megane 96- virtalukkoa vääntäessä mitään ei tapahdu

namunziin

Nuorempi jäsen
Autona mulla megane 1996 1.6 hatchback-malli. Ajoin torstaina auton normaalisti parkkiin ja lähdin viikonlopuksi reissuun. Maanantai aamuna en saanu keskuslukitusta pois päältä avaimesta nappia painamalla. Kun laitoin avaimen virtalukkoon ja koitin laittaa virtoja päälle, ei auto reagoinut millään lailla. Yritin startata mutta mitään ei tapahtunu. Koitettiin puskeekkin autoo, mutta mikään valo ei edes himmeesti ole käynyt päällä. Jos akku on päässy tyhjenemään, luulisi auton kuitenkin jotenkin reagoivan kun avainta vääntää lukossa. Ainakin akun molemmat johdot on paikallaan, mutta niinku tekstistä varmasti huomaa, en oo mikään autonero enkä yhtään osaa keksiä mitä mun pitäis tarkistaa. Huoltoonkaan en haluaisi autoa hinauttaa ainakaan ennenkuin olen kokeillut kaikkea mitä mahdollisesti itse on tehtävissä. Mulla oo hajuakaan mikä vois olla vikana, mitä siis pitäisi tehdä?

.Tomppa.

Jäsen
Vs: megane 96- virtalukkoa vääntäessä mitään ei tapahdu

Kuulostaa siltä että akku on tyhjä!

kävi itsellekkin samalla tavalla, ei inahdustakaan mistään!

Katso vaikka yleismittarilla akun varaustila, sen jälkeen koita käynnistää kaapeleilla tai laturilla akkuun virtaa.

Ja vielä kerran katso että kaikki liittimet on kiinni hyvin akussa! toisaalta oma akkuni on niin heikkotehoinen että jos lukuvalo jää päälle pariksi päiväksi niin tyhjä on!

Ja viimeksi kävi temppu kun auto oli hallissa 5 päivää ja sisävalot paloivat niin jaksoi pyöräyttää kerran mutta sen jälkeen koneessa oli kuoleman hiljaista

Jakz

Aktiivinen jäsen

Akulta kuulostaa joo, akut on siitä jänniä että ne yleensä justiinsa kuoleentuu ilman mitään ilmotuksia.. Nipponista meni kesällä akku, ensin starttasi ihan hyvin ja seuraavana hetkenä ei ollenkaan, ei edes yrittänyt pyörittää. Ei muutakun akku kauppaan!

namunziin

Nuorempi jäsen

Koitettiin ladata aakkua kaapeleilla toisesta autosta, mutta viiden minuutin lataamisen jälkeen vain valot palo himmeesti ja auto ei inahtanukkaan. Käytiin sitten liikkeestä mittauttamassa ja oli kuulemma entine akku eli nyt rellua koristaa uus akku ja ajelen taas iloisesti.

Jakz

Aktiivinen jäsen

Nonii, hyvä homma! Taas menee pitkään 8)

Ylös Bottom