Megane 2006 ilmastointi vika

Nikke

Jäsen
Tämä korjaantui vaihtamalla paineanturi. Ilmeisesti se tuli tiensä päähän kun pääsi taas töihin. Tosin mulle ei vielä selvinnyt, miksi jäähdytyspuhallinkaan ei aluksi lähtenyt käyntiin ac-pyynnistä. Löysin Appstoresta softan (Carly for Renault), jolla olevinaan pääsee käsiksi kaikkiin ohjausyksiköihin. Ajoin sillä vikadiagnostiikan läpi, jolloin jotakuinkin kaikki mahdolliset valot välähteli kojelaudassa vuoronperään. Vikakoodeja ei löytynyt, mutta tämän jälkeen jäähdytyspuhallin kuitenkin lähti pyörimään. Outoa. Kompura ei kytkeytynyt, joten päätin kokeilla toisella paineanturilla joka siis ratkaisi ongelman.

Jarg

Nuorempi jäsen
Dokumentoidaas nyt tähän vanhaan ketjuun sellainen, että tuon DF1070 -koodin onnistuin nollaamaan omasta 2007 Grand Scenicistä "lähes kotikonstein". Eli kaapista löytyi vanha Android-tabletti ja Autool C1-merkkinen kiina-ELM-obd2-palikka. Tablettiin asensin videon

mukaisesti pyClip -(python?)softan, johon löytyi todella "luotettavan" tuntuinen latauslinkki videon kuvauksesta. Tabletti on periaatteessa lähes ser-jätettä, niin uskalsin tuon asentaa ja kokeilla. Softa löysi mm. tuon koodin ja nollaus onnistui kun auton pisti laajennettuun sytkätilaan painamalla start-nappia n. 5s pohjassa painamatta kytkintä/jarrua vaihde vapaalla. Nuo koodit yms. on softassa osin englanniksi ja osin ranskaksi, joten nuo ranskan osuudet jouduin kääntämään englanniksi puhelimen google-kääntäjän kameratoiminnon avulla livenä.

Josko tästä olisi jollekin muullekin apua.

jonttu-

Nuorempi jäsen
Hei, täältä myös vastaus vanhaan ketjuun. Itselläni on ollut ilmastointi pimeänä Meganessa (2006) jo ainakin kuusi vuotta, olen käyttänyt täyttöhuollossa ja vaihtanut paineanturin. Halvalla WiFi-OBD-lukijalla ja "Car Scanner ELM OBD2" -nimisellä iPhone-appilla sain nyt yllättäen nollattua koodin DF1070 ja ilmastointi alkoi taas toimimaan!

Olen kyllä tuota appia aiemminkin käyttänyt mutta se ei ole näyttänyt mallikohtaisia koodeja noin laajasti eikä nollaus ole onnistunut. Mutta appiin on tullut säännöllisesti päivityksiä ja nyt sillä onnistuu nuo nollaukset, jotka ilmeisesti aiemmin ovat vaatineet Clip-laitteen ja tietokoneohjelman.

Ylös Bottom