Megane 2 2003 1.4 ajonestovika? Moottori ei aina käynnisty.

juhanen

Nuorempi jäsen
Hyviä ideoita mitä tehdä ja minne katsoa/koskea? Moottorilla tuntuu olevan oma aikataulu miten haluaa lähteä käyntiin. Starttaa vaan ei aina käynnisty. Risteyksessä saattaa sammua kun auto pysähtyy. Eikä välttämättä lähde käyntiin. Kun on jaksanut tarpeeksi odottaa niin saa käyntiin. Olen jo lukenut juttua avainkorteista jne. Onkos kellään ollut samanlaisia ongelmia? Miten tämän saa ehjättyä? :-)

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Voi hyvinkin olla että vika saattaa löytyä kampi- tai nokka-akselin asentotunnistimesta.
Silloin kun nuo tunnistimet tai toinen niistä ei kunnolla toimi, auto ei oikein lähde käyntiin ja saattaa sammua kesken ajon.
Mulla oli kampiakselin asentotunnistin vika jolloin vika ilmeni että startti pyöri mutta ei käynnistynyt. Lisäksi auto sammui kesken ajon ja pienen hetken päästä taas käynnistyi.

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Siis tarkoitatko asentotunnistimen liitintä tuolla johtosarjalla?

Ei kun tarkoitan itse johtosarjaa.
Laguna sammui aina sillointällöin ja näytti ykk anturi vikaa, yleensä poistui johtosarjaa heiluttelemalla. Kunnes isomman akun laiton yhteydessä jouduin vääntelemään johtosarjaa pois edestä, vika jäi päälle ja selvittämättä kun vedin uuden johdon boxin liittimeltä anturille.
6 vuotta on nyt menty hyppyjohdolla.

juhanen

Nuorempi jäsen
YKK-anturi vaihdettu ja moottorinohjauksen liittimet tarkastettu ja suihkutettu CRC:tä. Ei ole temppuillut. Eilen tosin oli pikkupakkasta ja kuivaa.

Ylös Bottom