Megane 2 1,6 vm 2005

meekane

Nuorempi jäsen
Ongelma on seuraava; moottori käy huonosti, tuntuu että tyhjäkäyntiä 3:lla sylinterillä tai neljällä vaivalloisesti. Kierroksia ottaa kyllä mutta ajaessakin tuntuu "papattavan". Savusta päätellen (ja hajusta) saa liikaa bensaa. Hain Motonetista uuden MAP-anturin toissapäivänä jolla vika poistui n 40 kilometriksi. Tänään hain uuden ja samalla vaihdoin moottorin ilmansuodattimen. Tänään kesti 7km... Tauluun syttyy kerralla moottorin vikavalo, "check injection", "service" ja olikohan "asr" vikavalot. Yhteistä on se että molemmilla kerroilla vikavalot syttyivät ja viat tulivat motarilla kun nosti jalan kaasulta... Onko kenelläkään hyviä ajatuksia..?

meekane

Nuorempi jäsen
Vs: Megane 2 1,6 vm 2005

Yhden hajonneen olen hetki sitten vaihtanut... Siitä pitikin... Pitääkö huhu paikkansa että pitäisi aina vaihtaa samalla kertaa sylintereihin 1+3 ja 2+4 eikä yksittäin?

meekane

Nuorempi jäsen

Ja sitä ihmettelen että miten moottorivika ja luistonesto on naimisissa? :o

Laguteke

Jäsen

meekane sanoi:
Yhden hajonneen olen hetki sitten vaihtanut... Siitä pitikin... Pitääkö huhu paikkansa että pitäisi aina vaihtaa samalla kertaa sylintereihin 1+3 ja 2+4 eikä yksittäin?
Jos on jokapytylle oma puola, en oo kuullu että ois pakko vaihtaa muita kuin hajonnut.
Tosin nämä on relluja. Mitä useamman laatupuolan ostat, sen epätodennäköisempää luonnollisesti että auto jättää puolan takia tielle.

Morbus

Jäsen

Jotain sellaista olen kuullut joskus että hyvä olisi vaihtaa kaikki 4 kerralla, mutta tuosta en ole kuullut että 1+3 ja 2+4 kerralla.
Useimmiten olen kyllä vaihdellu omiin relluihin vaan sitä yhtä puolaa kerrallaan....mikä ei kylläkään välttämättä ole se oikea tapa.

keslog

Jäsen

Itellä vvt pyörä oireili osittain samalla tavalla mutta vain käynnistyksessä.Käynnistysvaiheessa bensa haisi ja käynti oli huonoa,silloin tällöin vilkautteli check injection tekstiä.

Ylös Bottom