Megane 1 Grandtour takalasin pyyhkimen moottori

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Joku valopää vähän väänteli Rellun pyyhkijän vartta tuolla auton seisoessa parkissa, niin takalasin pyyhin pysähtyy nyt miten sattuu mun farkku-Meksussa.
Sattuisko joltain löytymään tuollainen takalasin pyyhkimen moottori pyyhkijän varrella tai ilman?
Varren voin hommata erikseenkin.

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Hommasin pyyhkijän moottorin Autodocista edulliseen hintaan 35 euroa, tuoltahan se pyyhkimen varsikin olisi pitänyt joka tapauksessa tilata niin tulee samoilla maksuilla, samoin kuin uusi sulkakin siihen.

Onkohan nämä nettisysteemit nykyään niin viisaita, kun etsin kännykällä kyseistä osaa hakusanalla, tuli myös Autodocin mainos osasta ja kun klikkasin siitä sivustolle hinta putosi vielä melkein kakskymppiä tuohon 35 euroon?!
Mulla on tuo Autodocin äppi puhelimessa, mutta aikaisemmin kun katsoin siitä tuota takaikkunan pyyhkijän moottoria, niin ei muka ollut kuin etulasin pyyhkijän moottoreita tarjolla. Nyt ohjasi kuitenkin mut ihan samaan äppiin ostamaan tuota osaa, vaikka tein osasta yleisen haun kännykän selaimessa.

Mystistä on nykyään osien metsästys, kun tuo uusi osa ei ole paljon kalliimpi kuin mitä oli tarjolla vaikkapa eBayssa: esim. osa parikymppiä ja kuljetus suomeen melkein saman verran...

P.S. Farkun ja coupen takalasin pyyhkijän moottorit ovat sitten kokonaan erilaisia.

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
Autodoc on menny hiljalleen vähän perseelleen. Tiettyjen tavaroiden hinnatkin noussu ihan helvetisti.

Iparts on ollu ainakin mulla jo viimesen pari vuotta ehoton ykkönen. Sekä Skruvat ainakin kun Volvon osia halajaa.

Toki viimeks tilasin Skruvatilta anopin Clioon lisäjarruvalon kun oli heti tarjolla ja halvin hinta.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Autodoc on siitä ärsyttävä että veivaavat osien lähtöhintoja sen mukaan mikä on alennusprosentti. Viimeksi tilasin kun koko ostoskorin hinta näytti ok:lta. Sehän onneksi vaihtelee sen mukaan miten ne hinnat vaihtelee, joten vaihtelua pystyy seuraamaan.

Pitävät varmaan asiakkaita tyhminä joten siksi on ihan ok veivata lähtöhintoja kun muuttaa alennusprosenttia.

Viimeksi muokattu:

Megane

Aktiivinen jäsen
Joku valopää vähän väänteli Rellun pyyhkijän vartta tuolla auton seisoessa parkissa, niin takalasin pyyhin pysähtyy nyt miten sattuu mun farkku-Meksussa.
Sattuisko joltain löytymään tuollainen takalasin pyyhkimen moottori pyyhkijän varrella tai ilman?
Varren voin hommata erikseenkin.
Ettei se varsi vaan luista siinä boorituksessa,kun pysähtelee mihin sattuu?Nythän se kuitenkin korjaantuu kun uudet osat ovat tilattu :D

Heikmar

Aktiivinen jäsen
^ Joo, ei luista poorituksessa. Jotenkin se on saatu hajotettua ja sulkakaan ei painu lasiin kunnolla.
Just tuli ilmoitus sähköpstiin, että Autodocin paketti on noudettavissa, eli vajaassa viikossa pamahti lähetys perille tällä kertaa.
Hommiin vaan sitten.

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Kannattais tosiaan tarkemmin katsella ennen kuin alkaa tilailemaan: siinä olin oikeassa, että akselin tai sulan poorit eivät olleet menneet. Varren tyvi oli haljennut (oli muotosuojuksen olla) ja vain varren metalliholkki (poorit) olivat enää kiinni akselissa.

Sitä aloin miettimään, että onko tuo haljennut omia aikojaan, vai onko väännetty. Jos olisi ollut sulka jäätyneenä lasiin sinä aamuna kun huomasin, mutta ei se nimenomaan ollut jäässä.

No, nyt olis myynnissä tuo takalasin pyyhkijänmoottori, jos jollain tarvetta...

Ylös Bottom