Megane 1 facelift xenon-valot

Renusti

Nuorempi jäsen
Onko nuo xenon polttimot mallikohtasia vai yleismallisia? Kun aattelin ostaa megane -99 faceliftiini 6000k xenonit, nii mistä tiedän, että ne on sopivat? Ja onko kellään kokemusta näistä rellujen kanssa, että onko kuinka vaikee operaatio esim. piuhojen kanssa?

Esim. Motonetistä kattelin tämmösiä:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/430018/Philips-BlueVision-Ultra-Xenon-D2S-12V35W-projektioDE

Onko jollain suosituksia joidenkin xenoneiden suhteen?

Renaultisti

Aktiivinen jäsen
Vs: Megane 1 facelift xenon-valot

Esim xenonkauppa.fi ja sieltä sopiva sarja. Sieltä olen ostanut ja laatu hyvä eikä häiritse radiota kuten muutaman kympin tekeleet. Oisko megane 1 faceliftissä H7 lyhkäsiin ja H1 pitkiin? Korjatkaa jos olen väärässä. Eli muunnossarja alkuperäisen polttimon kannan mukaan. Tuo linkin polttimo siis ei käy. Muutossarjat kytketään alkuperäisiin johtoihin eli niin sanottu plug and play asennus. Umpiossa olevaan polttimon suojakanteen yleesä joutuu reiän tekemään läpiviennille.

Renusti

Nuorempi jäsen

Renaultisti sanoi:
Esim xenonkauppa.fi ja sieltä sopiva sarja. Sieltä olen ostanut ja laatu hyvä eikä häiritse radiota kuten muutaman kympin tekeleet. Oisko megane 1 faceliftissä H7 lyhkäsiin ja H1 pitkiin? Korjatkaa jos olen väärässä. Eli muunnossarja alkuperäisen polttimon kannan mukaan. Tuo linkin polttimo siis ei käy. Muutossarjat kytketään alkuperäisiin johtoihin eli niin sanottu plug and play asennus. Umpiossa olevaan polttimon suojakanteen yleesä joutuu reiän tekemään läpiviennille.

Kiitos hyvästä ja selkeestä vastauksesta! :) En nyt muista mitkä ne kannat oli, mut h7 ei mielestäni tainnu olla eli varmaan h1&h4..?? Täytyy tarkistaa.

Renusti

Nuorempi jäsen

Onkohan tän sivuston sarjat ihan täyttä sitä itteensä: http://www.e-ville.com/fi/23-xenon-valot/5278-mose-xenon-muutossarja-35w-h4-2.html?utm_source=blog&utm_medium=text&utm_campaign=blog_xenon_ID5278

Renusti

Nuorempi jäsen

Mitähän tuo "CAN-väyläinen" auto tarkottaa? Ei varmaan mun auto taida semmonen olla, vai?

"Suosittu Cobran xenon-muutossarja. Sarjassa on uusin Cobran ballasti. Cobran ballasti toimii laajalla jänniteskaalalla: 9-32V, joten sarja käy sekä henkilöautoihin (12V), että raskaaseen kalustoon (24V). Vaihtoehtoinen Canbus miniballasti on tarkoitettu CAN-väyläisiin henkilöautoihin. Sarjaan valitut xenonpolttimot ovat ns. A-laatuluokkaa.
Takuu polttimoilla ja Cobran ballastilla 12kk, Canbus-ballasteilla 18kk."

Renaultisti

Aktiivinen jäsen

Enpä osaa mosesta mitään sanoa, en ole kuullutkaan :) Mulla on ollu tollanen cobran sarja noilla miniballasteilla -01 sitikassa ja -08 renussa. Hyvin pelitti. Kyllä tuon canbus miniballastin pitäs toimia ihan ei can-väyläisessäkin mutta se kannattaa varmistaa ennenkuin tilaa. Itse otin ne siksi kun oli tosiaan pienet verrattuna tavallisiin ballasteihin.

Paha71

Jäsen

Renaultisti sanoi:
Oisko megane 1 faceliftissä H7 lyhkäsiin ja H1 pitkiin?

Ois. :)

Tässä jälleen kerran infona mainio työkalu polttimotyyppien tarkistamisen; tosin, tuollakin on virheellistä tietoa joissain tapauksissa... ::)

http://am-application.osram.info/en

[alpinisti310]

ex-Juha™

Jotta ei ihan koko maakunta häikäisty niin polttimon tulee olla tyyppiä H7R eli heijastinumpiolle tarkoitettu. Tunnistaa lasissa olevista mustista "valovuotosiivekkeistä", joilla yritetään estää valon pääsy häikäisyä aiheuttaville heijastimen osille. Linssivaloon tarkoitettu varjostamaton H7-tyyppi yleensä häikäisee heijastinumpiossa niin p**keleesti.

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

[alpinisti310] sanoi:
Linssivaloon tarkoitettu varjostamaton H7-tyyppi yleensä häikäisee heijastinumpiossa niin p**keleesti.

Ja tuo H7R häikäisee "vain" enää niin v...taan = ihan tasan 100% laiton se on tuokin polttimo :-\

Kukke

Nuorempi jäsen

Canbus-ballasteilla ja normiballasteilla on se ero, että can-mallit toimivat myös ns. väyläsähköisisssä autoissa. Canbus toimii siis molemmissa, mutta se on hieman kalliimpi.

Noita väyläsähköjä on alkanut ilmestyä noin vuosimallin 2003-2004 tienoilla, joten ysärirellussa pitäisi pärjätä ilmankin :)

Piuhoista: Yleensä menee plug & play: xenon-polttimosta lähtee johdot jotka laitetaan auton alkuperäisiin liittimiin. Lisäksi siitä lähtevät johdot jotka kytketään ballastille. Yleensä noissa on mukana helpot ohjeet että varmasti menee oikein!

Toivottavasti tämä valaisee! (Pun intended ;) )

Ylös Bottom