Megane 1.5DCI, 2007, missä lämmityspuhaltimen etuvastus

Pende57

Jäsen
Mortonki, nyt iski vika. Meganen 1.5 DCI/2007 lämppäri lakkas puhkumasta.
Ratin alla vas. puolen oleva sulake ehjä. En vielä kerinnyt mittaan tuleeko virta ko. sulakkeelle.
Onko muita asiaan vaikuttavia sulakkeita, esim. konehuoneessa?

Itse epäilen etuvastusta, mikään asetus ei toimi. Onko kellään kokemusta Meganesta, itse vaihdoin juuri Nissan Micraan -94 etuvastuksen, siinä 4-asento toimi, vaikka etuvastus kärähtänyt.

Ilmastointi manuaalinen.

Missä sijaitsee ko. Meganen etuvastus? Konehuoneen puolella vai kojelaudan alla?

Vanhoissa papereissa näyttää olevan, että puhallin ja etuvastus vaihdettu helmikuussa 2016. Ei luulisi puhaltimen kärähtäneen?

Kaikki linkit ja vinkit tervetulleita.

Pende57

Jäsen
Vs: Megane 1.5DCI, 2007, missä lämmityspuhaltimen etuvastus

Päivitetäänpäs vähän.

Etuvastus löytyi kuljettajan puolelta, kaasupolkimen oikealta puolen läheltä rintapeltiä.
Vähän ahdas paikka, irrotukseen joko lyhyt torx ruuvari ( T 20) tai kätevin on pieni räikkä.

Vastus oli ehjä, mutta ilmeisesti käynyt tosi kuumana, kun vihreä suojus mureni kahdesta kohtaa.
Kyseessä saattoi olla kontakti häiriö, yksi liitin jonkun verran "karstanen". Keltainen paksu johdin, ilmeisesti virransyöttö?
Irrotuksen jälkeen puhallin heräsi yht'äkkiä henkiin.
Vaihtoon menee, ettei sinne ilma rööreihin murene.

Tässä vielä linkki, ohjeisiin.
http://www.auto-technique.fr/fiche-technique/climatisation-chauffage-ventilation-resistance-de-ventilation-remplacement-renault-megane-2-p1-372.html

Hansu50

Nuorempi jäsen
Mitenkäs tuossa menee kytkennät. Käytin irti vastuksen ja oli kärähtänyt pilalle liitin (alarivin vasemmanpuoleinen) myös johton liittimestä. Nopein nopeus ei ole toiminut minulla olo aikana koskaan. Jos sais edes nopeimman toimimaan niin pääsis talven yli. Tosin puhaltimen moottorikin vähän kysymysmerkki onko se kunnossa tai sen liitin. Missä tämä 4-nopeuden rele sijaitsee ja minkä näkönen ettei tarvi arpoa oikeaa.

vastus.jpeg

Ylös Bottom