Lampunkorkeuden säädön korjaus

Reniks9

Rahat ei riitä kuin ranskalaisiin...
Koskee hydraulisia säätimiä, missä ohjaamossa on sähköhellan säätönuppia muistuttava iso, kierrettävä säädin ja lamppuihin menee polkupyörän jarruvaijerin näköiset mustat muoviputket.

Näitä on mulla -89 Nevadassa ja 95 ja 96 Espacessa, oli 94 Cliossa; luulisin, että hyvin yleinen.

Lampun pään toimilaittessa on pienet messinkitulpat, samoin itse kierrettävässä säätimessä 2 kpl, vasemmalle ja oikealle piirille. Säätimen (ohjaamossa) rungon saa puretuksi esiin vetämällä säätöpyörän ulospäin, samoin numerokiekon ja alta paljastuu kaksi ruuvia. Cliossa oli yksinkertaisempi rakenne.

Systeemi on täytetty glykolilla (pakkasneste). Nämä tulpat saa vedetyksi pois linjapihdeillä ja eikun täyttämään. Täytön ajaksi säätönuppi käännetään täysin vastapäivään ja toimilaitteiden pallopäiset varret vedetään ulos ja lukitaan jollain vartta vahingoittamattomalla tavalla nupista (jousi vetää takaisin, nupin saa kiinni vaikkapa haarasokalla, kuten kuvassa).

Itse painoin glykolit ylhäältä alas. Kun olet täyttänyt, sulje tulpat ja vapauta toimilaitteiden varret. Toimilaitteísta pitää päästää pois liika neste; kun säädin on "0"-asennossa, toimilaitteen pitäisi painua kokonaan sisään lyhyeksi.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Ylös Bottom