LagunaII ph2 missä OBD pistoke ja millä luetaan

Lakuna06

Jäsen
Terve

Varmaan jo kaikille tuttu, mutta enpäs vaan hakemalla löytänyt vastauksia.

Mistä löytyy tuo kuuluisa pistoke ja millä laitteella voisin lukea ja nollata vikakoodeja?

3kk ajanut tuota lagunaa, ja nyt sitten 1. kerran jakaria näyttää.

Kiitos :)

keijokos

Aktiivinen jäsen
Vs: LagunaII ph2 missä OBD pistoke ja millä luetaan

Tuhkakupin alla ainakin alkupään laguna kakkosissa

T_White

Aktiivinen jäsen

Lakuna06 sanoi:
Terve

3kk ajanut tuota lagunaa, ja nyt sitten 1. kerran jakaria näyttää.

Kiitos :)

Tuon jakarinkuvan saat itse nollattua kun otat sen jakarin kohdilleen, sitten pidät trippimittarin nollausnappia pohjassa, niin huoltokilometrit palautuvat alkutilaansa.

Lakuna06

Jäsen

Kiitos, tutkitaanpa tuhkiksen alta pistoketta.

Kirjoitinpa huolimattomasti - nimittäin ensin syttyi moottorin häiriövalo ja sitten jakari.

Valot syttyivät kun auto kävi tyhjäkäyntiä ja yhtäkkiä moottori pikkaisen nykäisi/ siis tippui hetkellisesti kierrokset ja palasi takaisin - seurauksena häirövalot ja ajotietokoneeseen teksti "check emissions".

Tuossahan meinasi uudella renumiähellä tulla jo housuun, mutta otin kylmästi ja ajettelin että ajan vaan menemään (oli pakkokin kun olin viikonloppumatkalle lähdössä ja kaikki oli jo varattu jne).

Autossa ei tuntunut olevan mitään vikaa, kulutuskin oli normaali, joten ajelin menemään. No, 140km ajon ja kahvipaussin jälkeen valot eivät enään syttyneetkään... siis häirövalo/jakari/tietokoneen teksti olivat poissa.

Aijjoo, hetkeä aikaisemmin olin käynyt tankilla ja taisin laittaa liikaa bensaa tankkiin. Saattaisiko olla syypää, yli tankkaus?

Sattui myös niin, että pistin 98:a normaalin 95:n sijaan, kokeilumielessä.

Kiitos vinkeistä, lisääkin saa antaa :)

joker-1979

Aktiivinen jäsen

Maalataan piruja seinille... puolahan se siellä varmaan kummittelee.. ::) :-X

(98 käy Lagunaan varmaan paljon paremmin kuin 95. Haulla löytyy kyllä tietoa. Aikoinaan oma Laguna ei vaan toiminut tuolla uudella E10..)

Lakuna06

Jäsen

Ei siinä mitään, hyvä analyysi ;)

Puoliahan saa kaupasta, osaatteko kertoa edullisimman ostopaikan ja puolan tyypin, kun moottori on 2,0 16v F4R712?
Puolat on sama tilata heti (elleivät maltaita maksa).

epaysta tillailen mielelläni kunhan osaan oikeat rojut oikeaan hintaan hommata.

Antureita voisi myös hommailla hyllyyn jos ei kalliita.

Tämän forumin vinkeillä on jo avainkortti korjattu ja ulkolämpötila-anturi otettu varastoon odottamaan. Kiitos!

joker-1979

Aktiivinen jäsen

Kannattaa tietysti hankkia lukija ensin, niin ei turhaan vaihdeta osia.. :)

Itse hankin aikoinaan tuollaisen:

http://www.ebay.co.uk/itm/Car-Diagnostic-Scanner-CAN-BUS-Fault-Code-Reader-OBD2-OBDII-EOBD-EOBDII-U480-/261028835379?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item3cc687f033

..ja hyvin toimi Lagunan ja talouden Zafiran kanssa. Citikkaan en ole vielä tuota tökännyt kiinni..

Ebaystä kannattaa noita osia etsiä (puoli ja antureita) ja myös tuo Mister-Auto on minun kohdalla ollut suht nopea ja edullinen paikka osien hankkimiseen.

vallu

Nuorempi jäsen

Mulla on lukijana joku kiinakopio bluetooth elm 327 ja ohjelmana androidin torque, hienosti toimii kaikis muis paitsi diesseli 406 pökös

Ylös Bottom