laguna käynnistys ongelma

akrok

Nuorempi jäsen
eli on Renault Laguna 2 vuosimalli 2002 break(farmari), koitin käynnistää autoa mutta kuuluu moottoritilasta ihme naksutus ääni. katsoin yleismittarilla niin näyttää 12.5volttia eli ei akusta ainakaan pitäisi olla. mutta ajotietokoneessa palaa joku SERV, ABS, akun valo jotka muuten sammuu kun auton käynnistää

akrok

Nuorempi jäsen
Vs: laguna käynnistys ongelma

laitoin akun lataukseen yöksi niin näytti yli 14V aamulla tuolla akulla, joka on hankook 55Ah. olin katsonut sieltä sivuilta niin akun jännitteen pitäisi olla 12.8V min. ja jännite oli se 12.5V latausjännite kun oli joku rikkinäinen akkulaturi eilen kiinni, eli taisi olla alle 12 ilman laturia. Mutta sellanen juttu tuli kanssa että en pysty muuttamaan ilmastoinnin lämpötila juttua sillä säädettävällä rullalla lämpötila on jumissa 21C. on ollu kyllä ennenkin samanlainen ongelma mutta häipynyt myöhemmin. mistäköhän toi vois johtua?

Theros

Aktiivinen jäsen

akrok sanoi:
laitoin akun lataukseen yöksi niin näytti yli 14V aamulla tuolla akulla, joka on hankook 55Ah. olin katsonut sieltä sivuilta niin akun jännitteen pitäisi olla 12.8V min. ja jännite oli se 12.5V latausjännite kun oli joku rikkinäinen akkulaturi eilen kiinni, eli taisi olla alle 12 ilman laturia. Mutta sellanen juttu tuli kanssa että en pysty muuttamaan ilmastoinnin lämpötila juttua sillä säädettävällä rullalla lämpötila on jumissa 21C. on ollu kyllä ennenkin samanlainen ongelma mutta häipynyt myöhemmin. mistäköhän toi vois johtua?

Vois auttaa ihan kokonaan koodien nollaus ja ns. resetointi tuohon autoon.

akrok

Nuorempi jäsen

mistä sellasen resetointi jutun sitten saa, olen nähnyt kun kaverilla oli lainassa sellanen lisälaite joka liitetään kannettavaan ja auton omaan liittimeen joka on lagunassa edessä siinä tuhkaluukun alla

Theros

Aktiivinen jäsen

akrok sanoi:
mistä sellasen resetointi jutun sitten saa, olen nähnyt kun kaverilla oli lainassa sellanen lisälaite joka liitetään kannettavaan ja auton omaan liittimeen joka on lagunassa edessä siinä tuhkaluukun alla

Juurikin tälläisellä lukijalla tai sitten ihan merkkihuollossa.

akrok

Nuorempi jäsen

korjaantu se ilmastointi laitteen onglemakin tossa viikonloppuna, kaveri muuten vaan rullas apukuskin puoleista rullaa ja huomasin et se alko toimimaan. varmaan oli niin jäässä taikka muuten vaan jumitti. olis tossa aikasemmin talvella kanssa sellanen ongelma kun avasin yhden sähköikkunan niin se ikkuna juuttui puoliväliin kun yritin nostaa sitä, ajattelin että alan purkaa ovipahveja mutta sitten vein auton lämpöseen talliin niin alko toimimaan:D ei kyllä uskalla enää availla sähköikkunoilla jos jumittuu uudestaan.

Ylös Bottom