Laguna 2, 1.8, 5 manuaali.
Täristää rattia/ autoa voimakkaasti kun vauhtia yli 70km/h. Tulee vain etupäästä.
Tärisee vedättäessä, kevyellä vedolla sekä vapaalla. Jarruttaessa ei muutu, vasta vauhdin laskettua loppuu tutinat.
-Raidetangon ulommat ja sisemmät päät vaihdettu, ei vaikutusta. Osa oli väljiä.
-Vanteet tasapainotettu ja tarkistettu, ei vikaa. Kokeiltu 2 eri rengassarjoilla (kesä ja talvi), molemmilla sama, talvinakit uudet.
Kesärenkailla alkoi, toimi niillä hyvin ja alkoi pikkuhiljaa niillä täristää.
-Pyöränlaakerit vaihdettu eteen molemmat, alkoi ääntää.
-Alapallot vaihdettu, vasen 5mm väljä..., ei auttanut.
-Molemmat vetarit vaihdettu, vasen sisä nivel väljä, oikeasta tyypillisesti tukilaakeri entinen. Uusilla akseleilla täristää edelleen.
-Aurauskulmia kokeiltu haritukselta (4mm kokonais) auraukselle, ei vaikuta kuin ohjaustuntumaan, täristää aina samasta vauhdista.
-Jarrulevyt uusittu, taannoin palat ja satulat kanssa. Ei vaan auta, jarrut todella hyvät muuten.
Etuiskareiden ylälaakerit ok, herkkä kääntymään ratista, tiedossa miltä tuntuu kun ne ruostuu kiinni.
Taakse tehty myös katsastukseen remonttia, ei vielä silloin remontin jälkeen täristänyt, alkoi loppukesästä, leima huhtikuussa.
-Takakelkan runkopuslat uudet, iskarit ja jouset uusittu.
Keksiikö joku mitä vielä vaihtaa tai kokeilla???
Etutukivarsien puslat? Tukivarret jämyn tuntuiset alapalloja vaihtaessa.
Eruiskarit?, leiman mukaan hengissä, ei vuoda.
Ja tiedetään, vain hullu vaihtaa näin paljon osia kyseiseen autoon
Täristää rattia/ autoa voimakkaasti kun vauhtia yli 70km/h. Tulee vain etupäästä.
Tärisee vedättäessä, kevyellä vedolla sekä vapaalla. Jarruttaessa ei muutu, vasta vauhdin laskettua loppuu tutinat.
-Raidetangon ulommat ja sisemmät päät vaihdettu, ei vaikutusta. Osa oli väljiä.
-Vanteet tasapainotettu ja tarkistettu, ei vikaa. Kokeiltu 2 eri rengassarjoilla (kesä ja talvi), molemmilla sama, talvinakit uudet.
Kesärenkailla alkoi, toimi niillä hyvin ja alkoi pikkuhiljaa niillä täristää.
-Pyöränlaakerit vaihdettu eteen molemmat, alkoi ääntää.
-Alapallot vaihdettu, vasen 5mm väljä..., ei auttanut.
-Molemmat vetarit vaihdettu, vasen sisä nivel väljä, oikeasta tyypillisesti tukilaakeri entinen. Uusilla akseleilla täristää edelleen.
-Aurauskulmia kokeiltu haritukselta (4mm kokonais) auraukselle, ei vaikuta kuin ohjaustuntumaan, täristää aina samasta vauhdista.
-Jarrulevyt uusittu, taannoin palat ja satulat kanssa. Ei vaan auta, jarrut todella hyvät muuten.
Etuiskareiden ylälaakerit ok, herkkä kääntymään ratista, tiedossa miltä tuntuu kun ne ruostuu kiinni.
Taakse tehty myös katsastukseen remonttia, ei vielä silloin remontin jälkeen täristänyt, alkoi loppukesästä, leima huhtikuussa.
-Takakelkan runkopuslat uudet, iskarit ja jouset uusittu.
Keksiikö joku mitä vielä vaihtaa tai kokeilla???
Etutukivarsien puslat? Tukivarret jämyn tuntuiset alapalloja vaihtaessa.
Eruiskarit?, leiman mukaan hengissä, ei vuoda.
Ja tiedetään, vain hullu vaihtaa näin paljon osia kyseiseen autoon