Laguna 2 sähköongelma

veskulli

Nuorempi jäsen
Moi, elikkäs kävi tämmönen tapaus Laguna 2 -05 että: kaverin kanssa katsastus huoltoo tehtiin relluun ja vaihettiin jarrupalaa ym. siinä, no sitten kun pesurin pumppu ( pissapoika ) ei toiminu niin kaveri kokeili tehdä niille pesurin johdoille jotain ja yhtä äkkiä auto yrittää startata ja startissa rätisee johdot ilmeisesti, ja joo oli kaapelit kiinni akussa. Avainkortti oli minun taskussa...itse puhdistin juuri kapiakselintunnistinta. No sit otettiin kaapelit irti akusta. ja jatkettiin hommia. Nyt tää rellu sit ei lähde käyntiin. Avainkortin kun laittaa paikalleen niin samantien alkaa startti pyörii mutta ei kuitenkaan käynnisty. Startti huutaa hoosiannaa niin kauan kuin kortti on paikallaan tai ottaa kaapelit irti tai nykäsee kortinlukijasta liitimen irti. Starttikin vaihdettu ei muutosta, eikä ollut alkuperänenkään startti rikki. Eli startti saa ilmeisesti samantien herätevirran kun avainkortin tökkää paikalleen. Yritetty vähän kaikkee mut ei homma etene. Onko kellään ideoita?

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Kuulostaa mielenkiintoiselta.
Ite laittaisin startin herätejohtoon lampun ja repisin apinan raivolla johtoja kunnes lamppu sammuu.
Siitä sitte johtosarjaa perkkaamaan.

PikaClio

Jäsen
Itsellä on myös Laguna 2 mutta ph 1. Nää on todennäköisesti yks yhteen tekniikaltaan.
Varmista, että akku on latingissa...outoja asioita alkaa tapahtua kun jännite on alhaalla. Ja tsekkaa starttinappulan toiminta. Siinä pari helppoa

veskulli

Nuorempi jäsen
Akku on uusi ja hyvä. starttinappulassa ei vikaa tutkittu on. Nyrkin paksunen johto hässäkkä ilmeisesti mihin se herätejohto häviää näkyvistä. Itse en auton sähköista kovinkaan paljoo ymmärrä,, kai se vaan on alettava purkaa johtonippua. Kyllä ottaa päähän PRKL.

kimbe

Tunnettu jäsen
Itse en auton sähköista kovinkaan paljoo ymmärrä,, kai se vaan on alettava purkaa johtonippua.
Kannattaisi nyt ennen johtosarjojen purkamista ottaa kuitenkin se yleismittari esiin ja mittailla, että mistä ja mihin ne jännitteet milloinkin menee.

Ylös Bottom