Löytyiskö Renault Trafic 1.9DCi 100 vm.2004 F9Q 760 moottori tai koko auto??

Rantalainen

Sir Niko Rantalainen
Tervehdys Rakkaat Renaultisti ystäväni

Oisko kellään myydä hyvää toimivaa moottoria Renault Trafic 1.9DCi 100 vm.2004 ja moottoria joka on moottori-tyypiltänsä F9Q 760

Kyseinen moottori on käytössä vm.2001-2006 välisissä Renault Traficeissa ja Opel Vivaroissa ja Nissan Primastareissa että, se käy siis niistä kaikista kolmesta merkistä ristiin kyllä ja pitää olla tosiaan se 1.9litrainen turbo diesel josta 100-hevosvoimainen versio koska se 80-hevosvoimainen pienempi tehoinen on eri moottori ettei käy ristiin ne taas tähän mun autooni..

Pitää olla oikeesti hyvä ja hyvin huollettu ja toimiva kohtuu kilsoilla oleva moottori sitten

Kiinnostaa ostaa mahdollisesti vastaava koko autokin missä on hyvä moottori ja muulla auton kunnolla ei ole minulle sillain väliä että, onko siitä vaihteisto rikki tai onko kolaroitu tai pompannut leimalta tai ruosteinen tai kolhuinen tai sähkövikainen tai tax-free peli tai muuten vain jotain vikaa ettei ole enää liikenne kelpoinen tms.. Koska itse tarvitsen vain moottorin siitä niin voin ostaa myös koko autonkin..

Olen kiinnostunut myös jos sulla on sattunut jäämään nurkkiin tämän kyseisen moottorin laadukkaita hyviä varaosia kun ainahan se on mahdollista että, tuon nykyisenkin moottorin pystyy korjaamaan takaisin kuntoon..

Tai jos nyt jollain sattuu olemaan ylimääräisenä vastaavanlainen tälläinen tämän korimallin aivan ihana Renault Trafic mistä haluat luopua niin ainahan voit tarjota sitä mulle niin se pääsee oikeesti hyvään ja rakastavaan kotiin eli ihan priima autokin jos on sopivanlainen ja sopivan hintainen yksilö niin voin hankkia myös tähän toisen tälläisen rinnallekin mutta, tähän nykyiseen tarvitsen myös moottorin siitä huolimatta ettei sitä hylätä todellakaan mihinkään..

Kuvassa potilas mikä on moottoria vailla kun jotain siitä mulla hajosi Lokakuussa 2025 Euroopan-reissullani Saksan Autobahnin 3-kaistalla täydestä tasaisesta vauhdista noin 140-150km/h nopeudesta kun se vain sammui ihan tosta noin vain ilman mitään ylimääräisiä ääniä tai hajuja tai savuja pahimmassa neljän ruuhkassa ja kaato sateessa siellä Bremenin ja Hamburgin välissä Mulmshornin kohdalla ja eikä lähde uudelleen käyntiin enää millään niin auto tuli mulle vakuutus-yhtiön piikkiin Saksasta Mulmshornista kotipihaani Hämeenlinnaan Suomeen niin nyt siihen tarvisin uuden moottorin tai vielä en tokikaan ole vanhaa moottoria nostanut keulalta pois ja avannut mitä sille on käynyt mutta, jokin sisäinen vika siinä nyt on kuitenkin kysymyksessä kun öljyt on moottorissa miten pitääkin ja ei näy metallia öljyn seassakaan ja jäähdytinnesteet on normi-tasolla ja oikean väriset eikä ole nostanut lämpöjä normaalin yläpuolelle ja polttoainetta on tankissa puolitankkia ja moniurahihna paikoillansa sekä jakohihna paikoillansa ja mittaristossa ei ole mitään vikavaloja eikä sytyttänyt niitä ennen sammumistansakaan ja vikakoodeja ei anna yhtään mitään tähän liittyvää taas ja sähköt autossa toimii kyllä että, valot ja vilkut toimii ja sähkölasit ja keskuslukot ja mittarivalot ja puhaltimet toimii ettei nyt ainakaan niissä pitäisi olla vika ja sammumis-tapauksen jälkeen se sanoo vain avaimesta kääntämällä Naks eikä edes lupaa startata uudelleen siellä Saksan päässä Autobahnin varressa eikä Adacin-korjaamollakaan ja kun toivat sen Suomeen mulle kotipihaan niin sen jälkeen se pyöritti tosi kevyesti startilla konetta kyllä ja startti toimi miten kuuluikin mutta, ei toivoakaan että, käyntiin olisi lähtenyt tai edes luvannut käynnistyä ja sitten kun sitä työnneltiin vaihde päällä eteen ja taaksepäin niin sen jälkeen taas se meni siihen tilaan että, virta-avaimesta kääntäminen tuottaa vain tuloksen Naks eikä pyöritä starttia ollenkaan ja mitään ei vuoda allensa eikä mitään ulkoisia vaurioita moottorissa niin tämä nyt odottaa kevättä että, saan sen työn alle itse sitten tossa kun taivas alla pitää tehdä niin tälläinen tarina tässä nykyisessä moottorissa.. Ennen moottorin sammumista suoraan ajosta auto toimi täysin normaalisti ilman minkäänlaisia oireita yhtään mistään ja paluu matkalla pitkältä Euroopan-reissultani millä olin tällä kun se teki sen siellä Autobahnilla niin en nyt osaa sanoa kyllä yhtään mikä siihen tuli mutta, sen voin kertoa kuinka tärkeätä autossa on olla täys-kasko päällä ja olla vakuutukset mitä hienoimmassa ja mahtavimmassa vakuutus-yhtiössä kuten Pohjolassa koska en ole eläessäni saanut yhdestäkään vakuutus-yhtiöstä niin mahtavaa ja reipasta ja huippua palvelua mitä sain Pohjola-vakuutuksesta ja Redgolta ja jotka vastasivat heti puhelimeensakin välittömästi ilman että, jouduin kertaakaan yli minuuttia odottamaan linjoilla ja soittelivat jatkuvasti takaisinkin tilanne-tiedotusta ja toiminta-ohjeita mulle päin Suomesta että, itse olen heidän palvelustansa ollut kerta toisensa jälkeen kyynel silmässä kuinka hienosti he hoitivat tämän koko jutun alusta loppuun saakka Pohjola-Vakuutus ja Redgo-Hinauspalvelu Suomen päästä ja Saksan Adac tämän sattumukseni myötä ja Adac eli Saksan-tiepalvelu halusi Saksan päässä oikein tehdä musta 5-sivun jutun omille netti-sivuillensa sattumuksieni myötä ja hekin saivat niin valtavasti kaikkea uutta oppia kohdaltani kun ulkomaalaisena mulla hajoaa auto sinne Saksan Autobahnille kun he eivät tienneet että, vakuutus-yhtiön piikkiin saan autoni takaisin Suomeen Saksasta teknisen viankin sattuessa ja kaikkea mahdollista muutakin..

Tuossa Saksan Adacin tiepalvelun tekemä juttu kokonaisuudessansa nyt Lokakuulta 2025 sattumuksistani Renault Traficini kanssa Saksan Autobahnilta :

1.jpg

588634824_1434035112059293_7446133582783935730_n.jpg

588142127_1434035095392628_1591900617156230757_n.jpg

588410203_1434035065392631_2332937430898101180_n.jpg

590242136_1434035115392626_949347305091110681_n.jpg

79.jpg

Vaikka tämä on jo vanha vuoden 2004 ja vaatimattomat 505tkm ajettu ja kuten kuvastakin näet niin aivan loistava kuntoinen millaisena itse pidän aina kaikki autoni kauttaaltansa niin todellakin tämä laitetaan takaisin kuntoon koska se on mulle hyvin rakas kuin perheen-jäsen ollut vuosikaudet mitä se on ollut tässä jo noin 10-vuotta ja yli puolet kilsoista itse ajamiani ja todella paljon Euroopan teitä allani nähnyt ympäriinsä kaikkialla ja tämä itse auto ei ole myytävänä vaan pidän sen itse ja laitan kuntoon itselleni sen ja uusia seikkailuita kohti jälleen ja seuraavia yhteisiä 500tkm varten mutta, jos joltain löytyisi hyvä moottori tähän mun rakkaaseen Relluuni..

Maksu heti käteisenä tassuun moottoria tai koko autoa vastaan

Ostaja on Hämeenlinnassa niin moottorin pystyn noutamaan Etelä-Suomen alueelta mutta, koko autolle mulla ei ole kuljetus-kalustoa ellei ole ajokuntoinen yksilö vaikka siirto-kilvillä ajella se tänne sitten niin tai jos sulla on parempi kuljetus-mahdollisuus Hämeenlinnaan niin sekin käy ilman muuta..

Niksu, Puh.040-7461881 kannattaa soittaa joka päivä klo.8-24 välillä tai lähetä viestiä tai laita sähköpostia : niksu.rantalainen@gmail.com

PS. Jollen vastaa tai et saa yhteyttä niin lähetä tekstiviesti niin soitan takaisin pikimmiten ja puhelimitse tavoitat parhaiden silloinkin kun olen vaikkapa välillä liikenteessä jossain niin sähköpostit ja yksityisviestit tulevat vain kotikoneelleni eivätkä välity puhelimeeni ja ne eivät ole silloin luettavissani ennen kuin palaan koneen ääreen mutta, puhelimella saa kiinni aina

Ylös Bottom