jarruletkut vaihtoon ?

moi

nyt pitäisi vaihtaa eteen letku (tai kaikki keralla)onkos kelään kokemusta kuinka tiukassa on `?
eli onko mahdolista vaihtaa itse kaikki kalut löytyy ja tarvike letkut on ostettu
ois hyvä saada vinkkiä rohkaisuksi auto renu19 RT1,8

skara

Aktiivinen jäsen
Vs: jarruletkut vaihtoon ?

Onnistuu, suihkuttele liitoksiin vaikka päivää ennen irroitusöljyä, varmuudeksi. Niin ja ilmausruuveihin kans, ne kun saattaa olla myös hieman jämähtäneet. Ja sitten rohkaisuun, pahimmassa tapauksessa joudut lämmittämään liitokset jollain välineellä, että saa irti. Jos lämmittämään joudut, varaudu jarruletkun räjähdykseen, eli suojamaskia päälle. Eiköhän se siitä ;D

jomppe

Jäsen

no eipä ne olleet omassani lujassa kun pari vuotta sitten ne jouduin vaihtamaan.
ja ihmeen vähän veti ilmoja sinne, laitoinkin uudet letkut mahd. nopeasti paikoilleen.

sullahan on nyt hyvä mahdollisuus vaihtaa jarruneste jos sitä ei ole aikoihin vaihdettu.

moi

tiukassa tuntuu olevan pistin crc-tä yöksi lämmityksen jälkeen mulla tuomoinen kaasu juotin ei saa kovin kuumaksi noin
isoa osaa putket näytää olevan muovi pintaisia vihreät väriltään mun huonolaatuinen avain meni jo rikki toiselta
kantilta joutuu visiin hakemaan työkalu tukusta paremman

Reniks9

Rahat ei riitä kuin ranskalaisiin...

Olen vaihtanut joistain 89 -92 ruostuneista vehkeistä letkut niin, että irrotin putken jarruupääsylinteristä ja letku kylmästi poikki. Sitten se pidikelaatta/levyjousi pihdeillä nitkuttamalla palasiksi ja koko hoito pois autosta.

Sitten niitä lämmitys- tai isovasarahoitoja ruuvipenkissä.

Jarruletkun korin puoleinen pää on spooritettu, samoin kannakelipareen reikä. Jos kyseistä kohtaa alkaa vääntää ilman ajatusta, spoorit rikkoutuvat ja uusi letku pääsee pyörimään/keikkumaan kannatinreijässään, kun pyörät kääntyvät.
Tällainen korjaus heikentää turvallisuutta - jarruputki ei kauaa murtumatta pitele heikosti tuettua jarruletkua.

kallista on korjaamolla 108 euroa työ neljän letkun vaihto kaksi letkua oli oikein tiukassa
tekivät uudet päät putkiin ???

Ylös Bottom