Jälleen vikaa vikaa

petlyyt

Jäsen
Morientes taas

Etupään kolina hävisi koiran luiden vaihdon myötä, mutta tänään Tampereelta palatessamme sytytti vilkkuvan moottorin kuvan ja ajoteitokoneeseen tuli teki teksti ESP/ASR fault ja kone pätkii. Missäs vika nyt luuraa??

Petteri

Luukkonen

Aktiivinen jäsen
Vs: Jälleen vikaa vikaa

Oisko joku puola pimeenä tai joku ABS tunnistin...

Tietenki hirveän vaikea sanoa kun ei ole moottoria saatikka autoa vaivauduttu kertomaan. ::)

skara

Aktiivinen jäsen

Kaikkiko se nyt pitäs kertoo, kyllähän sitä pitäs ilmankin kyetä :P

petlyyt

Jäsen

Luukkonen sanoi:

Tietenki hirveän vaikea sanoa kun ei ole moottoria saatikka autoa vaivauduttu kertomaan. ::)

Ai sori ;D Meganefarkku 05 vuosimalli ja 1,6 koneella

petlyyt

Jäsen

Luukkonen sanoi:

Näyttääks vikakoodinlukija mikä puola on paskana jos se sellanen vika on vai kertooko vaan vian

LauriVaari

Jäsen

petlyyt sanoi:
Luukkonen sanoi:

Näyttääks vikakoodinlukija mikä puola on paskana jos se sellanen vika on vai kertooko vaan vian

Riippuu koodilukijasta, mutta asialliset vehkeet kertovat sylinterikohtaiset ongelmat mm. sytytyshäiriöt, ruiskutussuuttimien häiriöt, anturiviat (useimmat) etc.

petlyyt

Jäsen

LauriVaari sanoi:
petlyyt sanoi:
Luukkonen sanoi:

Sit voi olettaa et korjaamolla on asialliset vehkeet

Riippuu koodilukijasta, mutta asialliset vehkeet kertovat sylinterikohtaiset ongelmat mm. sytytyshäiriöt, ruiskutussuuttimien häiriöt, anturiviat (useimmat) etc.

petlyyt

Jäsen

Megane tuli pajalta, joku puolista paskana. Olivat vaihtaneet koko sarjan ja tulpat kanssa. Nyt käy kun unelma jälleen :). Seuraavaa odotellessa........Niin ja se lasku 335 euroo

LauriVaari

Jäsen

Aika suolainen lasku, mutta tulihan kuntoon. Itse kyllä aion vaihtaa tulpat ja puolat itse Scenickiin, eläkeläisellä ei ole varaa korjaamojen "pakettihintoihin"... ::)

skara

Aktiivinen jäsen

Tuon korjaamon laite ei näköjään näyttänyt mikä puola, kun kaikki vaihtoivat.

LauriVaari

Jäsen

Tässä hyvä linkki OBD:n saloihin.
Linkki vie Stadiassa tehtyyn insinöörityöhön ja siinä on kattava lista vikakoodeista :)

http://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/36530/stadia-1197370206-8.pdf?sequence=1

petlyyt

Jäsen

LauriVaari sanoi:
Aika suolainen lasku, mutta tulihan kuntoon. Itse kyllä aion vaihtaa tulpat ja puolat itse Scenickiin, eläkeläisellä ei ole varaa korjaamojen "pakettihintoihin"... ::)

No jatkossa mäkin teen kaiken itse..tai vaihdan automerkkiä ;D

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen

petlyyt sanoi:
skara sanoi:

No toisaalta hyvä ku vaihtoivat, ei tarvi kohta olla seuraavaa vaihtamassa

Ja kalliimmaksi se tulee,jos yhden vaihdat ja kolme vaihtamatta, seuraavaksi paukkuisi kaikista heikoin, ja taas vaihdettava, jne, joten ei nyt ihan paha hinta tuon osalta.

rellunpippana

Aktiivinen jäsen

Kyllähän se on sama vaihtaa kaikki kerralla, niin sen puoleen menee taas kymmeniä tuhansia, mutta itse vaihtamalla olis aika paljon säästänyt. Pääasia tietenkin, että pelaa taas.

LauriVaari

Jäsen

Fuego Turbo sanoi:
petlyyt sanoi:
skara sanoi:

Ja kalliimmaksi se tulee,jos yhden vaihdat ja kolme vaihtamatta, seuraavaksi paukkuisi kaikista heikoin, ja taas vaihdettava, jne, joten ei nyt ihan paha hinta tuon osalta.

Miten niin kalliimmaksi? Itsellä on kaksi varapuolaa ja OBD-skanneri mukana matkassa + pieni holkkiavain puolan mutteriin. Vaihto vie aikaa n. kaksi minuuttia itse tehtynä :)

JPE

Megane II 1,6 2004

LauriVaari sanoi:
Fuego Turbo sanoi:
petlyyt sanoi:
skara sanoi:

Miten niin kalliimmaksi? Itsellä on kaksi varapuolaa ja OBD-skanneri mukana matkassa + pieni holkkiavain puolan mutteriin. Vaihto vie aikaa n. kaksi minuuttia itse tehtynä :)
Jos joka puolan käy vaihdattamassa korjaamolla erikseen yhden rikkoontuessa niin varmasti tulee kokonaisuudessa kalliimmaksi. Siihen vielä sitten korjaamokäynnin vaiva lisäksi. Itekkin aina suosittelen laittamaan kaikki kerralla uusiksi.

RYMYAUTO

Jäsen

Alkuperäinen puolasarja Brittein saarilta tilattuna maksaa rahteineen n. 90 €, edullisemminkin voi saada. Lisäksi tuubi silikonirasvaa tarvikeliikkeestä kumitiivisteisiin. Juuri samaa puolaa käytetään monessa muussakin eurooppalaisessa; varaosanumero vain vaihtuu.

Ylös Bottom