Handsfree-mikin asentaminen

Roadstar

Jäsen
Toisessa ketjussa käsitelty soitinongelma tuli nyt ratkaistua hakemalla '04 Meganeen uusi soitin, jossa on myös handsfree tarjolla erillisellä mikrofonilla. Tarkoitus olisi sijoittaa tämän handsfreen mikki ratin ja mittariston väliin kun aurinkolippaan kiinnittäminen ei oikein houkuttele. Asennusajankohtaa ja -paikkaa suunnitellessa olisikin kiva tietää, että onkohan esimerkiksi mittariston takaa valmista piuhan ja liittimen mentävää reikää keskikonsoliin soittimen luo vai meneekö porahommiksi? Vai olisiko joku toinen paikka näppärämpi kyseiselle piuhalle?

masi

Jäsen
Vs: Handsfree-mikin asentaminen

Terve,

Mulla oli Safranessa ja Lagunassa se A-pilarin yläreunassa. Se piuha kun menee niin nätisti sinne suojan taakse ilman että pitää irroittaa mitään. Samalla se menee sitten siellä alareunassa nippusiteillä, ja saa rautalangalla ongittua soittimelle jalkatilasta. Mulla on ollut myös se siinä mittariston alareunassa rattiakselin päällä, mutta en tykännyt. Kun siihen koittaa kuitenkin huutaa kun ihmiset sanoo että kuuluu huonosti (yllätys?!), niin katse pysy paremmin tiessä kun vaistomaisesti huutaa mikkiä päin.

Vedä maalarinteipillä eri kohtiin ja soita kaverille ja kysy missä kuuluu paremmin, ja kato mikä on oma fiilis ajaessa. Uusimmassa lagussa se oli mulla integroitu orkkissoittimeen, ja mikki on peruutuspeilin yläpuolella, ja silti saan hoidettua puhelut...

Roadstar

Jäsen

Tuossahan on ihan potentiaalinen vaihtoehto. Tuo johdon reititys nippusiteineen pilarin alareunasta soittimelle jäi tosin vähän epäselväksi, meneekö tosiaan ilman purkuhommia nätisti vai mites?

masi

Jäsen

Roadstar sanoi:
Tuossahan on ihan potentiaalinen vaihtoehto. Tuo johdon reititys nippusiteineen pilarin alareunasta soittimelle jäi tosin vähän epäselväksi, meneekö tosiaan ilman purkuhommia nätisti vai mites?

Molemmissa autoissa sain omasta mielestä todella nätisti ilman purkuhommia. A-pilarin alareunasta meni sinne konepellinavauskahvalle olisko tiivisteen tai muovin alla/reunassa. Pysyi paikallaan ilman kiinnityksiä. Sitten siellä ihan alhaalla nippusiteillä kiinni siellä missä menee muutkin johdot, eli siellä polkimien yläpuolella.

Ylös Bottom