Höyrystimen kennon puhdistus

Heikki

Insinööri tietää muun muassa kaiken
Voiko allekirjoituksen mukaisen auton ilmastoinnin höyrystimen kennoa puhdistaa mekaanisesti itse?
Olen kokeillut erilaisia puhdistusvaahtoja ja aerosoleja, mutta niistä ei kyllä ole mihinkään. Voiko kennon ympäriltä purkaa huoletta romppeita pois jotta kennon pintoihin pääsisi käsiksi? Ilmastoinnin haju alkaa olla melkolailla sietämätön, joten nyt olisi syytä saada kasvustot pois kennolta.

Vs: Höyrystimen kennon puhdistus

Heikki sanoi:
Voiko allekirjoituksen mukaisen auton ilmastoinnin höyrystimen kennoa puhdistaa mekaanisesti itse?
Olen kokeillut erilaisia puhdistusvaahtoja ja aerosoleja, mutta niistä ei kyllä ole mihinkään. Voiko kennon ympäriltä purkaa huoletta romppeita pois jotta kennon pintoihin pääsisi käsiksi? Ilmastoinnin haju alkaa olla melkolailla sietämätön, joten nyt olisi syytä saada kasvustot pois kennolta.

Nyt ei suoraan ole juuri tuosta mallista kokemusta, mutta yleisellä tasolla omat kokemukset ovat samansuuntaisia, eli muut kuin suoraan kennolle suihkutettavat puhdistusaineet eivät poista töhkiä ja kasvustoja tehokkaasti.
Eli vastaus on, että kyllä kennon ympäriltä voi huoletta purkaa kotelointeja pois, kunhan varoo puhkaisemasta kennoa ja taivuttelemasta letkuja liikaa. Myrkyt suoraan kennolle, puhdistus paikan mukaan joko vedellä tai paineilmalla ja töhkät pois kotelon pohjalta ja seinistä. Ihan hyvä kikka on märkäimurin käyttö, jos siihen vain saa riittävän taipuisan ja ohuen imuputken kiinni. Tärkeää on huolehtia siitä, että vedenpoistoreijät ja -putket jäävät varmasti auki, muuten kennon kotelosta tulee akvaario.

Heikki

Insinööri tietää muun muassa kaiken
Vs: Höyrystimen kennon puhdistus

Purin kotelointia pois tieltä, mutta kenno ei ollut ulospäin törkyinen. Pitänee kuitenkin hakea pullo puhdistusvaahtoa nyt kun sen saa ohjattua suoraan kennon piilossa olevalle seinälle...

Ylös Bottom