Espacen -98 abs-valosta?

mini1000

Nuorempi jäsen
Moi

Käytin espacea jälleen leimalla ja hylkyhän sieltä tuli. Pitkittäistukivarsien etupuslat väljät, se kyllä korjaantuu. Mutta, mutta, espace on herjannut ajotietokoneen näytössä jo viisi vuotta käynnistettäessä abs:ää ja joka vuosi on menny katsastuksesta läpi, koska absit oikeasti toimii. Nyt tämä eri liikkeen katsastusmies puuttui siihen, että virrat päällä ei syty se punainen abs häiriö merkkilamppu. Olen muinoin rassannut liittimet ynnä muut anturit absiin liittyen, mutta en oo saanu ajotietokoneen abs herjaa pois. Abs:n punainen häiriömerkkilamppu kyllä syttyy, kun ottaa liittimen irti abs:n boksilta, joten merkkilamppu on kyllä ehjä. Oon sit antunu sen olla, koska absit toimii.

Kysymys kuuluu, palaako teillä muilla abs:n punainen häiriömerkkilamppu, kun virrat kääntää päälle?
Olisko muita hyviä ideoita, että sais leiman vielä autoon?

maanma

Aktiivinen jäsen
Vs: Espacen -98 abs-valosta?

Ilmeisesti kyse on Espace 3:ta.

Onko pitkittäistukivarsi kolahtanut kuopissa?

Ainakin Airbag valo jäädessään palamaan täytyy kuitata pois liikkeessä (ilmeisesti Clip:llä). Veikkaan että ABS myöskin.

Kyllä ABS valo syttyy virtojen päälle kytkennästä ja sammuu hetken kuluttua moottorin käynnistamisestä.

mini1000

Nuorempi jäsen

Oisko toi -98 espace sitten kolmoskoppanen. Mut samanlainen, mikä sulla on avatarena. 2 litranen 8-venanen.

En oo kyllä kolinaa huomannu ajaessa.

No sitähän toi ajotietokoneen abs-herja sitten on, kun se itse absin häiriövalo ei syty, kun virrat laittaa päälle. Kuka osais sanoa missä vika? Abs-boksi?

mini1000

Nuorempi jäsen

Polttimovika eliminoitu, koska valo syttyy, kun otan absiyksikölle menevän johdon irti.

maanma

Aktiivinen jäsen

maanma sanoi:
kysyn siksi että minulla kolahtaa ja korjaaja arveli tukivarren olevan hiukan löysä. Katsastus ei huomauttanut.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen

maanma sanoi:
Ilmeisesti kyse on Espace 3:ta.

Ainakin Airbag valo jäädessään palamaan täytyy kuitata pois liikkeessä (ilmeisesti Clip:llä). Veikkaan että ABS myöskin.

Kyllä ABS valo syttyy virtojen päälle kytkennästä ja sammuu hetken kuluttua moottorin käynnistamisestä.

Sen verran hämmennän soppaa,että eräs katsastusmies ilmoitti kerran,että kun sinulla on tässä Espacessa 2 (1995) ABS jarrut,niin merkkivalon tulee syttyä käännettäessä virrat päälle ennen starttausta. Eräällä katsastuskerralla valo ei syttynytkään ja katsastusmies pyöritteli päätänsä ja totesi ,tämä onkin tuontiauto ja niin pirun harvinainen ,että valmistenumeroakaan ei löydy vaikka kuinka etsii. Mutta lähtökohtaisesti jos ja kun abs toimii,tulee valon vilkahtaa ennen starttausta.

maanma

Aktiivinen jäsen

maanma sanoi:
Vois laittaa sammumaan ajastimen kera. Ohjaus moottorilta.
Jos vaihtaisi lediksi niin voisi ottaa rinnakkaiskytkennällä myös moottorivalosta.

mini1000

Nuorempi jäsen

Mulla ei pala sitten mitään valoa mittaristossa, kun laittaa virrat päälle. Siihen pikkunäyttöön kellon paikalle tulee muutaman sekunnin kuluttua virtojen kääntämisestä se abs-herja ja siitä noin kymmenen sekunnin kuluttua se vaihtuu sanaksi stop. Se pysyy muutaman sekunnin ja muuttuu taas kelloksi. Mitään merkkilamppuja ei pala. Käppärin, kun vetää, niin syttyy punainen huutomerkki ja punainen P.

Meinasin vaan, että ei mulla pala se moottorivalokaan.

maanma

Aktiivinen jäsen

Mini1000: ABS herjat ovat usein kontaktivikoja rengaskaarien liittimessä / lähiympäristössä. Niitä esiintyy alueella tehtyjen remonttien jälkeen.

MTI

Aktiivinen jäsen

mini1000 sanoi:
Mulla ei pala sitten mitään valoa mittaristossa, kun laittaa virrat päälle. Siihen pikkunäyttöön kellon paikalle tulee muutaman sekunnin kuluttua virtojen kääntämisestä se abs-herja ja siitä noin kymmenen sekunnin kuluttua se vaihtuu sanaksi stop. Se pysyy muutaman sekunnin ja muuttuu taas kelloksi. Mitään merkkilamppuja ei pala. Käppärin, kun vetää, niin syttyy punainen huutomerkki ja punainen P.

Meinasin vaan, että ei mulla pala se moottorivalokaan.
Oisko se tuon abs kanssa sitten sama homma kuin airbagin valon kanssa monitoiminäytössä, ei kuulukkaan syttyä käynnistettäessä, vaan silloin jos vikaa on niin ilmoittaa monitoiminäytössä.
Ja clipillä saa kuitattua pois.

maanma

Aktiivinen jäsen

Minulla syttyy abs kun virrat kytkee ja sammuu käynnistyksen jälkeen, kuten moottorivalokin.

mini1000

Nuorempi jäsen

Kyllä se varmaan juuri siksi herjaa abs:ää siinä monitoiminäytössä, kun se varsinainen vikavalo ei syty virtojen ollessa päällä. Mikähän sen varsinaisen vikavalon sytyttää?

Jotenkin tuntuu, että yleensä muilla on ongelmana saaha se valo sammumaan, meikäläisellä syttymään :o

maanma

Aktiivinen jäsen

Onko polttimo paikallaan ja toimiva? Ne on hehkulankapolttimoita, jotka ei ole ikuisia.

mini1000

Nuorempi jäsen

Kyllä se ehjä on. Eli saan häiriövalon syttymään, kun otan abs-boksille menevän johdon irti boksista.

Ylös Bottom