Clippi haluaa päivittää ittensä

kekeV

Aktiivinen jäsen
Clippi pahus halus päivittää ittensä vaikkei lupaa ollut.
Laitoin nauhoituksen päälle ja ajoin pienen lenkin, nauhoitus toimi ok.
Vaihdoin parametreja, käynnistin nauhoituksen ja lähdin samalle lenkille uudelleen, hetken päästä - ERROR
Ajelin sitten kotia takaisin.
Udelleenkäynnistys johtaa aina herjaan "Periferals device updating failed"

Tuossa naapurustossa on lukuisa määrä langattomia ja ilmeisesti jollain niistä ei sitten mitään suojauksia.
Oletus: Clippi lähti tuossa lenkin aikana päivittämään itteensä kun yhteys löytyi.
Kun toimivaa yhteyttä ei kuitenkaan ole, tulee tuo herja, eikä clippiä saa toimimaan niin, että pääsisi lukemaan compuutterit, aloittaa kyllä, mutta päättyy herjaan "Periferals disconnected".

Ilmeisesti tallettaa jotain cacheen ja lukee sitten sieltä ja yrittänee jatkaa päivitystä, tämä tietysti vain olettamaa, mutta sain yhden kerran clipin käyntiin kun käynnistin välillä Win7:n ja sitten taas XP:n ( DualBootti XP ja Win7, seiska asennettu ensin ), ilmeisesti cache tyhjeni, mutta on tuo päivitystieto tallennettu jonnekin muuaallekin, koska heti seuraavalla Clipin käynnistyskerralla sama homma - yrittää päivitystä.

Yksi mahdollisuus palauttaa tilanne alkuperäiseksi olisi tietysti poistaa clippi ja asentaa uudelleen, mutta onko kukaan päivittänyt ja jos, millaisella menestyksellä ?

Onko kokemusta / tietoa, säilyykö data, tietysti, jos tallettaa jonnekin muualle, mutta pystyykö nauhoitetun datan vielä lukemaan, jos poistaa clipin ja asentaa uudelleen ?

hhelminen

Tunnettu jäsen
Vs: Clippi haluaa päivittää ittensä

Kun saat tuon clippisi toimimaan niin kannattanee varmaan laittaa windowsin palomuurisääntöön clipille kielto yhteyden ottamiseen ulkomaailmaan....

kekeV

Aktiivinen jäsen

Windowsin palomuuri ei estä koneella olevaa ohjelmaa ottamasta yhteyttä ulospäin, estää ainoastaan ulkopuolelta tulevat yhteydet.
Normaalisti tuolla koneella ( kotona ) olen natin takana, eikä siten edes tarvetta windowsn palomuurille, enkä pidä sitä päällä.

Tuossa clipin päivitysyrityksessä se on joku clipin dll ( näkee logista, mutta kone ei auki, enkä muista ) joka yrittää päivitystä, ei varsinainen päivityskäsky clipille, josta ohjelma huomauttelee käynnistyksen yhteydessä.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

kekeV sanoi:
Windowsin palomuuri ei estä koneella olevaa ohjelmaa ottamasta yhteyttä ulospäin, estää ainoastaan ulkopuolelta tulevat yhteydet.
Normaalisti tuolla koneella ( kotona ) olen natin takana, eikä siten edes tarvetta windowsn palomuurille, enkä pidä sitä päällä.

Tuossa clipin päivitysyrityksessä se on joku clipin dll ( näkee logista, mutta kone ei auki, enkä muista ) joka yrittää päivitystä, ei varsinainen päivityskäsky clipille, josta ohjelma huomauttelee käynnistyksen yhteydessä.

Josko tuon saisi windowsin palautuspisteestä palautettua takaisin tuon dll:än? Tosin jos se on sovelluksen kansiossa, eikä windowsin hakemistossa C:\windows\ niin sitten ei taida palautua pätkän vertaa..

Renumään

Aktiivinen jäsen

Voi olla, että päivitti myös kapulan firmwaren, jolloin saattaa olla menetetty peli..toivottavasti ei. Poista Clip ja asenna uusiks..

hhelminen

Tunnettu jäsen

kekeV sanoi:

Ainakin Win7 löytyy mahdollisuus blokata, "Windowsin palomuuri - Lisäasetukset - Lähtevän liikenteen säännöt" sieltä voit blokata ohjelman kuin ohjelman ottamasta yhteyttä ulkomaailmaan.
Taisi olla jo Vistassa sama juttu, XP:stähän ei moista löydy.....

kekeV

Aktiivinen jäsen

No, vähemmän tullut tutustuttua Win7:n palomuuriin - ei ole ollut tarvetta, kuten aikaisemmassa viestissä kerroin, olen ( kotona ) natin takana ja windowsin palomuuri pois päältä.
Mutta, mutta .... Jos palomuurin koodi ei ole windowsin coressa ( eikä silloinkaan mikään yksinkertainen juttu varmistaa, että se on käyttäjä, joka määrityksiä tekee ), on yks hailee, mitä siellä palomuurissa asetellaan.
Ohjelma, joka asuu koneella ja jolla riittävästi oikeuksia, voi itse muuttaa niitä asetuksia aivan samalla tavalla kuin käyttäjä, itse asiassa paremmin, win7:ssa käyttäjä on kirjautuneena käyttäjän oikeuksilla vaikka olisikin admin ryhmässä, ohjelmalla voikin siten olla ( ja monasti onkin ) suuremmat oikeudet kuin silllä adminillä.

Edittiä:
Piti sanomani "suuremmat oikeudet kuin sillä admin ryhman jäsenellä".
Win7:ssa Adminä ei voi kirjautua lainkaan, XP:ssä vielä onnistui.

-jamo-

Jäsen

Itse kun olen multibootin koneelle tehnyt diagnostiikkalaitteita varten, niin kyseisellä käyttöjärjestelmäosiolla ei ole lainkaan yhteyttä nettiin. Ja teen vielä imagen levystä, jolloin toimivan järjestelmän voi palauttaa muutamassa minuutissa.

Toivottavasti kekeV saat laitteen taas pelittämään.

kekeV

Aktiivinen jäsen

Eipä vaan pahus lähde pelittämään.
Olen pari kertaa saanut tunnistamaan clipin, mutta silloinkaan ei saanut luettua edes compuuttereita saati että olis voinut tehdä mitään.

Kun klipin kytkee koneeseen ja käynnistää ohjelman, lähtee heti päivittämään, eikä saa tietysti päivitettyä kun ei ole yhteyttä minnekään, tiedä sitten jos antaisi ottaa ulospäin yhteyden, tekisikö tuo mitään.

Lueskelin joltain sivustolta että ongelmaan on kahdenlaista syytä, joko akku tai klippi paskana.
Klippiin syttyy kyllä kaikki valot, joten se puoltaisi tuota akkuvikaa kuin myös se että kun akun laittaa laturiin, niin aluksi ottaa vastaan kaiken mitä laturi antaa, reilut 4 Amp ja tippuu sitten siitä hieman n. 3 A:iin eikä laske siitä ( oli 2 päivää latauksessa ).
Pitänee käydä viikonloppuna kokeilemassa toisessa autossa.

Toisaalta ihmettelen noita ajureita, ohjeet ( nuo, joita kiinalaiset kopioivat toisiltaan ) sanoo, että sama driveri asentuu 4 kertaa. Niin kyllä asentuu, mutta muistikuva ensimmäisestä asennuksesta on, että ei kysele mitään, mutta nyt asentaa kaksi ensimmäistä kyselemättä kolmas löytyi CD:tä ( kun jäi asemaan ) patch hakemistosta "\Renault CAN-CLiP patch\OLD CAN-CLiP (Sonde Probe) Drivers" ja neljäs sitten windows\system32:sta.
Jossain vaiheessa kun katselin rekisteristä noita ajureita, muistelen siellä olleen "RLT2002 CAN Communication Interface (After re-enumeration), nyt löytyy vain "Before re-enumeration". Saattoi kyllä olla että clippi oli silloin käynnissä.
Enemmän kylläkin mietityttää "Vid_079b&Pid_0016" ja 17, noissa description kertoon driverin olevan "JCAE CAN APRES RENUMERATION" ja "JCAE ISO APRES RENUMERATION" ( no, sen mukaan, mistä haki, kai sen kuuluukin olla ) mutta mielikuva on että siinä pitäisi olla jotain muuta ( mitä ??? ).

Voisikos joku jelppiä ja kattoo omalta koneelta mitä HKLM/System/CurrentControlSet/Enum/USB/Vid_079b&Pid_0016/7&1b35b535&0&1 ja vastaavasti 0017 näyttävät ja laittaa vaikka printScreenin.

Liitteet

• RegUSB_16_APRES.JPG
    RegUSB_16_APRES.JPG
    69,8 KB · Katsottu: 13

-jamo-

Jäsen

61ww.jpg

8lsm.jpg

kekeV

Aktiivinen jäsen

Kiitokset jamo !

Näyttäisi olevan noilta osin samanlaiset, eli ilmeisesti OK.
Josko vielä tarkistaisit inf:n.

Epäilemättä tiedät, miten, mutta laitan esimerkin kuitenkin, mikä osa kiinnostaa.
Eli hae rekisteristä HKLM/System/CurrentControlSet/Control/Class/36FC9E60-C465-11CF-8056-444553540000
Tuolta pitäisi selata kunnes DriverDesc kertoo olevansa "JCAE CAN APRES RENUMERATION"
InfPath kertoo inf tiedoston nimen, löytyy Windows/inf hakemistosta.
Josko vaikka ottaisit printScreenin alemmassa kuvassa laatikolla merkitystä osasta.
Kiitokset jo etukäteen.

Liitteet

• registryJcaeCanApresRenumeration.JPG
    registryJcaeCanApresRenumeration.JPG
    73,7 KB · Katsottu: 4
  • oem10Inf.JPG
    oem10Inf.JPG
    67,2 KB · Katsottu: 5

kekeV

Aktiivinen jäsen

Jep, luulisin että nyt minulla taas oikeat ajurit, mutta ongelma edelleen sama / yrittää päivittää jotain.
eli tuhosin kaiken, mikä vähänkään viittasi aikaisempaan asennukseen ( sekä rekisteristä että tiedostoista ), sitten uusi asennus ja voila, näyttäisi olen ok.

Mittasin obd( auton liittimeen liittettävän ) ja clipin välisen johdon, kaikki liittyvät johonkin, eli yhteys siltä osin ok - en kuitenkaan tarkistanut, onko ylivuotoja.
Avasin myös ruuvit clipin päistä, vedin nuo pari korttia ulos, eikä silmämääräinen tarkastelu kerro mitään, eipäs kun kertoo - juotokset näyttäisi olevan ihan hyvin tehty, samoin piirilevy, ei ylimääräisiä hypytyksiä, ei jälkeenpäintehtyjä korjauksia, ei haise sähkö, näyttäisi olevan juuri niinkuin kuvittelisinkin kunnolla tehdyllä piirilevyllä olevan tai siis tässä tapauksessa kahdella.
No, jos nipottaa haluaa, niin yhdellä piirillä jalat vain puoliksi juotoskohtien päällä ja yhden kiteen jaloissa pallukat + yhdessä liittimen juotoksessa myös pallukka, mutta kontakti näyttäisi olevan - tiedä sitten miten toimivat kun taajuus on jotain muuta kuin 0.
En vielä päässyt testaamaan toisessa autossa.

hhelminen

Tunnettu jäsen

kekeV sanoi:
Kolme tinapalloa myös minun "paremmassa" clipissä löytyi sisältä (kaksi oli kiinni ja yksi irrallaan), eli varsinkin jos clippiä heilutellessa kuullostaa siltä että siellä sisällä on jotain irti niin kannattanee avata ja poistaa tinapallot sisuksista.
Tuon omani aikaisinkin heti ennen käyttöönottoa tarkistaakseni onku kyseessä varmaan A malli....

kekeV

Aktiivinen jäsen

Pientä edistystä, muttei toimi vieläkään.
Apuja löytyi mhhauto.com sivulta http://mhhauto.com/Thread-Clip-20-update-problem-SOLVED

Olin käynyt jo kyseisen configin läpi, mutta niinpä vain olin ohittanut asian. Jossain toisessa configissa on myös päivitysmäärittely, mutta se ei vaikuttanut mitään.
Mutta tiedoksi, jos clippi yrittää päivitystä tai muuten vaan haluat varmistaa ettei päivitä:
C:\CLIP\Config\probesconfiguration.xml auki vaikkapa notepadillä, etsi rivi "<!-- Firwmare update -->", sen alta rivi joka alkaa <conf Param name="FwUpdateBehavior" dmType="int" value="3", lopuista niin väliä, vaihda tuo kolmonen neloseksi.

Eli, kuten heti aluksi sanoin, ei toimi kuten pitäisi, mutta tekee sentään jotain:
Aloitustoiminnot menevät OK, samoin VIN tunnistus, kun käskee lukemaan kaikki compuutterit, konehuoneesta kuuluu selvät naksahdukset, joten jotain se tekee, näytöllä ( auton ) ei kuitenkaan tapahdu mitään, muistaakseni siinäkin aiemmin vilkutteli jotain.
Siinä vaiheessa kun aikaisemmin tuli se kuva, jossa näkyy kaikki compuutterit, jotka löytyi, nyt tulee vain herja "PERIFERALS DISCONNECTED" ja sen jälkeen vielä herja "INITIALISATION ERROR".
Kertoo herjoten titlessä että ongelmia olisi "Multiplex networkissä".

Pitänee vielä käydä noi configit läpi ajatuksen kanssa, jospa sieltä saisi vaikka virheraportit ulos.

kekeV

Aktiivinen jäsen

Herää eppäilys, että vika onkin autossa, eikä clipissä.
Elikkä oliskos jollakulla varmaa tietoa, mistäpäin uch löytyy. Engelsmannien sivuilta löytyi yksi kysymys sijainnista, tai oikeastaan haettiin vahvistusta tiedolle tai olettamukselle, että olisi hanskalokeron alla ja joku sitten vahvisti että siellähän se.

Kuukkelikaan ei oikein tunnu tietävän, tai en vaan osaa kysyä.
Yhden sivun löysin, jolla oli kännykällä otettuja kuvia ( ja kuvien laatu sen mukainen ). Kieli on jotain, mitä en ymmärrä - ei taida kuukkelikaan, kun ei tarjoa käännöstä.
Tuossa kuvagalleriassa se näytti löytyvän ratin vasemmalta puolelta siitä kohtaa missä sähköinen jarru ynnä muita säätimiä ( liekö siinä sitten briteillä hanskalokero ).
Kaveri purki puolet auton paneeleista ennenkuin pääsi laitteeseen käsiksi.

-jamo-

Jäsen

Onko sinulla mahdollista kokeilla Clippiä jossain toisessa autossa tai toista Clippiä sinun autossasi? Kokeilemalla saisi rajattua ongelmaa.

Vieläkö sinulla on tarvetta inf-fileille? On ollut vähän hoppua, mutta tänään varmaan ehtisin noita yrittää tsekkailla.

kekeV

Aktiivinen jäsen

Mielestäni vastasin tähän jo, mutta eipä vaan näy, töpensinkö ite vai onko foorumissa vikaa ? ( olen jonkun kerran huomannut että kun klikkaan "Lähetä" -painiketta, ei tapahdukaan mitään, jää junnaamaan. Voihan tietysti olla, että serveri ollut kiireinen tai linjoilla häikkää.
Toinen asia sitten tämä: Klikkaan "Näytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit" - viestejä kolme sivua: Klikkaan 2:sta, saan listan joka näyttää seuraavat yhdelle sivulle mahtuvat viestit ja sivumäärä muuttuu luikemaan 2, eli kaikki loput lukemattomat mahtuivat toiselle sivulle, luen viestit.
Kuitenkin - kun klikkaan uudelleen "Naytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit", silloin - tällöin löytyykin viestejä, jotka eivät olleet mukana, kun klikkasin 2:sta.
Sivuthan näyttäisivät pohjaavan phpBB ohjelmaan, eikä tietenkään ole mahdotonta, että juontavat sieltä - no, kun en ole admin ryhmässä, pysty muuta kuin arvailemaan.
En tarkoita valittaa, vaan modeille tiedoksi ).

( jos tuo aikaisempi vastaukseni jostain vielä putkahtaa, niin meni jotensakin näin ).
Luulen että minulla nyt oikeat infit, mutta ei siitä mitään haittaa ole, jos viitsit laittaa printScreenit toimivasta clipin asennuksesta ( inf tiedostosta )
Toista clippiä minulla ei ole ja toisessa autossa on mahdollisuus testata ensi viikolla.

Ylös Bottom