Clio IV Tce90 jäähdytinnesteen häviäminen

Jukke

Jäsen
Terve,

Käytin tuossa kyseisen auton huollossa ja siellä kerrottiin, että autosta vuotaa hieman jäähdytinnestettä vedenjakelukotelon kautta.
Kysymys onkin, että mikä tuo osa on? Englanninkielinen nimi ja osanumero? Löytyy kuulemma moottorin päästä ja vaihdelaatikon päälle tippassut.

jani1977

Jäsen
se vedenjakokotelo on moottorin akun puoleisessa päädyssä oleva musta muovilaatikko. tiiviste on pettänyt, maksaa marmorilla alle 50e ja pelkkä tiiviste tais olla 17e. löytynee hyllystä, ainakin porissa oli. ulkomailla lähes samanhintainen eli ri taida kannattaa tilata..helppo vaihtaa itse

Tipitce

Jäsen
Ei taida valitettavasti olla kovin harvinainen vika.

Samaa tarinaa tuolla:

juba

Nuorempi jäsen
Mulla kans alkoi vuotamaan ja tiivistin jollakin tiivistesilikonilla. On pitäny jonkin aikaa.

Digip

Jäsen
Megane 1.2Tce juuri vaihdettu kyseinen osa, sanokaas mitä jäähdytinnestettä tuonne uskaltaa laittaa? Paisarissa nyt väriltään keltaista?

MTI

Aktiivinen jäsen
Minä laitoin viimeksi King Arctic JV longlife keltaista jäähdytinnestettä. Löytyy renun speksit.

Digip

Jäsen
Minä laitoin viimeksi King Arctic JV longlife keltaista jäähdytinnestettä. Löytyy renun speksit.

Kävin myös hakemassa purkin tuota kun oli korjauksen jälkeen vielä vajonnut alle minimin. Täytyy nyt seurata vieläkö nestettä katoaa.

jk_single

Jäsen
Kävin myös hakemassa purkin tuota kun oli korjauksen jälkeen vielä vajonnut alle minimin. Täytyy nyt seurata vieläkö nestettä katoaa.
Itse en muista koska viimeksi olisi ilmaus onnistunut niin hyvin ettei olisi vähän nestettä joutunut lisäämään hetken päästä, ehkä tälläinen"korjaamotratti" auttaisi?

1611668952743.png

Jukke

Jäsen
Tehtaalla oli ilmeisesti todettu, että alkuperäinen osa vikaantui ja tietääkseni tämä uusi on paranneltu versio. Nyt siis kohta 2v eikä vuoda jäähdytysnestettä.

Relluu

Jäsen
Onko vedenjakaja kotelo josta tässä ketjussa on puhuttu, ja yleinen vian kohde josta jäähdytysneste vuotaa juurikin tämä kyseinen osa? Termostaattikotelo - Renault - OE 110612563R (skruvat.fi)

Täällä kanssa joutui lisäämään jäähdytysnestetta ensimmäisen kerran, niin ajattelin että jos tuon täällä puhutun osan kanssa vaihtaisi varmuuden vuoksi, kun ei tuo linkissä oleva ainakaan maksa kuin 49.90€. Vai onko kyseessä eri osa?

Relluu

Jäsen
Eilen soittelin Relluhuoltoja läpi, mitä maksaisi uusi termostaattikotelo asennuksineen+ uudet jäähdytysnesteet samalla sisään. Todella ryöstöhintaa, 550-600€ arvio koko hommasta asennuksineen. No ajattelin tästäkin laittaa sitten autojerryyn kilpailutuksen (hyvä kokemus alapallonivelistä asennuksineen 160-170€ autojerryn kautta kilpaluttamalla). Ja sieltä tulikin sitten tarjous koko hommasta asennuksineen 224€ hinta, ja lisäksi lisätarjouksena 39€ hintaan ilmastointi huolto. Eli sellainen 326€-376€ halvemmalla mitä merkkihuollossa maksaisi sama homma.

No, edelleen halvalla päässyt huolloissa kun 60tkm-127tkm välin ainoat lisähuollot olleet molemmat alapallot (160-170€) ja nyt tuo termostaattikotelo uusine jäähdytysnesteineen 224€ (sekä 39€ ilmastointihuolto, vaikka ei ilmastoinnissa mitään vikaa ole, mutta hyvä kai ne ilmastointi-aineet on täyttää).

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom