Clio -98 Airbag valo ei pala lainkaan

Sussu

Nuorempi jäsen
Ei saanut leimaa kyseisen vian takia, eivätkä korjaamolla osanneet tehdä muuta kuin kertoa että vian etsiminen tulisi kalliiksi.

Onko jotain niksiä, mitä aloittelija voisi itse kokeilla? Tämä on sitten "for dummies", eli saa vääntää rautalangasta.

hhelminen

Tunnettu jäsen
Vs: Clio -98 Airbag valo ei pala lainkaan

Katsoitko onko polttimo ehjä ja saako se kontaktia?

Sussu

Nuorempi jäsen

Yritin käydä tsekkaamassa polttimon tilannetta, mutta se tuntui olevan aika syvällä. Pitääkö mun tosiaan purkaa puoli autoa päästäkseni siihen käsiksi, vai onko siihen olemassa joku helpompikin konsti, jota mä en vaan tajunnut? :-\

hhelminen

Tunnettu jäsen

Sussu sanoi:
Yritin käydä tsekkaamassa polttimon tilannetta, mutta se tuntui olevan aika syvällä. Pitääkö mun tosiaan purkaa puoli autoa päästäkseni siihen käsiksi, vai onko siihen olemassa joku helpompikin konsti, jota mä en vaan tajunnut? :-\
Onko kyseessä 1 vai 2 korinen, se kun ei selvinnyt viesteistä.
2 korisessa se ei ainakaan kauhea homma ole, kojelaudan pääliosa ja ratin akselin suojukset irroitetaan niin pääsee käsiksi mittaristoon (noin 15min).

Sussu

Nuorempi jäsen

En osaa sanoa, onko 1 vai 2 korinen, kun en tiedä mitä se tarkoittaa. Mähän kirjoitin, että tämä on "for dummies". :D

Sen sain selville, että polttimo on ehjä. Siitä en ole ihan varma, saako se kontaktia, mutta ainakaan mun silmään ei näkynyt syytä, miksi ei saisi. Jännitemittaria mulla ei ole.

hhelminen

Tunnettu jäsen

Sussu sanoi:
En osaa sanoa, onko 1 vai 2 korinen, kun en tiedä mitä se tarkoittaa. Mähän kirjoitin, että tämä on "for dummies". :D

Sen sain selville, että polttimo on ehjä. Siitä en ole ihan varma, saako se kontaktia, mutta ainakaan mun silmään ei näkynyt syytä, miksi ei saisi. Jännitemittaria mulla ei ole.

No polttimo voi olla joskus palanut vaikka näyttää ehjältä.
1 korin clio valmistettiin 1992-1998, 1998 tuli samalla 2 kori myyntiin vielä kun myytiin myös 1 korista päällekäin.
Esim wikipediasta löytyy kuvat malleista 1-3 http://fi.wikipedia.org/wiki/Renault_Clio

Sussu

Nuorempi jäsen

hhelminen sanoi:
No polttimo voi olla joskus palanut vaikka näyttää ehjältä.

Mä vaihdoin airbagin polttimon varmasti toimivan polttimon kanssa. Toimiva merkkivalo toimi edelleen, eikä airbagin valo alkanut toimimaan. Oletan siis, että polttimossa ei ole vikaa.

Ylös Bottom