clio 2000 takalasin pyyhin.

otto

tipan tuntija + R 19
onko takalasin pyyhkijä ongelma tässä mallisarjassa, kun kaverinkin rellussa pyyhin puuttuu kokonaan ja liikenteessä näkee useita saman mallisarjan clioja joista takapyyhin puuttuu.

vinko

Jäsen
Vs: clio 2000 takalasin pyyhin.

otto sanoi:
onko takalasin pyyhkijä ongelma tässä mallisarjassa, kun kaverinkin rellussa pyyhin puuttuu kokonaan ja liikenteessä näkee useita saman mallisarjan clioja joista takapyyhin puuttuu.

No mulla ainakin hajos , niin että kun pyyhkijät on jäässä, tulee etupyyhkijät putsattua ja irotettua
jäästä. Mutta takapyyhin unohtuu laiskuuttaan irottaa. Kun käynnistät auton tietty käynnistät
ne etupyyhkijät jos esim. lunta vielä lasissa, sitten laitat pakin päälle niin takapyyhin lähtee päälle.
Jos on kovaa jäässä,niin pyyhinvarsi on entinen. Mulla ainakin 2001 mallissa tuo toiminto.
Yhden varren ostin jostain netistä. Kyllä sen sitten muistaa putsaa kun muutama varsi hajoaa.

Mintsauce

Jäsen

Megane II on vastaava ominaisuus, että takapyyhin aktivoituu myös jos pyyhkii tuulilasia ja lähtee pakittamaan. Itse olen ottanut pyyhkijänvarren kokonaan pois ja laittanut kumitulpan tilalle ettei ole entinen talvella. Eipä ole tarvetta takalasia naarmuttaa muutenkaan kun tuo viistoperä imee kaiken kuran ja hiekan takalasiin tieltä. :P

masi

Jäsen

-00 clioon olen tuon kanssa vaihtanut. Ei kyllä ollut kallis eikä vaikea operaatio, melkein samalla vaivalla kuin jos vaihtais sulan. En muista tarkalleen, olisko ollu 30-50e, oliskohan ollut ihan mister-autosta aikoinaan tilattu.

vinko

Jäsen

Taisi olla tuolta mistä tilasin.

https://www.autonavaimet.fi/catalog/takalasin-pyyhkimen-varsi-renault-clio-ii-1998/

Heikmar

Aktiivinen jäsen

Jaa, itse taas en ole tainnut nähdä yhtäkään Clio kakkosta liikenteessä takalasin pyyhkimen varsi poistettuna, ellen pahasti väärin muista. Kai tuo polttaa sulakkeen ennen kuin itse moottori kärähtää jos sulka jumissa jäätymisen takia.
Itsellä ainakin itse sulka turmeltuu parissa talvessa, kun tosiaan pakki päällä lähtee ruudusta ja lumet pyyhkäisee tuulilasilta niin peräpyyhin toimii siinä samassa. Ei ihan halvin se takasulka, kympin Motonetissakin ja pitäisi kai taas uusia jos viittis...

Ylös Bottom