avainkortti ongelmia

MTI

Aktiivinen jäsen
Ovet ei aukee kortin napista, tai saattaa joskus aueta kun jaksaa rämpyttää. Lukitus toimii normaalisti.
Molemmat avaimet alkoi temppuileen yhtäaikaa ja molemmissa on uudet patterit, eikä avaimet helise.
Voiskohan vika olla jossain muualla? Auto on laguna II

MTI

Aktiivinen jäsen
Vs: avainkortti ongelmia

Eikö kellään ole lagu II:ssa ollut vastaavaa vikaa???
Mistäköhän se lukituksen vastaanotin/lähetin mahtaa löytyä jos sitä vähän herkistelis? ???
Näkyisköhän tämmöinen vika vikakoodin lukijassa?

Morbus

Jäsen

Mulla teki hetken aikaa samaa, toimi kun jakso rämpätä tai väännellä vähän avainta, lopulta kortti meni siihen kuntoon ettei toiminu kauko-ohjaus ollenkaan. www.lasinnostin.com sivuilta saat apua...lähettävät avaimen ranskaan ja korjaavat siellä, maksaa 70€. Lähetä avain kerrallaan sinne niin saat suht halvalla, itsellä piti tilata uusi avain (avaimia oli vain yksi) ranskasta tehtaalta ja avainta koodatessa huomattiin et kortinlukijakin oli melkein rikki, luki kyllä vanhaa avainta vielä mut ei pystynyt koodaan uutta avainta. Tulikin sit kaiken kaikkiaan yli 600€ remppa kun uusittiin kortinlukijakin...

jmmv

Jäsen

Itselle tilattiin kanssa 2 uutta korttia Ranskasta autoa ostaessa liikkeen piikkiin n.600 euroa koodauksen kera(tilataan auton valmistenumerolla jolloin korttia ei voi koodata muuhun autoon).Kiinnostaisi tuo että miten kortinlukija on melkein rikki??Noitahan on itsekkin korjailtu ja romuttamoilta saa ostettu suht vähän ajetuista autoista ihan kohtuu hintaan.Eikä tarvi vaihdon jälkeen merkkiliikkeessä käyntiä.

Morbus

Jäsen

Näin nuo vaan merkkikorjaamolla sanoivat että kortinlukija on melkein kokonaan rikki, nykyistä korttia vielä lukee mut uutta korttia ei olisi pystynyt koodaamaan, kuulemma jotain pieniä muoviosia rikki ja huomasin kyllä itsekin ettei starttnappi ollut enää "hipaisu" nappi, vaan sai painaa aika reilusti ja pitkään että auto käynnistyi. Nyt käynnistyy ihan pikku painalluksella....en sit tiiä kusettivatko kun sanoivat et on vain ajan kysymys koska kortinlukija menee siihen kuntoon ettei auto käynnisty enää ollenkaan joten mikäpä siinä auttoi, ei ollut kauheesti inspiraatiota lähteä metsästään uutta/vähän käytettyä kortinlukijaa.

T_White

Aktiivinen jäsen

Jos ongelmia kortinlukijan kanssa, niin täältä näyttää löytyvän hyvät korjausohjeet:

http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=5313.msg29308#msg29308

MTI

Aktiivinen jäsen

Joo vika olikin korteissa. Sattuivat vaan leviään yhtäaikaa. Mitään ei ollut irronnut kortin sisältä, mutta nappien kontaktipinnat oli kuluneet. Ebaysta tilasin uudet napit hintaan 5.5€. Mattoveitsi sattu vaan lipsahtaan vähän liian syvälle niin tipahti yksi kondensaattori hukkaan. Sp-elektroniikasta hain uusia kondensaattoreita 5kpl ja maksoi kokonaiset 50senttiä.
Kyllä tää rellulla ajo on kallista ;D

TPi

Jäsen

Mulla olisi myynnissä korjattu kortin lukija. En tiedä pitääkö se koodata avaimelle vai meneekö heittämällä toiseen autoon. Hintapyynti 90 ekee/tarjous. 040-5046400

Yorma

Jäsen

Korjasin itse toisen laguna II:n avainkorteista, siitä oli niin tyypillisesti hajonnut se ovien lukitusnappi. Oli rikki jo auton ostaessani. Nyt silläkin avaimella ovet aukeavat ja sulkeutuvat, mutta ajonestoa sillä ei saa pois päältä. Pitääkö tuo synkata jotenkin vai mitä kummaa tämän kanssa pitäisi tehdä?

Morbus

Jäsen

TPi sanoi:
Mulla olisi myynnissä korjattu kortin lukija. En tiedä pitääkö se koodata avaimelle vai meneekö heittämällä toiseen autoon. Hintapyynti 90 ekee/tarjous. 040-5046400

Kortinlukija pitää aina koodata...tai itseasiassa kortit koodataan lukijaan.

jmmv

Jäsen

Morbus sanoi:
TPi sanoi:

Kortinlukijaa ei tarvi koodata autoon.Mikä vaan hajottamolta hommattu voidaan pelkästään vaihtaa eikä vaadi koodausta.Kortit koodataan lukijaan jossa on käynnistykseneston vermeitä.

Yorma

Jäsen

Yorma sanoi:
Korjasin itse toisen laguna II:n avainkorteista, siitä oli niin tyypillisesti hajonnut se ovien lukitusnappi. Oli rikki jo auton ostaessani. Nyt silläkin avaimella ovet aukeavat ja sulkeutuvat, mutta ajonestoa sillä ei saa pois päältä. Pitääkö tuo synkata jotenkin vai mitä kummaa tämän kanssa pitäisi tehdä?
Onko kellään tästä kokemuksia?

Yorma

Jäsen

Morbus sanoi:
TPi sanoi:

Eli ei kokemuksia avainkorttien synkkauksesta?

Morbus

Jäsen

Sen verran on kokemusta et ei niitä kortteja ainakaan keskenään mitenkään "synkata", kortit vaan kumpikin koodataan (uuteen) lukijaan..

tanttu

Nuorempi jäsen

jmmv sanoi:
Morbus sanoi:
TPi sanoi:

Kortinlukijaa ei tarvi koodata autoon.Mikä vaan hajottamolta hommattu voidaan pelkästään vaihtaa eikä vaadi koodausta.Kortit koodataan lukijaan jossa on käynnistykseneston vermeitä.

Eli siis jos tilaan eBaysta lukijan minkä mukana tulee avaimet sen pitäisi toimia? Tai jos hankin jostain käytetyn lukijan autoon saanko koodattua vanhat avaimeni siihen itse?

Ylös Bottom