Ajonesto temppuilee...kai?

Indari

Nuorempi jäsen
Vaimo osti "iki wanhan -93" Renault 19 biligan ja on ollut vaikeuksia tuon ajoneston [vai onko nimitys käynnistyksenesto ? ]kanssa. Tai muotoillaan niin että epäilen tuon käyntiin lähtemättömyyden johtuvan siitä. Autolla siis pääsee OK esim kaupan pihaan mutta kun pitäisi lähteä pois niin eipähän starttaa. Siinä kun sitten odottelee (yleensä) hetken niin lähtee käyntiin. Eilen teki minulle tuon kun olin ensin "pörräilyt" autolla lähes 2-tunnin lenkin ja jätin sen sitten portaitten eteen ja kannoin ostokset sisään. Eli eipä enää lähtenyt käyntiin odottelujenkaan jälkeen. Rellu siis seisoo yhä tuossa kerrostalomme portaitten edessä eikä inahda. ... JA SITTEN KYSYMYS: Kuinka tuo ajonesto voidaan ohittaa "koti konstein" ? Vai pitäneekö työntää mereen? Siis Rellu.

A

Aade

Vieras
Vs: Ajonesto temppuilee...kai?

Voisiko olla yksinkertaisesti startti rikki. ;D Tai sitten startin heräte johto löysällä/hapettunut. Onko autossa yleensä mitään käynnistyksen estoa tehtaalta lähtiessä? Ainakaan omassa -94 19ssa ei ole... Kenties sitten nissä on missä on tehtaalla asennettu varashälytin ???

Puuha

Jäsen

Jos ajonesto kettuilisi niin silloin se pyörittäisi kyllä starttia mutta ei lähtisi käyntiin!

Jos startissa vikaa niin silloin se ei inahdakaan...

Ei kai tuon ikäisessä edes ole ajonestoa?? Jos on, niin silloin siinä pitäisi vilkkua sen merkkivalo mittaristossa!

jomppe

Jäsen

pöppödöö, mun 19 vm.-95 on ajonesto ja se toimii siten että kun se on päällä niin auto käynnistyy mut sammuu heti, tämä sen takia ettei kattiin mene palamatonta bensaa, eli jos ei käynnistyisi niin silloin se vaara olisi.
joten ajonestot toimii aina katillisissa autoissa joko noin tai sitten niin ettei käynnisty/startti pyöri ollenkaan.

mun ajonesto menee myös automaattisesti noin 10min kuluttua päälle siitä kun auto on ollut viimeksi käynnissä. ja toimii kauko-ohjatun keskuslukon kautta ihan Renun omalla avaimella et kai se tehtaan tekosia on. hälytintä ei oo.

eli tossa Indarin 19:sessa epäilen kans vian olevan startissa tai sitten siinä on joku erilainen jälkiasennettu ajonestosysteemi joka toimii siten et se ei anna pyörittää starttia ja nyt se vaan temppuilee.
senhän saa poistaa käytöstä, eikös ajonesto ole vasta vuodesta -98 tullu pakolliseksi suomeen.

zun3

Jäsen

Käynnistyksen esto jos temppuaa niin auto ei yritäkkään startata.....kokeile ensin akkun kengät 30sek irti jos ei vielä pelitä niin paikalliselta relluliikkeestä saat purkukoodin joka ottaa käynnistykseneston väliaikaisesti käytöstä. Tai siis kenen nimissä auto nyt onkaan

Ylös Bottom