airbag

IlkkaRonka

Nuorempi jäsen
osaisko joku sanoa missä sijaitsee megane 1 tormäystunnistimet. airbag valo palaa jatkuvasti ei auta pankkien liittimien räplääminen vikakoodi ilmoitti törmäystunnistinta ja kuittas sen mutta valo ei sammunu

clio_rt

Jäsen
Vs: airbag

Laguna II:ssa mulla oli sama ongelma ja kuskin puolen B-pilarissa on tuo törmäysanturi. Sen kun vaihdoin niin loppui vilkkuvalot.
Josko sullakin sama ongelma.
Anturi oli turvavyökelan yläpuolella.

hhelminen

Tunnettu jäsen

En nyt vannomaan mene mutta mutta niitä on vain yksi ja yleensä se sijaitsee vaihdekepin lähettyvillä (etu tai takapuolella) niin sanotussa kardaanitunnelissa.
Siihen kiihtyvyysanturin (törmöystunnistimen) sijoitukseen on hyvä syy, ttodennköisesti kuseinen paikka ei saa suoraa iskua missään kolaritilanteessa.
Samainen anturi antaa informaation auton kulkusuunnasta myös ajonvakautukseen..
Näin ainakin yli kymmenen auton tapauksessa joita olen purkanut..

MTI

Aktiivinen jäsen

hhelminen sanoi:
En nyt vannomaan mene mutta mutta niitä on vain yksi ja yleensä se sijaitsee vaihdekepin lähettyvillä (etu tai takapuolella) niin sanotussa kardaanitunnelissa.
Siihen kiihtyvyysanturin (törmöystunnistimen) sijoitukseen on hyvä syy, ttodennköisesti kuseinen paikka ei saa suoraa iskua missään kolaritilanteessa.
Tarkoitatko airbagin boksia? Siinähän kyllä on kiihtyvyys anturi.

keijokos

Aktiivinen jäsen

Yksi on juuri siinä yksikössä tunnelin päällä ja sivulla ainakin oikealla b-pilarin alaosassa turvavyökotelon vieressä. Ei kai ole sama yksilö johon vaihdoin nuo molemmat ja homma ei korjaantunut vaikka vikakoodi tuli juuri tuosta sivu anturista.

ESH

Jäsen

Onkos tutkittu se rattiakselilla oleva spiraali? Mulla kans meganessa loistaa airbag valo mutta en ole vielä jaksanut katsoa sitä spiraalia, penkinaluset kateltu.

hhelminen

Tunnettu jäsen

MTI sanoi:
hhelminen sanoi:
Tarkoitatko airbagin boksia? Siinähän kyllä on kiihtyvyys anturi.

Juurikin sitä, noissa vanhemmissa "kansanmalleissa" ei muuta anturia turvatyynylle olekaan..
Kiihtyvyyttä se on negatiivinenkin, siis joka turvatyynyt laukaisee.

Ylös Bottom