-04 Clio II lämpötilan mittari rikki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tqt
  • Aloitettu Aloitettu

tqt

Nuorempi jäsen
Auto on -04 Clio II 1,6 16v koneella ja siinä on vikana lämpötilan mittari joka näyttää aina noin 15 astetta liian vähän. Ilmeisesti anturi sökö vai ehkä joku muu ? Missäs päin tuo anturi sijaitsee autossa ja mikä olisi mahdollisesti paras paikka ostaa uusi anturi? Ostin tosiaan auton toukokuussa, eka Renault mitä koskaan omistan.

edit: tarkennetaan vielä sen verran että kyseessä on ulkolämpötilan mittari

kulkunen

Jäsen
Vs: -04 Clio II lämpötilan mittari rikki

Sijaitsee oikean sivupeilin alaosassa. En tiedä saako anturia erikseen vai pitääkö uusia koko peili.

Renaultisti

Aktiivinen jäsen

Anturin saa erikseen. Itse olen tilannut ebayn kautta pariin autoon. Sitten vaan peilin lasi irti varovasti kampeamalla ja peilin kotelo puoliksi niin pääsee vaihtamaan. Vanhasta johdot poikki ja uuden johdot kolvataan niin kestää. Anturissa oleva kohta josta johdot menee sisään niin kannattaa tiivistää tipalla liimaa, itse käytin ihan pikaliimaa.

tqt

Nuorempi jäsen

Ok kiitos tiedosta! Oikea eli siis matkustajan puoli? Onko peili kiinni siis vaan joillain klipsuilla ja lähtee irti jollain talttapääruuvarilla kampeamalla?

tqt

Nuorempi jäsen

ja ilmeisesti puhutaan tästä osasta?

http://www.ebay.com/itm/RENAULT-CLIO-CAMPUS-MEGANE-LAGUNA-OUTSIDE-TEMPERATURE-SENSOR-UNDER-DOOR-MIRROR-/142033083130?hash=item2111d4dafa:g:b40AAOxyqddRi2Z1

ake

Jäsen

Ainakin megane 1 ei tarvitse peilin lasia irtottaa,vaan varovasti kampeaa peilikotelon takaosan irti niin sieltä löytyy tämä lämpötila-anturi ja siten vaan tinailee uuden johdot paikoileen ,homma on sillä selvä.

Renaultisti

Aktiivinen jäsen

Itse olen kääntänyt peilin osoittamaan niin alas kuin saa ja sitten varovasti talttapäällä kammennut pois. Ja mahdollisimman keskeltä kun on vahvin siitä. Sen jälkeen näkyy ne klipsit jotka pitää sitä muovikuorta paikoillaan. Toki voi koittaa ottaa pelkkää muovikuortakin pois jos vaan lähtee suosiolla. Mulla oli niin tiukassa että pääsi helpommalla kun otti peilin lasin pois että pääsin painamaan kuoren klipsejä.

Laittamasi linkin osa on juurikin tarvittava osa.

tqt

Nuorempi jäsen

Jeps, osa tilattu, katsotaan sitten kun se tulee postilaatikkoon, vajaat parikymppiä tuli hintaa euroissa postikuluineen.

Näin yleisempi kyssäri ihan mielenkiinnosta, mistä voisi saada tietoo että mitä tuossa Cliossa on ollut suomessa uutena vakiona ja mitä lisävarusteena? Tuossa kuitenkin on ilmastointi, sähköikkunat ja peilit ja ajotietokonetta yms. Onko esim jotain vanhaa Rellun esitettä jossain saatavilla?

jayjay--

Nuorempi jäsen

Tulipa tilattua meganee sama osa kun näyttää aina n 10c vähemmän kuin on uloona lämmintä.

kulkunen

Jäsen

tqt sanoi:
Jeps, osa tilattu, katsotaan sitten kun se tulee postilaatikkoon, vajaat parikymppiä tuli hintaa euroissa postikuluineen.

Näin yleisempi kyssäri ihan mielenkiinnosta, mistä voisi saada tietoo että mitä tuossa Cliossa on ollut suomessa uutena vakiona ja mitä lisävarusteena? Tuossa kuitenkin on ilmastointi, sähköikkunat ja peilit ja ajotietokonetta yms. Onko esim jotain vanhaa Rellun esitettä jossain saatavilla?

http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=3749.0

tuossa jotain infoa varustetasoista.

Ylös Bottom