Megane 3 ohjauslukko

keijokos

Aktiivinen jäsen
Ohjauslukko jumissa ja auto ei käynnisty. Tulee ilmoitus paina jarrua ja käännä rattia kun yrittää startata, Olisko hyvä neuvoja?

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
Eihän oo jääny ratti ns väännätykselle kun on viimeks pysäköity? Mun scenussa pari kertaa ei rattilukko auennu kun oli just silleen jääny renkaat että ohjaus painatti rattilukkoa vasten.

Sitten se pari kertaa jäi muuten vaan jumiin. Renkutin rattia rajusti rattilukkoa vasten nopeesti ennenkö laitoin kortin sisään niin tokeni sillä.

Sen jälkeen v'ttuunnuin ja purin rattilukon. Putsaus ja rasvaus aseöljyllä ja toimi niin kauan kun se mulla oli.

keijokos

Aktiivinen jäsen
Nyt tilanne se että ohjauslukko saatu irti ja laitettu johdon liittimen emulaattori jonka pitäisi olla lukon korvike. Tilanne lähti siitä kun auto sammutettu pyörät vinossa alamäkeen mutta huomattiin aamull että autossa virrat päällä vaika avain ei ollutkaan paikoillaan. Ja sitten lukitus ei poistunut vaan pyysi painamaan jarrua ja startti mutta mitään ei tapahtunut. Emulaattorin laiton jälkeen auto oudosti lähti kerran käymään mutta ei sitten taas millään. Viesti nyt aina turn steering wheel plus START. Konehuuoneesta olen kaikki sulakkeet käynyt läpi eikä vikaa. On koitettu uudestaan laittaa emulaattori ohjeen mukaan eli akku irti jonkin aikaa sitten emulaattori akku kiinni ja virta päälle avain pois uudestaan virta ja sitten startti. Napsahtaa kyllä mutta mutta muuta ei tapahdu kuin tuo ilmoitus. Vikakoodi viittaa johonkin abs mutta ei tunnu oikealta Olisko ohjeita mitä seuraavaksi, onko se ucp yksikkö. Auto on Ähtärissä

Ylös Bottom