• Kerhon kesäpäivät siirretty pidettäväksi Hämeenlinnassa Scandic Aulangossa

Valot vilkkuu

S4uke

Nuorempi jäsen
Oisko neuvoja antaa että mitä pitäis tehä kun tyhjäkäynnillä kaikki mahdolliset valot vilkkuu taulussa (käkkäri, akku, stop, servise ja airbag) ja kadottaa ohjaustehostimen. Jos jalalla pitää kierrokset tonnissa ni kaikki toimii.. Vika koodeja on luettu eikä anna mitään. Renault megane 2004 ois biili.

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Mutuilisin että esim saattaa olla virran saannissa häikkää.
Hyvällä yleismittarilla tarkasta laturin latausjännite tyhjäkäynnillä ja 2000rpm. Pitää olla noin 13,5-14,5 DC volttia.

Sitten tarkasta että onko laturin diodit ehjiä:
-yleismittari AC-mittausasentoon. Vaatii hyvän mittarin.
-mittarin -johto laturin runkoon. Mittarin +johto laturin B+ liittimeen (punaisen paksun johdon napaan)
-käynnissä mitataan laturin tuottama AC-jännite. Yli 0,5V AC-jännitettä tarkoittaa rikkinäistä diodia. Ehjä laturi tuottaa pienen
määrän AC-jännitettä (esim 0,05V AC). Rikkinäinen laturin diodi aiheuttaa vikoja auton sähköjärjestelmässä.

Voi olla myös akkukenkävika, tai maadoitusvikaa. Mulla rikkinäinen akun+kenkä aiheutti vastaavia vikoja.
Myös hapettuneet liitokset pääsulakerasiassa/pääliitoksissa voi aiheuttaa noita vikoja.
Alkuperäiset renaultin akkukengät eivät kestä loputtomasti, ainakaan mulla.

Edit1 tarkasta akun kunto esim motonetin motomaatilla.

Viimeksi muokattu:

Megane

Aktiivinen jäsen
Kun ei tuossa mainittu akun ikää,niin ensimmäisenä tuli mieleen heikko akku....Tuohon omaani olin vaihtanut akun viimeksi syksyllä 2013 ja nyt alkoi olla oireita (ei vilkkunut valoja mutta 10 sek starttaamisen jälkeen loppui virta ja lataamisenkin jälkeen startti pyöritti heikosti) joten juuri eilen vaihdoin uuden,ja kyllä nyt startti pyörittää...

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom