Uusi megane

Tmex

Clio IV
Viestejä
403
Olipa hieno paketti, voimalinja mukavan rivakka, ilmeisesti turbo on vienosti viheltänyt.
 

TurboJ

Jäsen
Viestejä
356
Olipa hieno paketti, voimalinja mukavan rivakka, ilmeisesti turbo on vienosti viheltänyt.
Turbon sointi on erityisen korostunutta tuossa uudessa 1.3-litraisessa, mutta tuntuu että itse käyntiäänessäkin on tiettyä metallisuutta kuormitettaessa. Turboäänien kuuluvuushan on yleinen ominaisuus näissä 2000-luvun turbo-Renaulteissa muutenkin.
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 279
Kimbe.n pitkään kirjoitukseen lyhyt vastaus: jos auto ei toimi Suomen oloissa, sitä ei pidä myydä Suomeen.
Tämä Mustiksen kommentti tuolta ensimmäiseltä sivulta mennytkin puoli vuotta sitten ohi silmien, mutta kommentoidaan nyt näin piiiitkällä viivellä ja toisella pitkällä kirjoituksella. Mitenköhän kuvittelet, että renu tai kukaan muukaan voi etukäteen tietää, että miten mikäkin laite missäkin päin maailmaa tulee toimimaan? Ei sellaista laitevalmistajaa olekaan, joka täysin virheetöntä tavaraa pystyy tuottamaan, mutta ei kukaan vakavasti otettava tasankaan varmasti sitä sekundaakaan tahallaan sinne maailmalle tuuppaa. Toisaalta, jos ja kun sitä sekundaa lähtee, niin jälkimarkkinoinnin pitää myös toimia, jos meinataan asiakassuhteista kiinni pitää.

Mutta tuohon Suomeen myyntiin liittyvään kommenttiin liittyen homma olisi ilmeisesti pitänyt hoitaa jotenkin näin:
- Skenaario 1: Katsotaanpas nyt tästä kristallipallosta: ai saatana, siellä tuleekin Suomessa olemaan muutama kymmenen rellukuskia, jotka tulevat huomaamaan, että auto toisinaan nykii. Eipäs me nyt sitten laitetakaan tätä uutta automallia edes saataville sinne.
- Skenaario 2: Nyt sieltä Suomesta on tullut jälleenmyyjien kautta joitain reklamaatioita, että auto nykii. Ja renufoorumillakin on näköjään muutama valittanut asiasta. Nytpä tehdään pikainen takaisinveto, kerätään koko mallisto pois asiakkailta, myös niiltä, jotka nykimistä eivät ole toistaiseksi havainneet. Ja tottakai poistetaan se sieltä myynnistä kokonaan, ettei tule enää yhtään uutta nykimistapausta. Samalla laitetaan puoli tehdasta tutkimaan ongelmaa ja tekemään testejä, jotta saadaan autot takaisin Suomen myyntilistoille.
- Skenaario 3: Suomi on niin haastava ympäristö ja erittäin tärkeä kohdemaa ihan myyntilukujenkin valossa, että mepäs nyt mennäänkin sinne koko tulevalla moottorimallistolla tekemään kattavat ympärivuotiset testit, jotta varmistetaan moottorin toimivuus.

Ja edelleen, häiritsevä nykiminen ei ole millään muotoa hyväksyttävää ja valmistajan / maahantuojan tukiverkostoineen pitäisi pyrkiä ne ratkaisemaan, mutta että "jos auto ei toimi Suomen oloissa, sitä ei pidä myydä Suomeen.". Haloo haloo, onko valoo... realismi kadoksissa. Vai mikä se Mustiksen ratkaisu tuohon on, että uusi automalli ei valu Suomeen asti, jos siinä tulee ilmenemään satunnaisia ongelmia?

Ja nykimisestä kärsiville rellukuskeille: reklamoikaa aktiivisesti sinne myyjälle ja huoltoon, muuten siihen ongelmaan ei kovin helposti ratkaisua aleta hakemaan. Mutta joukossa on tunnetusti voimaa aika paljon enemmän. Ei se tehdas muutaman yksittäisen valituksen perusteella todellakaan lähde näihin ratkaisua hakemaan, varsinkaan, jos suurin osa autoista kuitenkin toimii ongelmitta.
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 279
^No voe mahoton paikka sentään. Elähän nyt ihan näin pienestä herneitä nenuun vedä, kun renuja nää vaan on, ei mitään sen vakavampaa. Jälleen korostuu se suodattimien vaihdon tärkeys ;).

1560718880235.png
 

Rmegane

Nuorempi jäsen
Viestejä
10
Rellun kanssa ongelmat loppuu vaihtamalla merkkiä. Ei nykimistä enää, kulutus ei enää ole puolet enempää mitä luvataan ja radioki kuuluu :). Näillä sanoin poistun Foorumilta. Yrittäkää jaksaa, kuluttajariitaan ei kannata asiaa Rellun takia viedä, koska sillä laskee arvo kolmasosaan ennenkuin "suositus" tulee.
 

Immu

Megane ST 1.4TCe Groove
Viestejä
6
Rellun kanssa ongelmat loppuu vaihtamalla merkkiä. Ei nykimistä enää, kulutus ei enää ole puolet enempää mitä luvataan ja radioki kuuluu :). Näillä sanoin poistun Foorumilta. Yrittäkää jaksaa, kuluttajariitaan ei kannata asiaa Rellun takia viedä, koska sillä laskee arvo kolmasosaan ennenkuin "suositus" tulee.
Onhan se meidänkin megsu nykinyt hetken kylmänä, ilmeisesti polttoaineensyöttöä on hieman rajoitettu kulutuksen nimissä. Mutta sen kanssa on pärjätty, autossa on kuitenkin monta plussaa meidön tarpeisiimmme. Eli Billin sanoin: "Not is bug, it is feature".
 

Digip

Jäsen
Viestejä
346
ja nykimiset loppuu paljon halvemmalla kuin merkkiä vaihtamalla, saa samalla vähän lisää tehoa.
 

Yorma

Nuorempi jäsen
Viestejä
18
Meillä myös 2013 1.2 tce megane joka varsinkin kylmänä epäröi jos kaasua polkee pienillä kierroksilla. Voi olla sytkäpuolen ongelmaa, mutta myös ilmamäärämittarin likaisuutta. Uskaltaako imukanavaan suihkuttaa ilmamassamittarin puhdistusainetta auton käydessä, siis ilmanputsarin jälkeen tietty? Joku britti tuubissa kommentoi että nykiminen hävisi kun oli imusarjaa putsattu, lambda vaihdettu ja muistaakseni puolat uusittu?
 

Yorma

Nuorempi jäsen
Viestejä
18
Ainiin, tämä samainen kone naksuttaa käydessään, kuuluuko ääni suuttimista eli onko ns. normaalia?
 

tietomaa

Jäsen
Viestejä
36
Onkos Meganeen tullut sitten 1,3 moottori. Se 1,2 oli siis susi vai miksi vaihdettu. Mulla lähti palautukseen megane ja nyt alla citikka ,eikä nyvi yhtään. Eikä muuten maksanut kun 250 egee ja on lämmin. täytyy vissiin kokeilla sitä 1,3 ens vuonna uudestaan jos pääsis nykimättä eteenpäin.
 
Ylös Bottom