Uusi megane

Rmegane

Nuorempi jäsen
Viestejä
5
Tykkäyksiä
0
#21
Joo, viattoman auton luulin ostaneeni. En ala Renaultin tuotetestaajaksi määrättömäksi ajaksi. Liikkeestä sanottiin, että kaupan purkuun ei ole aihetta. Seuraavaksi käännyn kuluttajaneuvonnan puoleen.
 
Viestejä
32
Tykkäyksiä
0
#22
Entäs sitten jos autoa ei saada kuntoon takuu aikana ja lähdet sitä vaihtamaan uuteen. ei voi kovin isoa hyvitystä tulla jos auto nykii, kun automyyjä käy koe ajamassa autoa.
 
Viestejä
32
Tykkäyksiä
0
#24
Eli samaa ongelmaa tuntuu olevan tuolla saksan kielisellä sivustolla. itsellä kanssa pahin nykiminen 4 vaihteella 1500-2000 kierrosta ja vauhti 45-60 välissä. Vielä kun ymmärtäs paremmin saksaa niin niin vois nuo kaikki kirjoitukset lukea, kun tuntuu juttua olevan siitä.
Tuossa puhuttiin ilmeisesti siitä, että vika esiintyy 10 ja siitä kylmemmässä kelissä??
Outoa vaan ,että jos vikaa on niin työnnetään vaan autoa tehtaalta pihalle ja myyntiin.
 

-Tom-

Nuorempi jäsen
Viestejä
2
Tykkäyksiä
0
#25
Näin tuoreena Megane Tce:n omistajana tunnistan kyllä ilmiön, mutta ainakaan omassani tuo ei mitenkään häiritsevästi ilmene. Onko Tce 100 ja 130-malleissa eroja asian suhteen? Autoni on Tce 100.

Sorkitaan nyt vähän tämän softa-asian vierestä tähän vielä, vaikka avautuminen ei alkuperäistä asiaa mitenkään edesauta:
talouteemme hankittiin kesäkuussa 2015 Opel Corsa 1.0T, ja heti hankinnan jälkeen havaitsin auton nakuttavan voimakkaasti isolla vaihteella vedätettäessä. Tämä ei ollut mitään herkkää kilinää, josta kuskikin voi nakutuksen havaita, vaan voimakasta pauketta, valkoista savua pakoputkesta ja auton hallitsematon hyytyminen voimakkaasti nykien.
Kävin kyselemässä asiaa huollosta, mutta ensimmäinen kysely ei tuottanut mitään vastauksia. Ensimmäisessä vuosihuollossa asian olemassaolo tiedettiin, mutta sille ei voitaisi tehdä mitään, koska uutta softaa ei ole tehtaalta saatavissa.
Tässä vaiheessa maailmalta alkoi tihkumaan tietoja moottorivaurioisista 1.0T Ecotec Corsa-malleista. Nettiautoon ilmaantui ilmoituksia, joissa uudehkoon Corsaan oli vaihdettu moottori. Brittien foorumeilta löytyi useita esimerkkejä Ecoteceistä, joissa mäntiin oli palanut reikiä.
Korjaussofta ilmaantui vuodenvaihteessa 2016/2017, jolloin ongelma vihdoin poistui. Tämä taisi tulla GM:lle kalliiksi.

Toinen nykimisongelma oli aikaisemmin omistamieni FCA-konsernin Multiair-moottorien kanssa, joiden selkeä ominaisuus oli loikkiminen kylmänä. Tämä ilmeni kummassakin autossani, joista toinen oli ahtamaton ja toinen ahdettu, kummatkin uutena hankittuja. Tämä ilmeni heti käynnistyksen jälkeisessä liikkeellelähdössä voimakkaana nyksimisenä ja suoranaisena hyppimisenä. Tämäkin ongelma oli silloisella huollolla tiedossa, mutta asialle "ei voida tehdä mitään". Uskoisin, että sama ongelma on edelleen olemassa. Tämä tapahtui vuosina 2010-2015.
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 869
Tykkäyksiä
5
#27
Tuo ilmiö on ikävä,sillä kun (uuden) auton ostaa,niin pitäisihän sen toimia. Toinen huomion arvoinen asia on kyllä tuo kierrosalueet ja nopeus. Luultavasti kun on kysymys turbo autoista,niin liian pienillä kierroksilla ei auta ajaa,koska vääntöä ei taatusti ole. Kokeilkaa ajaa 2000-2300 kierroksilla ja sopivalla vaihteella. Nykiikö? Diesel mylly turbolla ei ahdas ainakaan liian pienillä kierroksilla ja alkaa liian pienillä kierroksilla nakuttaan ja sirittään.
 
Viestejä
269
Tykkäyksiä
1
#29
Tästä 1,2 litraisen H5Ft TCe -moottorin nykimisestä on tosiaan aika paljon keskusteltu täälläkin eri topiceissa. Spekulointia nykimisen syistä on ollut aina venttiilien karstoittumisesta, softavikojen kautta suorasuihkulle ominaiseen palotapahtumaan asti.
Meillä tämä 131 heppanen Kadjar Tce nykii hetken aikaa moottorin lämpiämisvaiheen aikana eli ns. puolikylmänä. Ilmeisesti lämpötilaolosuhteista riippuen joskus enemmän, joskus vähemmän. Nykiminen esiintyy nimenomaan osakaasulla.
Käyntilämpöisenä nykiminen kuitenkin tasoittuu. On tehnyt sitä uudesta asti, joten karstoittuminen on poissuljettua. Meillä kun tuo nyhtäminen rajoittuu lyhyeksi ajaksi tuolle tietylle käyntilämpöalueelle, se ei ole niin häiritsevää, että olisin siitä edes maininnut huollossa.
Ymmärrän täysin, että hihat palavat, jos uusi auto nykii jatkuvasti.

Edellinen kiesi, Captur samalla koneella mutta eri tehoversiolla ei muistaakseni nykinyt.
 
Viestejä
32
Tykkäyksiä
0
#31
No on se ihme kun kaikissa tce 130 ei kyseistä vikaa esiinny. Äskenkin nyki niin , että luulin auton hajoavan siihen paikkaan. Rmegane voi sitten ilmoitella miten asia etenee siellä suunnassa. Itse en nyt vielä hiuksia päästä revi, koska uskon ,että joku ratkaisu asiaan on oltava ja onneksi toinen auto pihassa varalla.
 
Ylös Bottom