Trafic hyytyy lämmetessään

GT-555

Jäsen
Eli 2005 2.5L kyseessä. Hyytyi puolentunnin ajon jälkeen. Ensin rupesi vähän nyppimään ja sitten hetken päästä Hyytyi kokonaan. Sammutus ja käyntiin niin taas pääsi muutaman kilometrin. Lopulta enää muutaman metrin kunnes taas hyyty. Sitten jäähtyi tunnin verran ja pääsin jatkamaan matkaa reilu vartin kunnes sama toistui. Eli ihan kuin lämmetessään alkaisi vaivat.. Vikakoodit luettu ja antaa monelle eri anturille että virta puuttuisi.
Käytin tyhjäkäynnillä pihassa ja nollasin koodit ja jätin käyntiin. 10min päästä sammui ja samat koodit kuin aikaisemmin eli ahtopaineanturilta, polttoaine paineanturilta, egr yms. Syöttöjännite puuttuu.
Mikähän mahtaa?

Tonttula

Jäsen
Kun on virralla kulkemis ongelmia se luo lämpöä, onko esim akun navat kuumat ajon jälkeen?

Onko hyytyminen terävää rynkytynky meinikiä vai rauhallista hyytyy hyytyy hyytyyy ja taas mennään? Rynkytynky viittaisi anturi/sytytys puoleen ja hidas polttoaineen saantiin.

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Ekana joka ikisessä ketjussa mainittu moottorin maadoitus.
Toisena lataus jännite.
Kolmantena railipaine anturin ym antureiden jäähdytys kylmäsprayllä vian ollessa päällä.
Neljäntenä vaihdetaan viallinen (?) ilmamassa mittari.
Livedataa ois hyvä päästä seuraamaan mm railipaineet ja lämmöt.

GT-555

Jäsen
Eilen kävin vielä illalla heittämässä puolentunnin lenkin ja jätin vielä pihaan käymään ainakin puoleksi tunniksi. Siinä se vaan iloisesti kävi eikä ongelmia ilmennyt. Live dataa katottu railipaineista ja latausjäniitteestä yms. Ja ei mielestäni mitään ihmeellisyyksiä.

GT-555

Jäsen
Kun on virralla kulkemis ongelmia se luo lämpöä, onko esim akun navat kuumat ajon jälkeen?

Onko hyytyminen terävää rynkytynky meinikiä vai rauhallista hyytyy hyytyy hyytyyy ja taas mennään? Rynkytynky viittaisi anturi/sytytys puoleen ja hidas polttoaineen saantiin.
Ensin se alkoi vähän varoittelemaan ehkä noin sekunnin kestävillä muutamilla nykäyksillä ajon aikana. Sitten pikkuhiljaa ne piteni niin että jäätiin tienposkeen. Ja tosiaan muutaman sekunnin virrat pois ja käyntiin niin pääsi kilsan kaks kunnes enään muutaman metrin. Sitten hetki parkissa niin taas mentiin(tuossa kohtaa ei enää heti edes lähtenyt käyntiin). Ja tosiaan täys kuoleminen ei mikään pikkuhiljaa hyytyminen.

maanma

Aktiivinen jäsen
Paineanturi vaihtoon myös, jos vikakoodit uusii liitinputsien jälkeenkin. Vikaa lienee pumpun suunnalla.
dCi korkeapainepumppu taitaa olla sen verran kallis, että kannattaa varmistaa paine mittauksella.

Tonttula

Jäsen
Ensin se alkoi vähän varoittelemaan ehkä noin sekunnin kestävillä muutamilla nykäyksillä ajon aikana. Sitten pikkuhiljaa ne piteni niin että jäätiin tienposkeen. Ja tosiaan muutaman sekunnin virrat pois ja käyntiin niin pääsi kilsan kaks kunnes enään muutaman metrin. Sitten hetki parkissa niin taas mentiin(tuossa kohtaa ei enää heti edes lähtenyt käyntiin). Ja tosiaan täys kuoleminen ei mikään pikkuhiljaa hyytyminen.
Tarkemmin ajateltuna mulla kävi vähän saman tyylisesti muutama vuosi sitten... ja öljyn paine valo vilkkui samalla nii ajattelin et leipos kiinni. Ö paineiden tarkistus kaikki ok, mä olin et mikäs v nyt on... Polttoaine suodatin oli kasvanut umpeen..
Kannatan korkki auki testi ajoa.

Megane

Aktiivinen jäsen
Tarkemmin ajateltuna mulla kävi vähän saman tyylisesti muutama vuosi sitten... ja öljyn paine valo vilkkui samalla nii ajattelin et leipos kiinni. Ö paineiden tarkistus kaikki ok, mä olin et mikäs v nyt on... Polttoaine suodatin oli kasvanut umpeen..
Kannatan korkki auki testi ajoa.
Liittyiköhän tuo öljynpaineenvalon vilkkuminen tuossa tapauksessasi nyt siihen,että kun polttoainesuodatin oli ummessa=>tyhjäkäyntikierrokset olivat liian matalat=>öljynpainevalo vilkkui?

Megane

Aktiivinen jäsen
Tankkikin oli silloin aika tyhjä että liekkö sillä osuutta, tuskin ei...
Niin ja,tuolla työpaikan parissa ajoneuvossa oli yhden talven aikana ehkä 25v vuotta sitten löytynyt käsipyyhepaperia tukkimasta tankin imusihtiä,liekkö suojattu käsiä tankkaushanskojen puutteessa käsipyyhepaperilla,vai olikohan tahallista... :D :D :D

GT-555

Jäsen
Laitoin pari lisämaadoitusta ja ainakin tänään kesti ajella semmosen reilu 50km lenkin... Tiedä sitten koska taas temputtaa

muski

Jäsen
Mulla on kokeemusta yhdestä traficista, niin se teki just tuollaista, että lämmetessään juonitteli. Merkkiliikkeestä ilmoittivat viaksi polttoaineen lämpötila-anturin ja tulikohan se railputken mukana, eikä saanut erikseen sitä...

Tonttula

Jäsen
Mulla on kokeemusta yhdestä traficista, niin se teki just tuollaista, että lämmetessään juonitteli. Merkkiliikkeestä ilmoittivat viaksi polttoaineen lämpötila-anturin ja tulikohan se railputken mukana, eikä saanut erikseen sitä...
Kuulostaa tyypilliseltä merkkiliike jorinalta ettei sitä anturaa saisi.. joku sitä myy ja jos hinta vieläkin kova vaihtaa sen itse komponentin siihen anturin runkoon todennäköisesti mahdollista vaikken sitä anturia ole nähnytkään.

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
1.9dci.ssä p.a. lämpöanturi on muistaakseni suuttimien paluuputkistossa "kiinteänä" ja tarvikkeena ei saanut.

GT-555

Jäsen
Tänään aamulla taas töihin tullessa jätti tienposkeen ja samat koodit kuin viimeksi. Nyt ei pitäisi olla lämmöistä kiinni kun oli viileää. Kuuluuko sen ilmauspumpun olla ihan pehmeä kun käy? Siis se mikä on heti löpösuodattimen vieressä.
Tässä vielä kaikki koodit mitä tulee:

DF216 -Tunnistimen syöttöjännite 1 -Syöttöjännite liian alhainen -katkonainen
DF192 -polttoaineen paineanturi/virtapiiri -oikosulku maadoitukseen tai avoin virtapiiri -katkonainen
DF192 -polttoaineen paineanturi/virtapiiri -syöttöjännite puuttuu tai virheellinen -katkonainen
DF209 -EGR-venttiilin asentoanturi -syöttöjännite puuttuu tai virheellinen -katkonainen
DF056 -ilmamääräanturi -syöttöjännite puuttuu tai virheellinen -katkonainen
DF199 -turboahtimen paineanturin virtapiiri -syöttöjännite puuttuu tai virheellinen -katkonainen
DF196 -väylä 1, poljinanturin virtapiiri -syöttöjännite puuttuu tai virheellinen -katkonainen

Ylös Bottom