Trafic 1.6 -16 eber ja tuulettimen toiminta?

Ren_oo

Nuorempi jäsen
Eber kyllä lähtee päälle mutta tuuletin eli sisätilan puhallin ei. Ohjekirjaakin lueskelin mutta en käsitä kuinka asetetaan lämmitys ja tuuletin päälle yhtäaikaa..?‍♂

MTI

Aktiivinen jäsen
Kokeileppa laittaa puhallin täysille ja suuntaus lasille, ennen kuin sammutat auton. Paperin voi laittaa tuulilasin sulakkeen päälle niin näkee sitten lepattaako.
Ainakin mulla lagunan webastossa puhallin nopeus on ×% puhaltimen nopeudesta. Nopeus siis riippuu siitä onko jätetty puhallin pienelle vai isolle. Riippuu myös siitä mikä % on ohjelmoitu lämmittimelle.

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Jälkiasennus eeperi?
Onko se toiminut ennen?
Toimiiko puhallin normaalisti kun auto käy ja eeperi käy?

Ren_oo

Nuorempi jäsen
Eikös näissä ole tehdasasenteiset? Ei minun aikaan mitä nyt muutaman vkon ollut. Eberin pyöriessä kun käynnistää auton niin puhallin ei toimi ennenkö eberin sammuttaa..?

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Eikös näissä ole tehdasasenteiset? Ei minun aikaan mitä nyt muutaman vkon ollut. Eberin pyöriessä kun käynnistää auton niin puhallin ei toimi ennenkö eberin sammuttaa..?
Sama juttu edelleen webastossa, auton puhallin ei toimi ennen kuin webaston sammuttaa. Lämmittää koneen mutta ei kabiinia. Luulisin, että joku juttu on siellä nyt " poikittain" sulake? Rele? Tai peräti joku piuha..

Siis kyllä sen tuulettimen pitäisi toimia kun eberin painaa päälle. Muistaakseni siinä oli joku aika ( 2-3 min) kun joku naksahti ja alkoi puhallin toimia ja lämpöistä tulla. Nyt ei tule. Meillä on sama vika niin Webastossa kuin sinulla Eberissä.

En ole vielä asiaa tutkituttanut "ammattilaisella"

Viimeksi muokattu:

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Eberin pyöriessä kun käynnistää auton niin puhallin ei toimi ennenkö eberin sammuttaa..?
Tuo viittaisi eberin sulakkeeseen ja jälkiasenteiseen lämmittimeen.
Toki voi puhaltimen vaihtorelekin olla mennyt tai ipcu rele.
Kun eeperi käy niin puhaltimen virta tulee eeperin sulakkeelta, kun eber sammutetaan tulee virta auton omasta systeemistä.
Etsi jostakin jälkiasennettu kolmen sulakkeen ryhmä ja tarkasta.

Ja kiinnitä huomiota että sulake menee oikein paikalleen ja on tiukka, muuten sulaa koko sulakepesä.

Ylös Bottom