Tipparenun etu jarrusylinterit

Kopukka

Jäsen
Viestejä
35
Ostamani etu jarrusylinterit ovat pidempiä kuin alkuperäiset. Näiden pitäisi kuitenkin olla sopivat kaikkiin tipparenuihin. Ovatko, vai onko tässä jokin salattu tarkoitus ?
 

otto

Jäsen
Viestejä
493
en ole moiseen törmännyt, voiko niitä mäntiä lyhentää tai vaihtaa vanhat männät, jos halkaisija olisi sama? muuten oisit saanu 5 tai 6 sylkät!
 

Kopukka

Jäsen
Viestejä
35
Nämä pidemmät ovat rakenteeltaan toisenlaiset kuin vanhat. Näissä on o-rengas tiivistys ja männät ovat hiukan pidemmät kuin vanhoissa. Luulen näiden sylintereiden kuitenkin toimivan ainakin 200mm.n rummuissa. Tässä -66 mallissa on 180mm.n rummut, joten en tohtinut koittaa.
 

Megane

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 350
Nämä pidemmät ovat rakenteeltaan toisenlaiset kuin vanhat. Näissä on o-rengas tiivistys ja männät ovat hiukan pidemmät kuin vanhoissa. Luulen näiden sylintereiden kuitenkin toimivan ainakin 200mm.n rummuissa. Tässä -66 mallissa on 180mm.n rummut, joten en tohtinut koittaa.
Erikoista jos on pelkät pyöreät o-renkaat tiivisteinä?Yleensä noitten hydraulitiivisteiden rakenne on sellainen,että huulen sisäreuna (eli nesteen puolella oleva pinta)on pitempi,pinta-ala siis isompi kuin sylinterin seinämään vastaava pinta,eli jarrunesteen paine painaa tiivistettä entistä tiukempaan seinämään kiinni...
 

otto

Jäsen
Viestejä
493
onhan toi vanhan mallin sylkkä tiemmä erilainen kuin 70 luvun malleissa, o-rengas juttu viittaa joteski italian suuntaan. :confused:
 

tipparellu74

Frank löysi varaosa Tippan R1123 ;D kts.Minsku !
Viestejä
68
Motonetistä ostin muistaakseni oik etujarru sylinterin. Se passasi 200 mm rumpuun. Ja näyttää vähä "pitkältä".
Epäilen että kävis 180 mm:een. Mutta ainahan voi kokeilla....eihän se vie kuin pari minuuttia, niin näkee sopiiko se rummun sisään kenkien kans.

T:Frank :cool:
 
Ylös Bottom