Tipparellu Kerho tänne !

renonen

Jäsen
Viestejä
158
No niin. Kesä on kärsitty ja nyt tippa projekti jatkuu. Kesä on ollu hiljaiseloa tallissa. Eilen painepesin tipan rungon ympäriinsä. Ostin sellaista pohjaprimeriä kuin Isotrol sillä käsittelen paljaat teräspinnat.
 
Viimeksi muokattu:

Tippa -80

Nuorempi jäsen
Viestejä
2
Hei, minulla yksi viimeisiä Suomeen tuotuja tippoja. On ollut museoautona jo jonkun aikaa. Nyt putoaa nelosvaihde pois päältä. Osaako joku neuvoa?
 

otto

tipan tuntija.
Viestejä
667
siis tonnisatanen vm84? vaihtaisin myös öljyt ja kattoisin sitten, mutta oh mahdollista tehdä mekaaninen haarukka siihen kepin tyveen että ottaa kitkapitoa, uusia looriakin on vaasan seudulla mut suolanen hinta, kuitenkin uusi. ei mulla yli miljoonan kilometrin aikana ole loorien kanssa tommosta ongelmaa ollu.
 

orsome

Jäsen
Viestejä
213
Hei, minulla yksi viimeisiä Suomeen tuotuja tippoja. On ollut museoautona jo jonkun aikaa. Nyt putoaa nelosvaihde pois päältä. Osaako joku neuvoa?
mortonkis, mulla aikanaaan amazon 65 ja jossa samaa vikaa, pronssiset vaihteensiirtohaarukat oli kuluneet ja taipuneet, otin lootan 3 kertaa ulos ulkona - -20C pakkasessa ja yritin korjaillaKOTONA JA sedän pajallla, ei onnistu, uusi käytetty loota tuli vaasasta hiekkakuorman päällä kotiin asti ja maksoi 1979 tai 1980 250mk, toimi kuin unelma.

jos lontoo taipuu kuvineen niin nää herrat kylla auttaa ja todella TIETÄÄ, puoliamattilaisia rellumiehiä ja tippis kans

mr-reno-139
AKA Paul Cunningham

angel
Enthusiast · From Athens,Greece

 
Viimeksi muokattu:

orsome

Jäsen
Viestejä
213
Tietenkin vika pitäisi ensinnä selvittää.
juurikin näin, muistaakaseni kun tuo synkronointikartiorengas amazonista sai murtuman vaihteet rahisi paremminkin kuin eivät pysyneet päällä.
syynä vaihteen (nelosen) päällä pysymättömyyteen voisivat olla laatikon kannatuksen pettäminen, linkityksen kumien/muovien kunto, sateenvarjovalitsimen ja lootalle menevän valitsimen liitoksen ruuvien löystyminen tai jäähdytimen päällä olevan tangon tuen liikkuminen?
 

renonen

Jäsen
Viestejä
158
Ois kysymys jarrukengistä. Toisesä kengässähän on lyhempi kitkapinta niin edessä kuin takana. Miten tulee laittaa että on oikein. On kahdenlaista ohjetta jossa pitempi hihna tulee rummun etupuolelle ajosuuntaan nähden ja taas toisin päin. Onko jollain faktatietoa miten tulee.
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 180
Jos jarrusylinteri on jarrukilvessä ylhäällä niin pidempi hihna tulee menosuunnan puolella ja toisinpäin..
Johtuu siitä että jos jarrusylinteri on jarrukilvessä ylhäällä niin etummainen liina puristuu jarrutettaessa luonnostaan kovemmin jarrurumpua vasten, tavallaan kiilautuu ja kuluu tietysti nopeammin.
Ennen muinoin kun autoissa oli rummut edessäkin niin monasti tehostus hoidettiin kahdella sylinterillä, edellä mainitu efektin avustamana..
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 180
Eli näin päin? Kuvassa oikea taka jarru. Ja menosuunta siis kuvasts katsoen oikealle.
Alla kuvassa vanhan Land Cruiserin jarrut, huom sylintereissä punaiset osat on pelkät kenkien säätöruuvit (männät on vastakkaisella puolella).
Juurikin näin jos siis repsikan puolen takajarrusta kyse..brakeCyl.gif
 
Viimeksi muokattu:

orsome

Jäsen
Viestejä
213
Kiitos jarrut kasattu. Katotaan keväällä/kesällä mitä katsastuksessa sanotaan.
Juu keväämmällä, tämä vuosi meni taas niinkuin meni, korona esti kaikki ajelut ja sinäkin viikonloppuna kun olisi ollut täällä savossa yhetisajelut vanhoilla autoilla, piti olla jossain muualla.Lekuri pukkas vielä 3kk ajokieltoa ja sitten murtui solisluu.
viimeiset savut otettiin piinatusta rellusta vaimo kuskina pyhäinmiestenpäivänä hautakeikalla.
sitten bensan ssilytysainetta tankkiin ja kaasari täyteen kaasuttimen puhdistusspraytä ja akku irti ja tietty seisontaan vakuutukset.
suap rauhassa ootella katoksessa kevättä.
 

renonen

Jäsen
Viestejä
158
Seuraavaksi ois tarkoitus nostaa moottori paikoileen. Jos pakkanen vähän lauhtuis niin painepesu moottoriin ja maalia pintaan. Tuossa kyselin moottorin väriä. Taian mustan laittaa pintaan. Se väri kait nuissa on ollu.
 
Ylös Bottom