Tervehdys, ja Laguna3 asiaa näin ostoaikeissa

Pornis

Nuorempi jäsen
Viestejä
2
Ja morjens. Relluista on kokemusta, mutta vain niistä kivoista (valveri, megane coupe etc.) Mutta nuoruus jäi ajat sitten :D
Asiaan: olen tuossa harkinnut laguna 3:sta, 173hp dieseliä vm -11. Kyseinen laitos on ajettu 240tkm. Kone ilmeisesti noissa on kestävä, miten se automaattilaatikko? Vähänhän tuo oli kuminauhamainen mutta siedettävä. Laatikolle ei ilmeisesti mitään mahda, mutta kone pääsee vakiohjelmoijan käsiin.

Huomioin myös tuntuvaa tärinää tyhjäkäynnistä lähtien moottorista, mutta lueskelin täältä että ilmeisesti tyynyt väsyy, noissa ei taida mitään saabimaisia tasapainoketjuja olla? Ketjun kestävyys noin muuten?

Takaosa oli äänekäs ja resonoi, onko tämä tyypillistä? Vai kuuluisiko olla hiljainen? Saattoi siellä olla jotain tutinoitakin, väsähtääkö siellä puslia tms.?

Turbo oli kevyesti öljyinen, mutta autohan ei ole uusi.

Dpf/egr ongelmia?

Jotain muuta huomioitavaa?

T. Ale
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 460
Luulenpa että ketjun kestävyyteen vaikuttaa miten on huollettu. Myynnissä olevissa autoissa joihinkin on jo 200tkm nurkilla vaihdettu ketju. Mulla 255tkm ajettu alkuperäisellä ketjulla. Öljyt vaihdettu 100tkm jälkeen 15tkm välein. Vähän öljyinen turbo myös omassa.
Laatikko pelaa samoin kun 100tkm ajettuna. Öljyt olen vaihtanut 60tkm välein.
Ei ole ollut ongelmia egr:n kanssa.
Dfp paineanturin letku on pitänyt uusia kerran, se on näiden tyyppivika. Alkuperäinen letku on heikkoa. Tuohon 240tkm ajettuun se on varmaan jo vaihdettu.
Takapään räminät voi johtua pakoputken lämpösuojapellin kiinnitysten pettämisestä.
Omassakin pelti makasi takapöntön päällä.
Nivelet ja puslat on kaikki vielä alkuperäisiä mulla.
 

keijokos

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 877
Minulla juuri samanlainen alle 240 ajettu ja pienoista värinää. Ostin hiljakkoin ja sain liikkeen piikkiin uudet vetoakselit tärinä joka tuli kiihdyttäessä lähes poistui. Pientä vielä on mutta todennäköisesti kumityynyistä. Tässä autossa asennettu alustasarja 30mm ja oletettavasti se vetoakselit kärsi siitä ja saattaa olla että myös aiheuttaa jotain tärinää. Käytin vaihteiston huuhteluvaihdossa öljypisteellä tampereella mutta ei onnistunut kun on kuulemma jotkut lisätuet tässä 173hv mallissa esteenä. Nyt en ole varma onko näin ja voiko niitä irrotella. Tehtiin sitten 3 kertainen tavallinen vaihto kun auton historiasta en tiedä mitään.
 

Pornis

Nuorempi jäsen
Viestejä
2
Siinähän tuli jo paljon asiaa. Askin öljyt oli nyt vaihdettu edellisessä huollossa, merkintää ei ollut muusta vaihdosta. Voihan se olla että niiden väsyneiden kannakkeiden vuoksi putki resonoi siellä takana, tai sitten se pelti mistä mainitsit. Tokihan syynä voi olla nokialaiset, tai klassinen laakeri. Niitä meinaan kului niissä 90-luvun laitoksissa mitä omistin. Täytyy vähän fundeerata, ei kyllä jaksais heti ruveta remppahommiin. Ei toi superbi mikään hiljaisin ole, mutta sen jälkeen toi laku oli lähes häiritsevän äänekäs pitää varmaan koeajaa toista mokomaa lagunaa. Kiitoksia vastauksista, lisääkin saa antaa.
 

maximi

Jäsen
Viestejä
254
<snip>
Takapään räminät voi johtua pakoputken lämpösuojapellin kiinnitysten pettämisestä.
Omassakin pelti makasi takapöntön päällä.
Nivelet ja puslat on kaikki vielä alkuperäisiä mulla.
Omassa -08:ssa oli myös takapöntön lämpösuojapellin kiinnikkeet pettäneet, ja pelti makasi takapöntön päällä.
Omassa laggessa on vaihdettu jouset ja iskarit ympäriinsä, 2 jousta (1 sekä edestä että takaa) on mulla mennyt poikki. Muistaakseni (?) 1 alapallonivel on vaihdettu, samoin kuin kallistusvakaimien tukitangot (ns "koiranluut").
Meluisuudesta en osaa ottaa kantaa muuten, kuin että tämä on hiljaisempi kuin -02 Xsara...:D
 
Ylös Bottom