• Kerhon vuosikokous pidetään 25.7. Scandic Siuntiossa kesätapahtuman yhteydessä.

Talisman on uusi Laguna

rummukainen

Jäsen
Viestejä
38
Hei. Minulla kyllä kerrottiin merkkikorjaamossa, että ei niitä voi kytkeä pois;)Ilmeisesti sitten tarkoittivat, että joku EU-mörkö kieltää sen. Ainakin haluan uskoa niin!!!!!
 

$cenillac

Jäsen
Viestejä
127
Fake news! https://www.iltalehti.fi/autot/a/2016092622373818 ...eli saa kytkeä pois Suomessa.

....herää siis kysymys mistä on kysymys. Mulle on kerrottu samaa täysin valheellista stooria marmorilla. Ettei vaan olisi oma (pelti)lehmä ojassa merkkiliikkeellä. ;)
Päätin tosiaan omaan kesärengassettiin silti laittaa kun toisessa rengaskerrassa kuitenkin on anturit, eikä jaksa puolen vuoden välein olla kytkemässä päälle ja pois (kova homma ehkä n. 10min). Ihan mukavahan ko. ominaisuus sinällään on, niin näkee tarkkaan paineet. Jos lähtee joskus radalle, niin voi vaikka hakia optimipaineet pidolle :p:D. Kustannukset kuitenkin siedettävät, kun Rellun omatkin anturit maksoivat yhteensä vain tuon 110€.
 
Viimeksi muokattu:

ballantine

Jäsen
Viestejä
94
Fake news! https://www.iltalehti.fi/autot/a/2016092622373818 ...eli saa kytkeä pois Suomessa.

....herää siis kysymys mistä on kysymys. Mulle on kerrottu samaa täysin valheellista stooria marmorilla. Ettei vaan olisi oma (pelti)lehmä ojassa merkkiliikkeellä. ;)
Päätin tosiaan omaan kesärengassettiin silti laittaa kun toisessa rengaskerrassa kuitenkin on anturit, eikä jaksa puolen vuoden välein olla kytkemässä päälle ja pois (kova homma ehkä n. 10min). Ihan mukavahan ko. ominaisuus sinällään on, niin näkee tarkkaan paineet. Jos lähtee joskus radalle, niin voi vaikka hakia optimipaineet pidolle :p:D. Kustannukset kuitenkin siedettävät, kun Rellun omatkin anturit maksoivat yhteensä vain tuon 110€.
Merkkihuollon on mahdollista käyttää vain virallisia systeemeitä auton ohjelmoinnissa, joten jos he sanovat, ettei jotain voi tehdä, niin se tarkoittaa etteivät he voi. DDT4ALL:lla voikin sitten tehdä ihan mitä tahansa. Tpms-systeemin saa disabloitua, käsijarrun saa automaattiseksi mm.
 

rummukainen

Jäsen
Viestejä
38
Minulle kerrottiin eräästä varaosaliikkeestä, että ne muut kuin alkuperäiset vaan kloonataan(tietääkö joku miten se kloonaus sitten tehdään esim Tuolla DDT4 ALLllä esim?). Jos nyt oikein oltaisiin Laihialaisia, niin voiko ne akut myös niihin vaihtaa ja kuinkahan kauan ne alkuperäiset kestänee, meinaan jos jättää vanhat renkaiden vaihdon yhteydessä ja sitten autoilun iloksi parin kuukauden päästä pitäisi uusia ne koska herjaa jotain valoa mittarissa.
 

rummukainen

Jäsen
Viestejä
38
Olisi se muuten hienoa vielä, jos katsastussetä pystyisi näkemään että nehän on kytketty pois(ei pystyne mutta leikitään)tai ei ole ollenkaan. Koska ilmeisesti tyyppihyväksyntäpäätöksessä on niin sanottu.
 

ballantine

Jäsen
Viestejä
94
Minulle kerrottiin eräästä varaosaliikkeestä, että ne muut kuin alkuperäiset vaan kloonataan(tietääkö joku miten se kloonaus sitten tehdään esim Tuolla DDT4 ALLllä esim?). Jos nyt oikein oltaisiin Laihialaisia, niin voiko ne akut myös niihin vaihtaa ja kuinkahan kauan ne alkuperäiset kestänee, meinaan jos jättää vanhat renkaiden vaihdon yhteydessä ja sitten autoilun iloksi parin kuukauden päästä pitäisi uusia ne koska herjaa jotain valoa mittarissa.
Niissä ei ole akkuja, vaan litiumparistot. Voi vaihtaa jos saa anturin ehjänä auki jotenkin luotettavasti takaisin kiinni. Ei kuitenkaan vaihdettavaksi ole tarkoitettu.
 

rummukainen

Jäsen
Viestejä
38
Vielä Minusta järjestelmä on hyvä ja tarkaltakin vaikuttaa. Siitä voidaan olla montaa mieltä onko kustannusjärkevä vai se toinenko sitten, joka ilmeisesti toimii ja halvempi. Tuolla näytti olevan vinkkikin, että sulake irti niin ei toimi. Ja kuten digip tai wheekö se sanoi aikaisemmin, ei kai vaadita kuin ensiasennusrenkaissa. Vaikuttaneeko sulakkeen irrottaminen sitten muuallekin esim Megane IV:ssa en tiedä.
 

$cenillac

Jäsen
Viestejä
127
Koukun ja sen ajoneuvokohtaisen sähkösarjan asensin tuossa parina iltana. Sähkösarjan asennusohjeiden mukaan pitäisi koodata pariin moduuliin tieto peräkoukusta (ylipäänsä että koukku on asennettu ja sitten ajonvakautusta varten ABS/ECS-boksiin). Ei tullut testattaessa valoja kärryyn ainakaan ennen tätä operaatiota. Edellisessä Scenicissä toimi suoraan valot. Kehitys vissiin ottanut askeleen johonkin suuntaan.

DDT4ALL:lla en päässyt Talismanin ABS/ECS-boksiin käsiksi, ilmeisesti on eri kuin mitä Meganeissa, kun ei lukenut sen datoja. Ilmeisesti ei vielä hirveän kattavaa tukea eri Rellun malleille tuossa työkalussa. Joutuu vissiin viemään merkkihuoltoon koodattavaksi...

Samalla asensin alubytyyli -vaimennusmattoa pari neliötä konttiin, takakotelojen sisäpuolelle sekä takapenkin alle. Hiljeni entisestään (varsin hyvä jo), mutta nyt kuuluu eturenkaista entistä selvemmin äänet :confused:. Hyviä neuvoja miten nuo eturengaskotelot kannattaisi eristää? ...sisälokasuojiin tai niiden taakse jotain vaimentavaa matskua/mitä? Sellainen (runko)jurina sieltä puskee läpi...
 
Viimeksi muokattu:

$cenillac

Jäsen
Viestejä
127
Koukun sähköjen asennus tökkii. Auton takakaaressa olevaan sähköliittimen punaiseen johtoon pitäisi tulla virrat päällä katkeamaton 12V sen jälkeen kun sulakeboksille on kohtaan S19 lisätty 20A sulake. Sulakeboksille jännite tulee, mutta kappas kummaa sieltä ei tuonne auton perälle mitään. Koukun ohjainboksi tarvitsee toimiakseen yllättäen jännitteen. Ideoita mistä johtuu? Ajoneuvokohtaisen sähkösarjan valmistajankin mukaan ko. liittimen punaiseen johtoon pitäisi tulla tuo 12V. Ittelle ei tullut mieleen muita kuin että:
  1. Auton johtosarjasta on johto/kontakti poikki väliltä sulakerasia – takakaaren liitin?
  2. Tuolla välillä on vielä joku auton ohjausboksi, joka estää jännitteen kulun? Tarvitsee lisäkoodauksen?
 

$cenillac

Jäsen
Viestejä
127
Kokeilin mitata vastuksen sulakelähdön ja takapään piuhan väliltä niin se näytti täyttä johtavuutta... eli 100% yhteys piuhassa. Tämän jälkeen ropasin sulaketta irti ja takas kiinni noin sadatta kertaa, pistin virrat päälle ja mittasin jännitteen, niin heureka nyt jännite tuleekin taakse boksille asti ja kaikki alkoi toimimaan! ....wtf! Kuun asento ja auringonpilkut? ...vai muutama kuuma päivä poisti ehkä kosteutta sopivasti jostain? ...vai kun eilen 3h pesin ja vahasin autoa, niin tykkäsi hoidosta? Ensimmäinen hieman oikukkaampi ranskatar vissiin... ;):D

Korrekin Pro TFC-kestopinnoite ja päälle viimeistelyaine kyllä näyttävät toimivan. Kiiltää kuin koppakuoriainen! :cool:

Seuraavana projektina pumpulla varustetun lämmitysvastuksen lisääminen nestekiertoon, niin saa padan lämpimäksi kylmemmillä keleillä. Hyvin toimivat TT-thermot Grand Sceniceissä, joten miksei tässäkin. Kenelläkään tietoja mihin kohtaa letkuviidakkoa tuo kannattaisi asentaa? ...jostain luin että esim. webasto/eberin asentavat kiertopumpun maastoon, joka ilmeisesti kuskin puolen sisälokasuojan takana? ...osaisko joku neuvoa vielä suuntaa minne päin vettä pitäisi pumpata vai onko ihan sama?
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom