Sylinterikannen tiiviste

kaale

Jäsen
Auto on Renault Scenic II 1,6 K4M 812 vm 2006. Vaikuttaa siltä, että kannentiiviste vuotaa öljyä ulospäin. Tietääkö joku edullista korjaamoa Turun seudulla, jossa homman voisi teettää?

maximi

Jäsen
Kysy Turun Kuntotesti ja Korjaus-nimisestä lafkasta.

Siellä minä omaa Laggeani olen 6v huollattanut, ja olen ollut tyytyväinen.

muski

Jäsen
Onko varma, ettei vaan vuoda moottorin päällä ja samalla nokka-akseleiden laakerikansi vuoda ? Siinähän ei ole virallista tiivistetta, vaan sellainen lakkaliima...

kaale

Jäsen
Onko varma, ettei vaan vuoda moottorin päällä ja samalla nokka-akseleiden laakerikansi vuoda ? Siinähän ei ole virallista tiivistetta, vaan sellainen lakkaliima...
Kyllä se vaikuttaa kannentiivisteen vuodolta, koska lohko on imupuolelta sekä pakopuolelta kostea öljystä. Venttiilikannen tiiviste ei vuoda ja jos vuotaisi, niin valuttaisi pakosarjan päälle öljyä jonka havaitsee öljyn käryämisenä.

swap

Jäsen
Veikkaan mulla just tää vuoto on nyt.. Joku varoitti, että jakopää irti ensin.Ventt.kansi eikö lähde, erikseen?! On siinä päällä toki tavaraa.. Uskaltaako itse lainkaan irrottaa..

rellullapääsee

Aktiivinen jäsen
Veikkaan mulla just tää vuoto on nyt.. Joku varoitti, että jakopää irti ensin.Ventt.kansi eikö lähde, erikseen?! On siinä päällä toki tavaraa.. Uskaltaako itse lainkaan irrottaa..
Kaikkihan on mahdollista... Periaatteessa sinne nokka-akselien ajoitustyökalun paikkoihin voisi laittaa sopivat tapit jatkoiksi ja tukea niin, ettei päät pääse nousemaan. Jos ei temppu onnistu, niin siinähän se jakopää purkaantuu ihan itsestään :D Kannattaa joka tapauksessa homman jälkeen pyröritellä pari kierrosta käsin, ettei täystuhoa pääse syntymään.

Ylös Bottom