• Kerhon vuosikokous pidetään 25.7. Scandic Siuntiossa kesätapahtuman yhteydessä.

Sameiden ajovalojen hionta/kiillotus, löytyykö kokemuksia?

sininenxx

Nuorempi jäsen
Tosiaan on päässyt etuvalot sameutumaan ajan kanssa, onko kenelläkään kokemusta voiko, ja miten, noita fiksata kuntoon? Koputellessa lasiin se kuulostaa ja tuntuukin muovilta, liekkö pitää paikkansa? Auto on Megane coupe vm 2003.

Camoflame

Nuorempi jäsen
Vs: Sameiden ajovalojen hionta/kiillotus, löytyykö kokemuksia?

Tässä pari vinkkiä:
  • https://www.youtube.com/watch?v=UEJbKLZ7RmM
  • https://www.youtube.com/watch?v=rHfOo8Nc7bM

Leo.Vallius

Jäsen

Itte voin sanoo kokemuksena että jos et sitä suojausta hoida kunnolla sitten hionnan jälkeen niin hetken päästä on taas paskanen ja samea. Tarkkaa työtä.

sininenxx

Nuorempi jäsen

Noniin, näillä eväillä pääseekin eteenpäin. Kiitokset! :)

sininenxx

Nuorempi jäsen

Mitähä ainetta tuossa valoon suihkutetaan? Prosessi itsessään on ihan simppeli mutta tuo suojaus arveluttaa. Löytyykö biltema/motonet-akselilta käypää ainetta? Tai mitä olette itse käyttäneet ja minkälaisin tuloksin?

Heikmar

Aktiivinen jäsen

sininenxx sanoi:
Tosiaan on päässyt etuvalot sameutumaan ajan kanssa, onko kenelläkään kokemusta voiko, ja miten, noita fiksata kuntoon? Koputellessa lasiin se kuulostaa ja tuntuukin muovilta, liekkö pitää paikkansa? Auto on Megane coupe vm 2003.
Jännä juttu, mulla saman ikäinen häristin ja täysin kirkkaat on vielä ajovalojen muovit. En tietenkään voi sanoa varmaksi että ovat alkuperäiset, mutta vahvasti epäilen että ovat (ilman todisteita).
Liittyisikö tuo samentuminen eri valmistajan umpiohin vai miten muuten tuon eron muuten selittäisi?!

kimbe

Aktiivinen jäsen

Heikmar sanoi:
Jännä juttu, mulla saman ikäinen häristin ja täysin kirkkaat on vielä ajovalojen muovit. En tietenkään voi sanoa varmaksi että ovat alkuperäiset, mutta vahvasti epäilen että ovat (ilman todisteita).
Liittyisikö tuo samentuminen eri valmistajan umpiohin vai miten muuten tuon eron muuten selittäisi?!
Hyvä kysymys, mutta mulla Lagunassa sameni jostain syystä alkuperäisistä muoveista ainoastaan kuskin puoleinen, ja apukuskin puoleinen oli/on vielä ihan kirkas. Tuossa alkukesästä pelkästään sen kuskin puoleisen melko nopealla/kevyellä käsittelyllä hioin ja nyt nuo on taas kokolailla yhtä kirkkaat molemmin puolin. Ei nyt uusia vastaa tietenkään, mutta ihan ok kuitenkin. Mielenkiintosta nähdä, että kumpi niistä alkaa nyt sitten seuraavaksi samentumaan ja milloin.

sininenxx

Nuorempi jäsen

Voi olla joko laatuongelmia, tai sitten riippunee jostain muusta kuten teiden suolaamisesta. Voisin kuvitella että kuskin puoleiseen valoon tulee enemmän roiskeita ja likaa kuin vänkärin puolelle, vastaantulevan liikenteen takia. Liekkö suola vai ihan vaan fyysinen kuluminen joka tuota tekee. Minulla on omassa kiesissä molemmat valot ihan yhtä heikossa kunnossa.

Ps. Heittäkää nyt joku vinkki tuohon suihkutettavaan suoja-aineeseen, että mitä siihen kannattais käyttää :D Vielä on lomaa jäljellä, niin kerkiin tehdä tämän homman alta pois :)

kimbe

Aktiivinen jäsen

sininenxx sanoi:
Ps. Heittäkää nyt joku vinkki tuohon suihkutettavaan suoja-aineeseen, että mitä siihen kannattais käyttää :D Vielä on lomaa jäljellä, niin kerkiin tehdä tämän homman alta pois :)
Joissain ajovalojen kirkastamiseen tarkoitetuissa kiteissä tulee sitä suoja-ainetta mukana (esim. Philips Ecovision Kitissä). Itse laitoin Korrekin pinnoitetta (Korrek Pro TFC kestopinnoite), UV-suojaakin kun sillekin mainostavat, mutta tuosta tosiaan niin vähän aikaa, että ei yhtään osaa sanoa toimivuudesta. Kunhan muistaisi välillä suihkia lisää tuota, kun ei se siinä nyt varmastikaan ikuisuuksia pysy.

Ylös Bottom