Renaultsport Clio 197 2007

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 783
Tykkäyksiä
9
Vs: Renaultsport Clio 197 2007

Itsellä toi sama kosteuden poistaja lasten puumajassa, hyvin poistaa kosteutta sieltä. Melko HardCore olosuhde kosteuden poistajalle. Puumaja on ilmankierrollisesti suunniteltu alhaalta ylös kulkevaksi. Suht tiivis yksikuorikerroksinen rakenne muuten, ei lämpöeristeitä.
 

Antti O

Aktiivinen jäsen
Viestejä
857
Tykkäyksiä
9
Vs: Renaultsport Clio 197 2007

kimbe:

Joo, ei niistä omiaan saa pois. Ja vaikka tuon pyynnin nyt saisikin, silti tulee suihkua ihan kunnolla.
Olen vähän tuohon suhtautunut henkisesti että jos ei löydy uutta omistajaa vuoden sisällä se varmaan sitten jää itselle yhdeksi harrastepeliksi.
Toistaiseksi vielä säilytystilat on kahdelle kesäautolle ja käyttöautolle on sitten autokatos, joten varsinaisia ongelmia ei sen puoleen ole.

Eilen kävin viemässä sen purkin kuskin jalkotilaan, pitää käydä kuukauden päästä katsomassa onko kupissa vettä sen ite kapselin alla.
Laitoin myös ylläpitolaturin kiinni. Tuntuu aika hyvin pelaavan nuo ctekit, olen useamman kerran talvessa ladannut autojen akut täyteen sillä.
Auto talvehtii nyt betonilattialla olevassa perus omakotitalon autotallissa talven. En laittanut mitään peittoa päälle, kun en saanut autoa pestyä pihalla.
Nykyään kun ei uskalla autoihin koskea ilman vaahdotinta, varsinkin kun tuossa on justiinsa tehty tuo maalipinta ja pinnoitettu.

Kunhan tulis joskus sellanen päivä että ois kuivat tiet ja hyvä keli, käyttäsin clion öljynvaihdossa.
Pysyisi sen huolto-ohjelman mukaisena myös ajan puolesta.



Lauantaina oli muutenki hyvä päivä, sain tohon talviautoon leiman.
Hyvin ne muistaa tuon auton konttorilla kun on käynyt yli 10v ajan samassa paikassa katsastuksessa:

 

Antti O

Aktiivinen jäsen
Viestejä
857
Tykkäyksiä
9
Käytin maanantaina clion öljynvaihdossa.
Talvisäilöstä oli vain kilometrin matka ajella huoltoon.
Vein Castrol Magnatec 5w-40 C3 öljyt, alkuperäisen renaultin suodattimen + propun tiivisteen. Kätevää kun motonetista saa renaultin alkuperäisiä suodattimiakin nykyään.
Lisäksi tietysti Mahlen valmistama raitisilmasuodatin.
Nämä kuuluvat vuosihuoltoon.
Edellisestä öljynvaihdosta oli nyt kulunut 12kk ja n. 3000km ajoa. Huoltovälihän näissä on 1 vuosi / 18.000km kumpi täyttyy ensin.
Sellaisen huomion tein että tuo motonetin kosteudenpoistaja kyllä toimii vähintäänkin hyvin.
Kupin pohjalle oli jo viikossa kertynyt sentti vettä.
Auto takaisin talliin ja palataan asiaan sitten kun lehti on puussa.
Laitoin auton myös keskieuroopan markkinoille tarjolle, jos sieltä vaikka joku innokas haluaisi auton ostaa.



 
Viimeksi muokattu:

Antti O

Aktiivinen jäsen
Viestejä
857
Tykkäyksiä
9
Clio 197 on nyt talvehtinut lämpöeristetyssä, mutta kylmässä tallissa 21.11.2018 lähtien.
Laittelin viime perjantaina aamulla CTEK MXS 5.0 laturin kiinni, ja akku sai latautua 8 tuntia. Iltapäivällä kävin tallissa, akku oli täysi. Oli mukavan keväinen keli elohopea näytti +6 astetta ulkona. Auto oli myös hetken lohkolämmittimessä. Tässähän on mainio vesitilassa oleva perinteinen vanhanaikainen vedenkeitin. Se on mielestäni parhaimmasta päästä lämmitysratkaisuista mitä halvalla autoihin saa.
Käänsin avaimesta, ja clio hörähti kun ei ois edes ollut päivää ajamatta.
Ajoin tallista ulos ja takaisin ja hieman polin jarruja. Käytin moottorin lämpimäksi, livedataa obd portista katsellessa coolant oli n. 90 asteista ja flektikin alkoi pyörimään. Kosteudenkerääjään vänkärin jalkotilassa oli kertynyt karkeasti arvioiden 3-4 desiä vettä pohjalle, kaadoin ne pois ja ajelin auton takaisin talliin.
Seuraava päivitys on varmaan sitten kevään / kesän aikana millon alkaa olla kunnolla lämmintä ja mukavat kelit ajella tämmöisellä sporttiautolla.
 

Antti O

Aktiivinen jäsen
Viestejä
857
Tykkäyksiä
9
Kävin eilen tallilla, auto lähti käyntiin todella hienosti. Kaikki vaikuttaisi olevan ok.
Kuukausi vielä odottelua, ja sitten michelinit alle ja mutkapätkille

 

Antti O

Aktiivinen jäsen
Viestejä
857
Tykkäyksiä
9
CLIO 197 ajokauden aloitus 20.4.2019

Kävin eilen hakemassa auton talvisäilytyksestä ja pyörittelin Michelinit alle.
Kelihän oli oikein mainio lähes +15c.
Mukava oli todeta ettei autoon ollut tullut mitään ongelmia talvisäilytyksen aikana.
Monet siitä sanoo ettei autoja voi säilyttää ajamatta talven yli kun jarrut on kaikki jumissa sun muuta ongelmaa, itellä ei kyllä koskaan ole jarrut jumittunut mistään autosta. Sepeliä ja hiekkapölyä on kyllä melko paljon, pitää varoa aika paljon ettei tule kiveniskuja nyt keväällä.

 
Viestejä
81
Tykkäyksiä
5
Mukava oli todeta ettei autoon ollut tullut mitään ongelmia talvisäilytyksen aikana.
Monet siitä sanoo ettei autoja voi säilyttää ajamatta talven yli kun jarrut on kaikki jumissa sun muuta ongelmaa, itellä ei kyllä koskaan ole jarrut jumittunut mistään autosta.
^Mainiota, kovaa ajoa vaan!
Jarruihin; väittäisin että aika paljon on merkitystä sillä, jääkö auto seisomaan vuonna 1784 vaihdetuilla Motoxeilla, vai tuoreilla nesteillä jotka eivät ole vielä keränneet kosteutta itseensä.
 

Antti O

Aktiivinen jäsen
Viestejä
857
Tykkäyksiä
9
Lauantaina oli harrasteajoneuvo tapahtuma tuossa paikallisella konttorilla.
Heillä kun sattui olemaan katsastuksesta tarjous, aattelin että samahan sen on renu kokeilla leimata. Puhtain paperin läpi.
Se mua vähän ihmetytti miten noin pitkän paikallaan olon jälkeen etu/takajarrujen ero oli 0%.
Toimiikohan tuo dyno noilla oikein.

Nyt on leimaa sitten 2020 huhtikuun loppuun.
Mitään teknisiä murheita ei ole ilmentynyt talvisäilön jälkeen, ajelen tällä nyt päivittäin siihen asti kunnes nastarenkaat häviää katukuvasta, sitten BMW alle. Taitaa vielä monta viikkoa mennä, kun joka toisessa autossa rapisee.

Pikanen kuva pölysestä autosta maskun pihalta.



Ja siinä vielä katsastuksesta lappu

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom