Renaulta Clio Williams 2.0L

Tykkäyksiä
0
Moi,

omistan niinkin harvinaisen auton kuin Renault Clio Williamsin. Auto on tuolla 2.0l koneella ja valmistus laatassa on 2467 kpl. Kyseinen auto on sisältä hyvässä kunnossa mutta alusta ja takapalkkit ovat melko pahasti ruosteessa. Kone käy ja kukkuu, autolla on noin 200000 mittarissa. Olen ostanut varaosa autoksi normi Clio samalta vuosiluvulta josta saisi leikeltyä pellin paloja. Haluaisin ammattilaisten neuvoja että mitä kannattaa tehdä auton kunnostamiseksi yleisiä vinkkejä ja omia kokemuksia, mistä saisi osia? Kannattaako myydä, mitä voisi saada kun on kunnostettu?? Keltä kannattaa kysyä neuvoa Williamsista.

Tykkäyksiä
0
Moi,

omistan niinkin harvinaisen auton kuin Renault Clio Williamsin. Auto on tuolla 2.0l koneella ja valmistus laatassa on 2467 kpl. Kyseinen auto on sisältä hyvässä kunnossa mutta alusta ja takapalkkit ovat melko pahasti ruosteessa. Kone käy ja kukkuu, autolla on noin 200000 mittarissa. Olen ostanut varaosa autoksi normi Clio samalta vuosiluvulta josta saisi leikeltyä pellin paloja. Haluaisin ammattilaisten neuvoja että mitä kannattaa tehdä auton kunnostamiseksi yleisiä vinkkejä ja omia kokemuksia, mistä saisi osia? Kannattaako myydä, mitä voisi saada kun on kunnostettu?? Keltä kannattaa kysyä neuvoa Williamsista.
Onko kyseessä auto, jonka historiasta löytyy n.5-8 vuoden puute katsastuksista? Ajattelin vain, kun numerosarja kuulostaa tutulta.että olisi veljeni vanha kiesi.
Kunnostettuna orkkis osilla helposti +25k€, toki silloin kannattaa ilmoitus laittaa Keski-Euroopan sivustoille, missä tuon auton päälle ymmärretään Suomea enemmän.
Osia löytynee jonkin verran, koska käsittääkseni tuossa oli samoja kilkkeitä kuin muissa aikansa Relluissa.

Tykkäyksiä
0
Oisko "kunnostettuna orkkis osilla hyvin" vielä arvokkaampi? :p;)
Ehkäpä, vähään aikaan ei ole tullut katseltua noita, mobile.de sivustolta hävisivät tykkänään. Olen ikuisesti katkera broidille, kun hävitti ton auton vaikka sovittiin että luopuessaan tarjoo sitä ensin minulle.

Tykkäyksiä
0
Ehkäpä, vähään aikaan ei ole tullut katseltua noita, mobile.de sivustolta hävisivät tykkänään. Olen ikuisesti katkera broidille, kun hävitti ton auton vaikka sovittiin että luopuessaan tarjoo sitä ensin minulle.
En osaa kyllä yhtään sanoa. Onko hyviä nettisivuja tiedossa mistä kannattaisi osia tilata??

Tykkäyksiä
0
Brittien ebay, sieltä hakua tarvitsemillesi osille. Tuota kautta on satoja firmoja ja osalla näistä originaaliosaa. Puolassa olisi hyviä sivustoja, mutta omaan makuun persiistä kun ei yleensä löydy englannin kieltä.

Tykkäyksiä
0
Joo okei kiitos ja Saksan markkinoilla näytti olevan yksi Williamsin myynnissä 22000€ 130000km ajettu, että ei taida ihan tuolla 200000 km ajetulla 25k saada

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
26
No mutta suuntaus on tämä. Saksassa ja Italiassa kun ovat tavalliset priimat (lue ei ruosteiset) 1,8 16v mallit sen 5000-8000e, joten pientä osoittaa tuo antaa.

Tykkäyksiä
0
Joo okei kiitos ja Saksan markkinoilla näytti olevan yksi Williamsin myynnissä 22000€ 130000km ajettu, että ei taida ihan tuolla 200000 km ajetulla 25k saada
Jos saat homman tehtyä viimeisen päälle oikeilla osilla, ei tuo mainittu summa ole ollenkaan mahdottomuus. Ei se pelkkä kilometrilukema kerro auton kunnosta yhtään mitään.
Noita Clioja oli muutama vuosi sitten tarjolla Italiasta samaisella Mobile,de sivustolla ja hinnat pyöri 15-35k€.

Antti O

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
9
Hieman aiheen ohi, mutta mitä raati arvelee Clio 3 RS mallien arvonkehityksestä tulevaisuudessa?
Välillä pohdintaa jos tallettaisin tuon oman 197 tulevaisuuden varalle talliin.

Viimeksi muokattu:
Tykkäyksiä
26
Hieman aiheen ohi, mutta mitä raati arvelee Clio 3 RS mallien arvonkehityksestä tulevaisuudessa?
Välillä pohdintaa jos tallettaisin tuon oman 197 tulevaisuuden varalle talliin.
Nousee ne... Ne on jo nousseet. Jos vaan on mahdollista säilöä,niin Suosittelen! Sen verran tarkalla pidolla sulla on tuo ollut,että varmasti Suomen hienoimmassa kunnossa.

2.0 Williamsin hintaan ei oikein nuo kilometrit vaikuta, on sitten ajettu se 100 tai kaks, koska alkupään autot oli numeroitu ja phase 2 mallin autot oli ilman numerointia ja niitä ei tuotu varmaan yhtään virallisesti edes Suomeen.

Moppi

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
14
Onhan se mukavaa että edes jotkut rellutkin säilyttävät arvonsa. Williams ei nyt paljon teknisesti poikkea Clion ja R19 1,8 16V ja Meganen 2,0 16V malleista jotka taas ovat aivan tavallista kauraa hintansa puolesta.

kimbe

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
49
Minä olen kyllä aika skeptinen tuon suhteen, kun ei noista/näistä mitään keräilyharvinaisuuksia kyllä ehdi tulemaan. Ei sillä etteikö Clion arvo sinänsä autona voisi nousta, mutta se ottaisi kuitenkin vielä parikymmentä vuotta ennen kuin hintakäyrä on kääntynyt selkeästi nousuun. Suurin peikko ja pelko tässä itsellä on se, että näillä polttomoottorivehkeillä ajamisesta tehdään kyllä siinä ajassa jo niin kannattamatonta, että ei näitä kukaan ajettavaksi enää osta. Ja ne isommassa mittakaavassa museoitavat vehkeet, joilla ei ajeta, on kyllä jotain ihan muuta kuin näitä RS-Clioja.

Todellakin toivon että olen väärässä, ja vähintään jollain ihan päästöttömällä ekopolttoaineella näillä polttomoottoreilla ajellaan vielä 2040-luvun jälkeenkin.

Ylös Bottom