Renault trafic 1.9dci

Impala8

Nuorempi jäsen
Viestejä
6
Vikakoodi df301. Ei selviä. Ei ota kierroksia kunnolla. Alakierroksilla ei ole vääntöä. Moottoritie ajossa lyö merkkivalon päälle ja menee vikatilaan. Tehot häviää täysin ja palautuu ku sammuttaja ja käynnistä uudelleen. Ilmamassa mittari vaihdettu. Ahtopaineen anturi. Egr. Mistään ei ole ollut hyötyä. Olisiko kenelläkään kokemusta
 

Impala8

Nuorempi jäsen
Viestejä
6
Juu pahoittelut. Imuilmaan ongelma viittaa. Sitä ei vaan meinaa selville saada mistä johtuu. Ajattelin vaan kysyä onko muilla ollu vastaavaa?
 

Bemarijari

Nuorempi jäsen
Viestejä
22
Onko tuossa turbo jos on niin tarkista nyt eka kaikki putket että on ehjät. Joku vuotaa tai on löysällä . Veikkaan turbon ja välijäähdyttimen väliä..
 

Impala8

Nuorempi jäsen
Viestejä
6
On tarkistettu. Ei ole siellä. Varmaan kaikki piuhat ruettava seuraavaksi käymään läpi. Raskas vehje kaikin puolin
 

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 798
Onko alipaine letkut ehjät ohjaussolenoidilta turbolle?
Turbon ohjauskellon kalvo?
Egr pitää tulpata jos autolla meinaa ajaa, 3 pulttia auki ja kääntää "sisäosaa" puoli kierrosta.

Kun piuhoja alat käymään läpi niin alota ecun suojapellin kuskinpuolelta eli siitä missä eculta alaspäin lähtevät johdot on hiertynyt pellin reunaan.
 

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 798
Niin ja turbon ohjaussolkulta eculle lähtevä johto, jos menee ecun kotelon alta niin tee sille jotakin.
 

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Viestejä
2 789
Juu pahoittelut. Imuilmaan ongelma viittaa. Sitä ei vaan meinaa selville saada mistä johtuu. Ajattelin vaan kysyä onko muilla ollu vastaavaa?
On ollu samaa vikaa. Vikoina oli imuilman letku irti molemmista päistä turbolle ja ohjaussolenoidin letku irti ja vielä juuresta rikki. Myös ahtopaineanturi vaihdettiin. Edellisellä kerralla olivälijäähdytin täynnä öljyä ja löi limppiin samoin egr oli tukossa. Ei kulje! Paineilmalla käy läpi kaikki letkut jaKiinnitykset. Ne ovat jo löysällä ton ikäsessä. Sai ilmaa likaa joka letkusta. Ne ovat haperoita.

Käy läpi jokainen Mustiksen kertoma kohta, samat oli minullakin,ennen kuin hokastiin,missä vika.
 

Impala8

Nuorempi jäsen
Viestejä
6
Vikaa ei vieläkään ole löytynyt. Nyt sitten lopulta ei käynnisty enää ollenkaan ja ei hinaamallakaan lähde käyntiin. Kaikki ylläolevista tutkittu
 

Impala8

Nuorempi jäsen
Viestejä
6
No niin Renault lähtee käyntiin taas. Railipaine anturi sökönä. Sen jälkeen antoi vielä vikakoodia egr. Sekin vaihdettu uuteen ja nyt ei mene enää vikatilaan. Ainut ongelma vielä että erittäin laiska. Tuntuu et lähtee ahtamaan vasta 2500 jälkeen. Oiskohan hukkaportti ongelma? Onko näis hukkaportit temppuillu? Vinkkejä vastaan?
 

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Viestejä
2 789
Laiskuus loppui kun turbon ahtopaineanturi vaihdettiin! Muutamia kymmeniä kilsoja piti ajaa että se tuntui
 

miikkav81

Nuorempi jäsen
Viestejä
4
Löytyiskö tähän ongelmaan lopullinen vika/ratkaisu? Itsellä herjaa samaa koodia sekä hehkutulppia. Ja oireet samat tai samankaltaiset. Tosin tuntuu että välillä toimii paremmin, välillä huonommin. Moottorina 2.5 dci ja vuosimalli 06
 

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Viestejä
2 789
ootko koodit ottanut? Muuta en osaa sanoa,kuin että autolla on jo ajettu niin paljon,että aina joku paikka prakaa. Nämä silloiset ongelmat juontivat milloin tukkoisesta egr venttiilistä, milloin turbon ahtopaineletkusta ja lopuksi taisi mennä vaihtoon tuo turbon alipaineventtiili, musta muovinen osa motonetistä joku 59e. Ilmamassamittari oli viallinen joskus (likainen tai rikki) ja auto sammui lähes heti startin jälkeen) eikä ollut tehoja, sekin näkyi silloin koodeissa. Se uusittiin,niin ei mitään ongemia. Nyt vaivaa ilmavaivat ja paluu letku...
 

miikkav81

Nuorempi jäsen
Viestejä
4
Kaikki nuo tutkittu eikä koodejakaan löytynyt paitsi yhden hehkutulpan osalta. Nythän kävi niin että konehuoneen puolelta alkoi kuulumaan kunnon pauke, puristukset ovat tiessään ja tämä Rellu siirtyi varaosiksi. Jahka uuden vastaavan saan riesakseni alan tutkailemaan kuollutta rakkinetta. Joka siis edelleen lähtee heittämällä käyntiin, mutta jonkinlaista pajavasaratoimintaa konehuoneessa tapahtuu ja sen kuulee kyllä koko kylä.
 
Ylös Bottom