Renault Sport Megane 225 2005

Viestejä
264
Tykkäyksiä
0
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

JiiKoo_20 sanoi:
Noista Perfohubien alapään neulalaakereista vielä...

Tuli mieleen, että vanhat sisäkoolithan saa kunnostettua halvemmalla ostamalla IR40-45-30 sisäkoolit, sorvaamassa vanhasta palikasta 2,5mm pois ja prässäämällä paikalleen. Tällöin vaikka SKF:n sisäkehät ostamalla tulee varmasti ensiluokkainen vierintäpinta, ja hinnaksi tulee alle10€+työt.
Eli kunnostus onnistuu ainakin täällä!
Loistava idea! Pitääkin palata aiheeseen vielä joku päivä :)

Viitsitkö JiiKoo kertoa mikä tuon sinun autosi tyyppikoodi on, että pääsisin tekemään varaosavertailuja Catcarissa. Ollaan hommaamassa muutamia purkuosia Englannista ja pitäisi päästä tutkimaan mitkä osat ovat samat Phase1 ja Phase2 -malleissa.

Kysynpä nyt vielä tämänkin jos vaikka viitsit vastailla: Näyttää siltä että Phase kakkosen vanteissa on kovasti eri offset kuin ykkösessä. No, sullahan on Phase 2 vanteet Phase 1 -autossa, eli voitko vahvistaa asian? 7.5J18 vanteissa Phase 1 8-puolainen OE-vanne on kuulemma ET45 kun taas Phase 2 multispoke on ET 68. Voiko todella olla noin suuri ero jos pyöräntuentaa itsessään ei ole muutettu? Pakko yrittää kysyä kun erään hyvän diilin deadline lähestyy kovaa vauhtia. Kiitos joka tapauksessa!
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

^Laitan alustanumeron privalla.
TurboJ sanoi:
Kysynpä nyt vielä tämänkin jos vaikka viitsit vastailla: Näyttää siltä että Phase kakkosen vanteissa on kovasti eri offset kuin ykkösessä. No, sullahan on Phase 2 vanteet Phase 1 -autossa, eli voitko vahvistaa asian? 7.5J18 vanteissa Phase 1 8-puolainen OE-vanne on kuulemma ET45 kun taas Phase 2 multispoke on ET 68. Voiko todella olla noin suuri ero jos pyöräntuentaa itsessään ei ole muutettu? Pakko yrittää kysyä kun erään hyvän diilin deadline lähestyy kovaa vauhtia. Kiitos joka tapauksessa!
En osaa suoralta kädeltä sanoa yhtään. Olen ollut aina siinä uskossa että noita mun mustia vanteita on ollut valikoimmissa Ph1:n aikaankin, mutta ei ole mitään faktaa heittää kyllä. Sen voin sanoa suoralta kädeltä että nuo mun 8-puolaiset tonnin painoiset oem-vanteet, jotka ovat talvikumeilla, menevät aivan hirvittävän surullisen syvälle kaareen. Nämä mustat eivät ole ihan niin syvällä, mutta omaan makuun liian syvällä nekin. Noissa kuvissa on 20mm spacerit joka nurkassa.

Edit. Lisätään nyt vielä, että kilvetkin jo tätä nykyä taas kiinni autossa ;D
 
Viestejä
264
Tykkäyksiä
0
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

Kappas, olitkin jo laittanut vastausta tänne. Joo, kyllä Phase 1-aikaankin oli tuota multispoke-vannetta tarjolla. Se tuli Trophy-malliin ja sitten myöhemmin Cupiin, joka oli siis vähemään rajoitetun erän Trophy, tai toisin sanoen Trophy oli rajoitettu erä Cup-mallista... Käsittääkseni tuo vanne pitäisi olla sama 8J18 ET70 mikä on myös Phase kakkosen Cupissa ja R26:ssa sellaisenaan, tosin välillä eri väreissä.

Hassua jos se 8-puolainen istuu ULOMPANA kuin se multispoke, kun tuo 23 mm ET ero pitäis tehdä juuri päinvastoin! Siis samalla leveydellä ET 68 vs ET 45. Vai onko nuo sun multispoket sittenkin 8-tuumaiset? Mutta mielenkiintoinen tieto se, että nuo kasipuolaiset tosiaan ovat painavat; Renaultin tehdamainonta aikoinaan kertoikin että Trophy- ja Cup-paketissa vanteen paino laski 1.5 kg per kappale verrattuna vakioon vaikka kyseessä oli puoli tuumaa leveämpi vanne.

Oletko huomannut noilla spacereilla mitään vaikutusta ajettavuuteen, erityisesti vetelyyn epätasaisella pinnalla? Autohan näyttää noiden kanssa tosi hyvältä, mutta toisaalta tulee mieleen että helmapellit saavat varmaan tavallistakin enemmän iskuja kivistä, mikä tuntuu olevan ongelmana näille äRäSille jos joutuu yhtään irtokivisillä teillä ajelemaan..
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

Siis multispoket ovat vakiona nopealta arviolta 10-20mm ulompana kuin nuo 8-puolaiset.

Spacereillä ehkä himpun verran urissa vetelyä havaittavissa enemmän, mutta ei mitään radikaalia torque-steeriä tai muuta.
20mm ei edes tuo hirveän ulos noita vielä. Toki jos soratiellä jatkuvasti ajelee, niin varmaan tulee enemmän kiveniskuja.
 
Viestejä
264
Tykkäyksiä
0
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

JiiKoo_20 sanoi:
Siis multispoket ovat vakiona nopealta arviolta 10-20mm ulompana kuin nuo 8-puolaiset.

Spacereillä ehkä himpun verran urissa vetelyä havaittavissa enemmän, mutta ei mitään radikaalia torque-steeriä tai muuta.
20mm ei edes tuo hirveän ulos noita vielä. Toki jos soratiellä jatkuvasti ajelee, niin varmaan tulee enemmän kiveniskuja.
Näkyykö niissä vanteissa ET-arvot jossain ihan fyysisesti? Alkaa nimittäin kuulostaa siltä että britit ovat jälleen kusettaneet minua tiedoillaan.
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

TurboJ sanoi:
JiiKoo_20 sanoi:
Siis multispoket ovat vakiona nopealta arviolta 10-20mm ulompana kuin nuo 8-puolaiset.

Spacereillä ehkä himpun verran urissa vetelyä havaittavissa enemmän, mutta ei mitään radikaalia torque-steeriä tai muuta.
20mm ei edes tuo hirveän ulos noita vielä. Toki jos soratiellä jatkuvasti ajelee, niin varmaan tulee enemmän kiveniskuja.
Näkyykö niissä vanteissa ET-arvot jossain ihan fyysisesti? Alkaa nimittäin kuulostaa siltä että britit ovat jälleen kusettaneet minua tiedoillaan.
Yritän muistaa katsoa, kun ruuvaan spacerit takaisin kiinni. ET40 arvioisin olevan googlesta päätellen.
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
Kyselin koneistamolta tarjousta noiden sisäkehien valmistuksesta; 20kpl erällä hinnaksi tulisi 58€/kpl. Voipi siis olla, ettei kannata ruveta tekemään, jos ei nuo TurboJ:n aiemmin jakamasta linkistä löytyvän korjaussetin sisäkehät ole jotenkin ala-arvoisen huonoja.

Hyvää itsenäisyyspäivää joka tapauksessa!
Teimme sen kunniaksi pienen tarinan suomalaisesta Saabista:
 
Ylös Bottom