Renault Sport Megane 225 2005

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
796
Tykkäyksiä
11
#81
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

JiiKoo_20 sanoi:
TurboJ sanoi:
*edit* Tiedätkö JiiKoo mikä on se oikea sytytystulppa tuohon autoosi kun varaosalistat näyttävät OEM-koodeilla kahta erilaista NGK:ta?
Rofagilta muistaakseni tilasin tulpat. Olikohan niin, että numero muuttui 225-230 välillä.
Tuohon tulppa-asiaan sen verran tahtoo kommentoida, että renullahan ei ole noille tulpille kuin yksi aktiivinen numero, eli 8200492426 ja tuolla numerolla tulee PFR7Z-TG. Sama tulppa on esim. noissa molemmissa omissa renuissa. Se toinen tulppa, eli PFR7G-9 on aikoinaan kulkenut sillä vanhalla korvatulla numerolla 8200314928.

Tuota TG-loppuista ei käsittääkseni ole ollut vielä silloin NGK:n mallistossa, kun 225 on tullut tuotantoon, mutta on sitten vähän myöhemmin tullut tuon 9-loppuisen rinnalle ja sitä kautta vähän uudempiin moottoreihin suoraan korvaavaksi tulpaksi. Ilmeisesti tuota 9-loppuistakin edelleen on saatavilla, jos suoraan NGK:n numerolla ostaa, mutta ei saa kuitenkaan enää tuolla renun omalla numerolla. Tuo "uudempi" TG-loppuinen käy kuitenkin ihan yhtä lailla kuin aiempi 9-loppuinenkin.
 

Antti O

Aktiivinen jäsen
Viestejä
841
Tykkäyksiä
3
#82
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

Tutulta kuulostaa tuo NGK koodi, samat on mulla rs cliossa.
Täältä olen autoihin tulpat katsonut, tai bemareihinin toki realoemista mutta muihin:

http://www.ngkpartfinder.co.uk/partfinder.php


MEGANE 2 (02-->09) 2.0 F4R 774 / TURBO Renaultsport 225 02/04 –> PFR7G-9 4371
MEGANE 2 (02-->09) 2.0 F4R 774 / TURBO Renaultsport 230 R26 10/06 –> 09/08 PFR7Z-TG 5768
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
#84
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

Antti O sanoi:
No kyllä mie nään taaksepäin aika pitkälle, kun laitan vaikka 2018 tai 2017 vuodeksi?
Hmpmh, omaa hölmöyttä. Tuo näkymä muuttunut ja tuo kohta "Orders" onkin se mitä hain, sieltä saa muutettua hakuikkunan kuten ennenkin.


NGK:t oli tosiaan Rellun OEM:t, myyjä ilmoitti numeroiksi 8200314928 ja NGK PFR7G-9.
 
Viestejä
264
Tykkäyksiä
0
#85
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

Kovasti yritän olla kaappaamatta koko ketjua, mutta se on niin harvinainen resurssi sellainen, että löytyy asiantunteva ja osaava harrastaja foorumilta jolla on projektina juuri oikeanlainen auto jolle esittää spesifejä kysymyksiä ko. autoon liittyen ::)

Eli JiiKoo, viitsitkö kertoa millainen jarrupoljintuntuma äRäSässäsi on. Koeajoin monta yksilöä kun vaimolle tuota arkiautoa etsittiin ja niissä kovasti vaihteli poljinvaste. Tuo emännän 225 on nyt sellainen, että polkimessa on ikäänkuin "tyhjää" liikettä parin sentin verran, mutta sen jälkeen tuntuma on hyvinkin progressiivinen ja normaalin oloinen. Ei ole siis sellaista kumimaisuutta kuitenkaan mitä tulee esim. huonon ilmaamisen jäljiltä. Mietin vain että tuskin noiden jarrujen kuuluu ihan noin toimia kun karvalakki-Cliossakin on aika välitön vaste jarrulla (vaikka Cliossa ei luonnollisestikaan tuntumaa ole niin hyvin kuin 225:ssä, on kumminkin sillai ylitehostettu). Mietin, että jos ja kun noiden jarrujen ei ihan noin kuulu toimia, niin olisiko sitten niin että jarruletkuissa olisi ilmapalloefektiä just sen verran, tai yksinkertaisesti vanha ja väsynyt neste järjestelmässä. Tai ehkä takasatuloiden käppärin säätö on tehty väärin ja tuo aloittaa rakentamaan painetta ensin takapäähän tjsp. Tai etumännät liikkuvat liian tahmeasti pienellä jarrupaineella. Tiedä häntä sitten. Katsastuksissa ei ole ollut mitään huomautusta jarruista kuitenkaan, olen nähnyt jokaisen katsastuslapun uudesta saakka.

...............................

Kommetoidaanpa vielä tuota autojen painoon liittyvää pohdintaa. Rekisteriotteen mukaan "omamassa" on 1450 kiloa tuolla Phase 2 5-ovisella perus 225:llä. Samalle autolle Renaultin ohjekirja ilmoittaa "tyhjäpainon" ajokunnossa 1375 kg. Ja jos luin oikein, niin samanlainen Megane 2.0T ilman RS-varustelua (sama peruskori, sama moottori vähemmällä teholla ja tavallinen pyöräntuenta jne.) ilmoitetaan Renaultin toimesta painavan tasan 100 kg vähemmän kuin RS. Ihmettelen kovin tätäkin. Jos on kaksi samanlaista autoa joissa on käytännössä sama moottori, miten ihmeessä painossa voi olla noin suuri ero kun kuitenkin nuo "perus"-turbotkin ovat aika kattavasti varusteltuja, eli on yleensä automaatti-ilmastoinnit ynnä muut jotka sitä painoa muuten voisivat lisätä. Mitähän tässä nyt jää huomaamatta..

...............................

Jokos se RäSä muuten on JiiKoolla syysajossa? Tai mitkä meiningit muuten on projetkin suhteen. Onnea siihen joka tapauksessa!
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
#86
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

TurboJ sanoi:
Kovasti yritän olla kaappaamatta koko ketjua, mutta se on niin harvinainen resurssi sellainen, että löytyy asiantunteva ja osaava harrastaja foorumilta jolla on projektina juuri oikeanlainen auto jolle esittää spesifejä kysymyksiä ko. autoon liittyen ::)
Kuten todettu, ei varmasti ole huono asia että internetistä löytyy suomeksikin tekstia ko. mallista. Esim. BMW:n jälkeen oli lievä shokki edessä, kun koitti kaivella RS:stä mallikohtaista tietämystä itse eka kertaa, joten tottakai kerätään mielellään kaikki talteen!

TurboJ sanoi:
Eli JiiKoo, viitsitkö kertoa millainen jarrupoljintuntuma äRäSässäsi on. Koeajoin monta yksilöä kun vaimolle tuota arkiautoa etsittiin ja niissä kovasti vaihteli poljinvaste. Tuo emännän 225 on nyt sellainen, että polkimessa on ikäänkuin "tyhjää" liikettä parin sentin verran, mutta sen jälkeen tuntuma on hyvinkin progressiivinen ja normaalin oloinen. Ei ole siis sellaista kumimaisuutta kuitenkaan mitä tulee esim. huonon ilmaamisen jäljiltä...
Silloin alunperin tuntuma oli hiukan kuvaamasi tyyppinen, syvemmällä polkimessa oli tehoa. Jarrunesteet vaihdoin heti aluksi ja poljin muuttui silloin koko matkalta progressiivisemmaksi. Ei kuitenkaan sellainen VAG-tyyppinen mummopoljin, jossa annetaan heti pikkupainalluksella valheellinen kuva siitä, että jarrutehoa löytyy maailman tappiin. Uusilla nesteilläkin ilmeni silloin tällöin epätasaisuutta, ja vesisateella jarruteho laski puoleen, kuten tuolla topicin alkupäässä oli puhe, joten päätin rakentaa jarrut uudelleen ja käyttää jotakin kunnollisia paloja myös.

TurboJ sanoi:
Jokos se RäSä muuten on JiiKoolla syysajossa? Tai mitkä meiningit muuten on projetkin suhteen. Onnea siihen joka tapauksessa!
RS oli eilen vaarassa joutua testilenkille ::)

Satulat siis maalattu, lakattu, uunitettu ja kasattu uusilla tiivisteillä ja kiillotetuilla männillä & liukutapeilla. Uudet OEM-palat laitoin nyt taakse.

...ja sitten rähmätty likaisilla käsillä...


Uudet OEM-levyt laitoin laakereineen myös. Olin valmistautunut hommaan suurella ulosvetäjällä ja valikoimalla kumivasaroita. Mutterin irrotettua molemmat puolet tipahtivat itsestään syliin. Toki ensimmäistä ehdin nykäistä käsin ihan tosissani ja lensin nätisti levyn kanssa selälleni tallin lattialle ;D

Muistisäännöksi muille, jotka miettivät onko omassa Megane 225:ssa takalevyt 25mm vai 30mm laakerilla:
-30mm mutteri = 25mm laakeri
-36mm mutteri = 30mm laakeri

Mutta tietenkin viimeinen jarruputki mitä kiinnitin lähti väärille kierteille. Amatöörimäistä höntyilyä...
Eilisen motivaatio lopahti siihen, mutta tänään taidan käydä hakemassa Etralta W 1/8 kierteytystyökalut, ja koettaa korjata tilanteen.

Edit. oikeanlainen kierre selvityksessä
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
796
Tykkäyksiä
11
#87
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

JiiKoo_20 sanoi:
Satulat siis maalattu, lakattu, uunitettu ja kasattu uusilla tiivisteillä ja kiillotetuilla männillä & liukutapeilla.
Sitä priimaa vaan pukkaa väkisinkin tulemaan, hienoa tekemistähän tuo jälleen :).

Uudet OEM-levyt laitoin laakereineen myös. Olin valmistautunut hommaan suurella ulosvetäjällä ja valikoimalla kumivasaroita. Mutterin irrotettua molemmat puolet tipahtivat itsestään syliin. Toki ensimmäistä ehdin nykäistä käsin ihan tosissani ja lensin nätisti levyn kanssa selälleni tallin lattialle ;D
Hyvä noin päin, että eivät sen tiukemmassa olleet. Pahoittelut sen pahemman skenaarion lietsomisesta - onneksi tilanteesta kuitenkin selvittiin ilman sen pahempia fyysisiä vaurioita ;D.

Mutta tietenkin viimeinen jarruputki mitä kiinnitin lähti väärille kierteille. Amatöörimäistä höntyilyä...
Eilisen motivaatio lopahti siihen, mutta tänään taidan käydä hakemassa Etralta W 1/8 kierteytystyökalut, ja koettaa korjata tilanteen.
Auts, tuollaiset kyllä pistää vähän vituttamaan, kun päivän päätteeksi vielä tulee noita takaiskuja. Paskamaisen herkästi noista kierteet kyllä joskus menee. Toivotaan nyt, että saa vielä helpohkosti fiksattua.
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
#88
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

JiiKoo_20 sanoi:
...mutta tänään taidan käydä hakemassa Etralta W 1/8 kierteytystyökalut, ja koettaa korjata tilanteen.
!ACHTUNG!
Komento takaisin, ei liene tuommoinen kierre! M10x1 tai joku todella lähelle tuo.
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
796
Tykkäyksiä
11
#89
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

JiiKoo_20 sanoi:
JiiKoo_20 sanoi:
...mutta tänään taidan käydä hakemassa Etralta W 1/8 kierteytystyökalut, ja koettaa korjata tilanteen.
!ACHTUNG!
Komento takaisin, ei liene tuommoinen kierre! M10x1 tai joku todella lähelle tuo.
Hyvä huomio tosiaan, M10x1.00 kaiketi pitäisi olla, jos ihan alkuperäisillä menee.
 
Viestejä
264
Tykkäyksiä
0
#90
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

JiiKoo, näyttävätkö nämä oikeilta ja sopivilta osilta sinun silmiisi? Kun nuo PerfoHubit olet kerran jo korjannut omasta RäSästäsi.

https://renaulthubbearings.co.uk/products/megane-ii-rs-hub-refurb-kit
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
#91
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

TurboJ sanoi:
JiiKoo, näyttävätkö nämä oikeilta ja sopivilta osilta sinun silmiisi? Kun nuo PerfoHubit olet kerran jo korjannut omasta RäSästäsi.

https://renaulthubbearings.co.uk/products/megane-ii-rs-hub-refurb-kit
Joo ihan oikeat osat alapäähän on kysymyksessä! Useammissa kiteissä tuota sisäkoolia ei ole mukana, koska se ei ole tuon laakerin "originaaliosa" vaan rellun oma juttu. Se on kuitenkin yhtä tärkeä vaihtaa, kuin laakerikin. (Olettaen että materiaali ja pinnankarkeus on myös kohdallaan. Itsekin teetin nuo koneistamolla kuvan mukaan, vaikka yleensä vannonkin DIY:n perään ja sorvi olisi käytössä.)

Jos yläpään laakeri on huonokuntoinen, niin se on tälläinen.
Se nyt ei ole niin säälle (lue=suolalle) altis kuin alalaakeri, eikä ilmeisesti yleensä mene huonoon kuntoon. Mutta jos alemmasta on murentuneet neulat kokonaan, niinkuin itsellä toisesta oli, tulee sille jo enemmän vääntöä, kuin mihin se on suunniteltu.

(Ps. jos nuo sisäkoolit saisi sorvattua itse, niin tuo neulalaakeri ja tiiviste on yhteensä arvoltaan ehkä n. 7€. Esim. täältä)
 
Viestejä
264
Tykkäyksiä
0
#92
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

^
Kiitos linkeistä ja vinkeistä. Sehän noissa näköjään taas on homman nimi, että ilman sorvia omalla työllä ei oikein mitään pääse säästämään kun koko hubisetti molempine laakereineen ja muine osineen maksaa sen 250 eur kipale :-\ http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=4865&appid=12
Mutta jos joku sorvaisi sopivaa osaa niin sehän olisi eri silloin.
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
#93
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

TurboJ sanoi:
^
Kiitos linkeistä ja vinkeistä. Sehän noissa näköjään taas on homman nimi, että ilman sorvia omalla työllä ei oikein mitään pääse säästämään kun koko hubisetti molempine laakereineen ja muine osineen maksaa sen 250 eur kipale :-\ http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=4865&appid=12
Mutta jos joku sorvaisi sopivaa osaa niin sehän olisi eri silloin.
Kuvan voin lähettää privalla, jos haluat kysyä tarjouksen joltain. Tai "tilata töihin varaosaksi" tjsp...
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
#94
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

Noniin, todetaan nyt auton tämä vaihe valmiiksi.
Valmiitahan nämä eivät ole koskaan. Seuraavaksi mielessä oli R26:n spoileri taakse, jotkut vähän laajemmat keltaiset teippaukset, cup-mallin iskarit tai säädettävät coil-overit, RStuner ja ASR:n poiskytkentä sekä Stage 1 ohjelma, sumarien tilalle jarrujen jäähdytyskanavat...
Ja pidemmällä tähtäimellä olisi kyllä kiva riisua sisustaa ja takapenkit pois, puolikaarittaa, asentaa öljycooleria ja paineen/lämmön monitoroinnin lisääminen jne.

Eli summa summarum, mikäli auto tulee minulla olevaan vielä vuosia eteenpäin niin tämä ei jää tähän ;D

Mutta kokolailla nykyisellä setupilla painellaan tuonne ensi kauden alkuun. Katsotaan sitten tarkemmin, mitä muutoshaluja se tuo tullessaan!

Joka tapauksessa paikkoja on nyt verrytelty taas auki ja hyvältä tuntuu! Paikallisella pikkuradallakin kävin jo kääntymässä, tosin märällä kelillä ja Nankangeilla, eli mitään kovin suuria kaarrenopeuksia ei saavutettu. Se on kuitenkin sanottava, että jarrut ovat nyt erinomaiset, ja alusta toimii näillä muutoksilla melko hienosti. Perän keveneminen tapahtuu vielä hieman yllättäen verrattuna tuohon RC:hen tai joihinkin muihin Hot Hatcheihin, joita olen ajanut, mutta ei mitenkään liian radikaalisti. (Rehellisyyden nimissä kerran pyöräytin kolme-kuuskymppisen nurmikolle... ::) )

Ohjaus ja turn-in on nyt paljon terävämpi ja suoraviivaisempi, kuin aiemmin. Isoin tekijä tässä lienee tuo epäkeskopuslitus. Ensi kesänä semi-slicksit alla täytyy sitten kokeilla camberille tuota maksimiasentoa (n. -2,5 astetta). Sellainen kutina on ettei pitäisi nopeissakaan mutkissa pito ihan heti loppua tai rengas sortaa alle. Töyssyissäkin huomaa selkeän eron nyt kun keula on kasattu uusilla palikoilla; on enemmän sellainen uuden auton, kuin 200tkm rullatun Renaultin tuntuinen.

Ferodot purevat todella hienosti, takapään orkkikset tuntuvat äkkiseltään riittäviltä eikä jarrutus muutu mitenkään hirveän epätasaiseksi. Ensi kesänä kovemmista vauhdeista tuon näkee todellisuudessa. Mitä aiemmin keskusteltuun polkimen progressioon tulee, niin on aika erilainen, kuin vaikka VAG-konsernin tuotteissa. Voisi oikeastaan sanoa että erittäin lineaarinen tuntuma, joka on mielestäni hyvä asia! Poljin ei äkkiseltään aiheuta "kaikkivoipaisuuden tunnetta", mutta kun polkee syvemmälle niin silmämunat irtoavat kuopistaan.

Laitellaanpa tähän loppuun nyt kuvia, mitä tuli tuoreella Ammo Skinillä pinnoitetusta autosta napsittua. Vilahtaa siellä tyytyväinen omistajakin :):
















PS. Tuo aiemmin topicissa mainittu Focus RS500 -video katsottavissa tästä.
Samalla kanavalla tulossa viikon sisään Mk5 Golf R32 video, jossa otetaan ko. Meganen kanssa märällä radalla pikku kisaa.
 

Antti O

Aktiivinen jäsen
Viestejä
841
Tykkäyksiä
3
#95
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

Hyvä että auto on ajossa ja toimii, kuulostaa nuo muokkaukset kyllä varsin ratahenkisiltä mitä olet suunnitellut. Minä en cliolla selvinnyt edes kertaakaan radalle koko kesänä. Ehkä enskesänä, saa nähdä.

Mites kun laitoit tuon ammo skin, teitkö pohjia koneella vai laitoitko vaan ihan tuohon pintaan. Itse kun olen niin neuroottinen, tapana aina ajaa koneella pinta vaikka vahaisi vaan. Kesto on niin eri planeetalta kevyesti myllytettyyn pintaan vs. karheaan. Sehän on ilmeisesti enemmänkin vaha kun pinnote?
Meinasitko tällä ajaa talvella?
 
Viestejä
264
Tykkäyksiä
0
#96
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

Näyttää ja kuulostaa erittäin hyvältä! Pakko todeta myös että tuo Phase 1 keula on todella makean näköinen varsinkin mustassa autossa. Ja satulat sointuvat hyvin. Näyttäisi auto olevan maalipinnaltaankin ihan hyvässä iskussa jos eivät silmät petä? Onko tuo kerännyt kiveniskeymiä helmoihin niinkuin nämä yleensä tekevät ja miten Jiikoo olet asian ratkaissut omassa autossasi?
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
#97
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

Antti O sanoi:
Hyvä että auto on ajossa ja toimii, kuulostaa nuo muokkaukset kyllä varsin ratahenkisiltä mitä olet suunnitellut. Minä en cliolla selvinnyt edes kertaakaan radalle koko kesänä. Ehkä enskesänä, saa nähdä.

Mites kun laitoit tuon ammo skin, teitkö pohjia koneella vai laitoitko vaan ihan tuohon pintaan. Itse kun olen niin neuroottinen, tapana aina ajaa koneella pinta vaikka vahaisi vaan. Kesto on niin eri planeetalta kevyesti myllytettyyn pintaan vs. karheaan. Sehän on ilmeisesti enemmänkin vaha kun pinnote?
Meinasitko tällä ajaa talvella?
Joo kyllähän ne muutokset siihen suuntaan kallistuu. Jos (ja kun) haluan jossain vaiheessa taas tieliikennekäyttöön mukavamman auton jolla ei kierrellä kuoppia asfaltissa, niin se ei ole RS Megane eikä 206 RC, tai mikään muukaan vastaava. Taas jos tämän Megsun yrittäisi rakentaa mahdollisimman mukavaksi, niin menisi ko. auton parhaat ominaisuudet hukkaan, jne.

Ammo Skin taitaapi olla ns. synteettinen sealantti, ekaa kertaa nyt talvitestissä itsellä. Kesän on pelannut tuossa 206:ssa hyvin, ja ratapäivien jälkeiset palaneet kuminpalat ja muut pölyt on ollut helppo puhdistaa. Ammon Créme on sitten taas enemmän "show-vaha", eli vanhan ajan puhdas carnauba. Sitä mulla ei ole hyllyssä ollenkaan. Skin, Hydrate, Spit ja Foam ovat kovassa käytössä. Tuo Hydrate on kanssa ihme tuote, kun siihen on tottunut niin ihmettelee että miten ennen on pärjännyt ilman!
Vuosi sitten ajelin muistaakseni 2 tai 3-steppinä auton läpi, joten ajattelin että ei ole tarvetta nyt jos muuten jaksaa valmistella hyvin. Eikä muualla ollutkaan tarvetta, kuin takakontissa ja -puskurissa. Tuo suora takalasi on järkyttävä vakuumin aiheuttaja, ja vuoden aikana oli koko berberi kerennyt jo keräämään pesunaarmuja sen verran, ettei mennyt enää mun seulasta läpi. S30 ja yksi ajokerta limppuepäkeskolla ja taas tuli kelvollinen.
Yksi tekosyy lisää ostaa taakse tuo R26:n spoileri! 8)

Joo, ja on varmaan talvellakin käyttöä tälle ainakin joksikin aikaa. 206 RC olisi tarkoitus laittaa kohtapuoliin myyntiin, samoin kuin nyt käytössä ollut e60 525d.
Mitään ei ole vielä katsottuna tilalle...

TurboJ sanoi:
Näyttää ja kuulostaa erittäin hyvältä! Pakko todeta myös että tuo Phase 1 keula on todella makean näköinen varsinkin mustassa autossa. Ja satulat sointuvat hyvin. Näyttäisi auto olevan maalipinnaltaankin ihan hyvässä iskussa jos eivät silmät petä? Onko tuo kerännyt kiveniskeymiä helmoihin niinkuin nämä yleensä tekevät ja miten Jiikoo olet asian ratkaissut omassa autossasi?
Kiitoksia! Joo ei mitään ihmeellisyyksiä ole maalipinnassa, eihän se mikään 10 ole tehtaaltakaan, mutta tavallaan IMO ei tarvitse tälläisessä autossa ollakaan! Rolls Roycet ovat sitten asioita erikseen, kuten F40:ssä niin RS Meganessakin vähän ohuempi kerros riittää, eiksje ;)
Takana pullistetut kaaret keräävät kyllä aika hiekkamyrskyn, joten siellä on sellaista harmautta eniten havaittavissa. Joku pieni suojalätkähän tuolla taitaa ihan tehtaan jäljiltä olla, mutta kyllä tuo kivisuihku on osunnut lätkää laajemmalle alueelle. Ja etulokarissa on yksi lyhyt syvä naarmu. Uusi lokarikin on varaston perukoilla, mutta ei se sieltä mihinkään häviä. Taisteluarvet kuuluvat asiaan - ainakin niin kauan kunnes jaksan vaihtaa sen paikalleen ja kiillottaa :D
 

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 753
Tykkäyksiä
4
#98
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

Ilahtuneet katseet täältäkin päin tekemisen tasolle ja innolle! Hyviä parannuksia tuossa tehty tähän Meganeen ;)
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
#99
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

Laguna00 sanoi:
Ilahtuneet katseet täältäkin päin tekemisen tasolle ja innolle! Hyviä parannuksia tuossa tehty tähän Meganeen ;)
Kiitokset!

Kilpien saanti vähän venähtänyt abs-ongelmien (itse aiheutettu anturirikko, vääränlainen anturi tilalle jne...) takia, mutta siirtokilvillä on tasaisin väliajoin... khörrmm... siirretty korjaukseen esim. tämän videon kuvausta varten: https://youtu.be/hmLmBIYizuQ
Siellä "takaa-ajokohtauksessa" tämä auto vilahtaa. Absien puuttuminen toi hyvää lisädramatiikkaa siihen loppuun ;)

Huomenna saanen ABS:t kuntoon ja leimattavaksi. Saa nähdä joudunko vaihtamaan tuulilasin suoraan, vai meneekö kehotuksella.
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

Noista Perfohubien alapään neulalaakereista vielä...

Tuli mieleen, että vanhat sisäkoolithan saa kunnostettua halvemmalla ostamalla IR40-45-30 sisäkoolit, sorvaamassa vanhasta palikasta 2,5mm pois ja prässäämällä paikalleen. Tällöin vaikka SKF:n sisäkehät ostamalla tulee varmasti ensiluokkainen vierintäpinta, ja hinnaksi tulee alle10€+työt.
Eli kunnostus onnistuu ainakin täällä!
 
Ylös Bottom