Renault Sport Megane 225 2005

Viestejä
264
Tykkäyksiä
0
#61
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

JiiKoo_20 sanoi:
Itse itselleni ylempään viestiin vastaillen; löytyi.
Rellu käyttää huolto-ohjeessaan nimeä "side stiffener" ja katalogissaan nimeä "lateral cheek"
Oliko niissä väljyyttä vai onko enemmän kosmeettista parantelua noiden vaihto?
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
#62
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

^Puhkiruosteessa. Toiselle puolelle tein aiemmin jo alumiinisen. Taidan tehdä toisellekin, uusi aika hintava ja vaikea löytää.
 
Viestejä
264
Tykkäyksiä
0
#63
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

JiiKoo_20 sanoi:
^Puhkiruosteessa. Toiselle puolelle tein aiemmin jo alumiinisen. Taidan tehdä toisellekin, uusi aika hintava ja vaikea löytää.
Olen itsekin miettinyt onko nuo oikeasti mitään vahvikkeita vai mikä se todellinen virka näillä on. Varaosana esim. Clioon noita näkyy myynnissä aika paljonkin, mutta en ole silti kuullut henk. koht. itse keneltäkään että kukaan niitä olisi vaihtamaan joutunut. Mutta jos ne kerran ruostuu puhki, niin sitten homman ymmärtää. Pitääkin muistaa seurata noiden kuntoa itsekin.
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
#64
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

TurboJ sanoi:
JiiKoo_20 sanoi:
^Puhkiruosteessa. Toiselle puolelle tein aiemmin jo alumiinisen. Taidan tehdä toisellekin, uusi aika hintava ja vaikea löytää.
Olen itsekin miettinyt onko nuo oikeasti mitään vahvikkeita vai mikä se todellinen virka näillä on. Varaosana esim. Clioon noita näkyy myynnissä aika paljonkin, mutta en ole silti kuullut henk. koht. itse keneltäkään että kukaan niitä olisi vaihtamaan joutunut. Mutta jos ne kerran ruostuu puhki, niin sitten homman ymmärtää. Pitääkin muistaa seurata noiden kuntoa itsekin.
Kaikki muu ympärillä ihan puhtaassa (lue: ei ruosteisessa) mustassa maalissa, nuo palikat lähteneet ruostumaan pultinreiistä. Jos teettäisinkin kaverin puljussa hiilikuituisia, heti 150kpl..? Menisivätköhän kaupaksi ;D
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
#65
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

Auto käväisi jo kasassa, ja jumpe se näytti omaan silmään pitkästä aikaa kivalta ihan maan kamaralla, vaikka onkin likainen kuin Ganges-joki. Keltaiset aksentit tuo juuri sen, mitä olen siihen kaivannut mustan ulkokuoren kaveriksi.

Käytin suuntauksessa myös ja etupäähän tuli kaivatut muutokset. Eli tuo camberin epäkeskoholkki lähes "kiinni-asennossa" on katupyörille hyvät camberit (paperilla), ja "auki" kääntämällä menee sinne lähemmäksi 2,5 miinusastetta semi-slicksejä silmälläpitäen. Castereita ei mittailtu, powerflex lupaa puslillaan vakion n. 5 asteesta muutoksen n.7 asteeseen.


Takajarrut, jotka tiesin olevan surkeat, loppuivat vaan totaalisesti tuossa etupään Ferodoja sisäänajaessa. Useampi reilu 120km/h - 20km/h jarrutus teki niille tehtävänsä. Pistetään nekin nyt sitten kuntoon samaan konkurssiin, vaikka olisi ollut jo kiva ajaa pidempäänkin, kuin päivän. Sen verran kivaa oli jo mutkissa uusilla hiluilla ja terävämmällä turn-innillä. Eilen purin toisen puolen satulan, ja totesin että uusiksi menee palat, levyt ja satulat. Että sillä lailla. ;D

Onko kokemuksia noista laakeroitujen takalevyjen irroituksesta navasta? Varaudunko valtavalla ulosvetäjällä ja metrin moukarilla unohtamatta suojamaskia ja täyttä pomminpurkajan varustusta, vai lähteekö ihan kumivasaralla napauttamalla, kuten youtube-elokuvissa?

Noh satulat kunnostukseen ja samalla puhallus ja väri pintaan niihinkin. Levyt ja palat mietinnässä, taakse tuskin mitään niin agressiivista, kuin eteen. Yellowstuffit vakiolevyillä, tai Brembolta OEM Cup-setuppi rei'itetyillä levyillä ja vakiopaloilla. Jotakin siihen suuntaan. Jokatapauksessa osia joutuu taas reilun viikon varmasti odottelemaan. Mutta kai se hiljaa hyvä tulee. ::)

Edit. huomatkaa kuvasta huikea auraus-setuppi, jolla ajoin tallista suuntaukseen. Oli ohikävelijöillä ihmettelemistä, kun nurkan takaa renkaat ulvoen saapuva sporttirellu ei tullutkaan miljoonaa mutkaan, vaikka näin olisi äänestä voinut päätellä :D
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
792
Tykkäyksiä
10
#66
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

No niin, siitä se rönöö taas pikkuhiljaa pääsee raittiiseen ulkoilmaan röyhimään 8).

Se on aina noista takalevyistä hankala kokeilematta sanoa. Usein kun on ehtineet siellä useamman vuoden irrottamatta olemaan, niin mielellään kyllä sen verran piukkaan laakeri liimaantuu siihen akseliin kiinni, että vähintään sitä ulosvetäjää mielellään käyttää. Sinne ei oikein saa kunnolla voimaa sillä lekallakaan, kun ei pääse vapaasti lyömään. Se vaan tuppaa herkästi se levykin siinä hajoamaan jostain päin kappaleiksi, jos se ei suosiolla antaudu. Viimeksi Clioon kun levyt vaihdoin, niin ainoastaan keskimutteri kaipasi pientä jatkovartta, mutta muuten lähti onneksi melko kivuttomasti, Mutta noistapa kun ei koskaan oikein etukäteen tiedä. Toivotaan nyt kuitenkin, että tulee easy-peasy tuosta, eikä kauheasti tarvi sen kanssa hikoilla.
 
Viestejä
264
Tykkäyksiä
0
#67
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

Briteissä konsensus noista jarrupaloista on, että EBC:n keltaiset eivät toimi Meganessa hyvin vaan mieluummin suositellaan laitettavaksi OEM Brembon palat sinne, tai Ferodolta haluttu setti (esim. 2500 fast road hommiin ja 3000 aktiivisempaan ratakäyttööön). Tuo nyt on toisen käden tietoa, mutta muissakin yhteyksissä olen oppinut luottamaan siihen, että EBC ei välttämättä aina tarjoa sitä parasta suorituskykyä jarruihin..
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
#68
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

Joo edessä on noi DS2500:t nyt. Taakse en usko tarvitsevani niitä. Vaikeampi saada edes kunnolla ajettua sisään, koska jarruteho on kuitenkin niin etupainoinen, tämän olen todennut muiden Hot hatchien kanssa mitä mulla on ollut. Tommoset palat on niin helppo pilata huonolla beddingillä, ja sit menee se 200€ hukkaan.

EBC:stä on ollut paljon puhetta, eri foorumeilla. Välillä tuntuu vaan että eniten on sitä kolmannen ja neljännen käden "tietoa" vuodelta 2002, joka on jäänyt elämään omaa elämäänsä sillä välin kun compoundit ja valmistusmenetelmät ovat kehittyneet. Pösöllä olen ajanut nyt rata-ajot yellow-stuffeilla ja ainakin tuossa tonnin painoisessa autossa hyvät palat. Helppo ajaa sisään, purevat nätisti ja ilmoittavat kuumenemisesta sillein progressiivisesti, eli jarrut eivät häviä kertaheitolla.
Greenstuffit eivät kestäneet rataa, murtuivat ja halkeilivat. Ja niillä niiden 3m shimmeillä kannattaa heittää kuikkaa myös.
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 618
Tykkäyksiä
3
#69
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

Meidän Megane II lähti takalevyt käsin irti vaikka olivat 10 vuotta olleet paikoillaan, toinen oli hiukan nihkeä mutta toinen suorastaa holahti irti.
Tuossa nihkeässä navassa/akselissa oli hivenen ruostetta mutta toinen oli yllättäen aivan ruosteeton ja kirkas..
 
Viestejä
264
Tykkäyksiä
0
#70
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

Tuo keltainen satulaväri sopii kyllä hienosti mustan auton kanssa. Nämä kakkos-Meganet varsinkin RS-mallina ovat sen verran persoonallisesti muotoiltuja että muuten niin yleispätevä musta voi helposti vähän häivyttää sitä auton erikoista ulkonäköä - toki on makuasia onko se hyvä vai huono käyttäjän kannalta. Minusta tuo Phase 1 mustana on kuitenkin yksi parhaita yhdistelmiä millaisena näitä autoja on tehty.

Pääsitkö testaamaan uutta jarrusetuppia jo? Tuntuu että sen verran hifit jarrut on näissä peleissä, että se jarrupalan valinta taitaa ihan oikeasti olla merkittävä kysymys. Ja kuitenkin autolla on sen verran painoa, että radallakin jarruille tulee oikeasti kuormaa jolloin voi olla haastavaa löytää palat jotka toimisivat hyvin sekä kadulla että radalla. Seuraan aihetta mielenkiinnolla!

Mahtaisikohan muuten samanlainen keltainen maali pysyä myös rautasatuloiden pinnassa että saisi matching color takajarrut? Noiden takasatuloiden suhteen on toki vähän silleen että kirkkaan värisenä ne voivat näyttää aika pikkuisilta tuolla ison levyn ja vanteen ympäröimänä..

Mitä suunnitelmia JiiKoolla on autolleen tälle syksylle vielä? Ja vieläkö se on tarkoitus pitää ajossa talvellakin? Joku puhui, että Clio 197:n 17" vanteet sopisivat 225:een, millä saisi mahdollisesti petrattua ajettavuutta lumisilla teillä (vähän korkeampi rengasprofiili ja ehkä jopa sentin kapeampi rengas) mutta en tiedä onko kellään asiasta käytännön kokemusta.

Ja vielä; en tiedä oliko tässä ketjussa asiasta jotain mainintaa jo, mutta sopiiko kysyä missä päin Härmlandia tuo musta petosi asustelee?
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
#71
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

Yhden päivän ajelin tässä välissä puuhakilvillä, ja äkkiseltään nuo Ferodot tuntuivat edessä Brembon levyjen kanssa todella väkivaltaiselta. Uudet RBF600:t siis myös järjestelmässä huuhteluineen. Pieni napsahdus kuului jommasta kummasta satulasta välillä jarrua painaessa, käytin palat vielä irti ja tarkistelin istuvuuden. Hiukan nahkeathan nuo olivat koloihinsa kaiken tuon maalailun jälkeen, joten näytin noille koloille vielä viilaa. Tahnoja tai shimmejä en näihin nyt ajatellut laittaa.

Takasatulat siis pöydällä, puhaltelen soodalla nekin ja sama keltainen maali tulee niihinkin! Uudet tiivisteet, nipat (ja tarpeen vaatiessa männät) myös tietysti.

Kyllä tässä syksyn aikana haluaisin vielä kuivalla asfaltilla ajella kovaa, alkaa vaan loppua kohta aika... Kaikennäköiset työt ja harrastukset vievät miehen pois tallista, mutta nämä autojutut on semmoisia, mistä en jaksa ottaa stressiä tai varsinkaan tehdä kiireessä. Se on mielestäni paras osa sitä, että tekee itse kaiken: saa käyttää jokaiseen nippeliin aikaa niin paljon kuin itse haluaa. Ei tarvitse olla kustannustehokas ;D

Mutta joo... Talvella täytynee käyttää autoa jonkun verran, nastat mulla tähän on niillä hirvittävillä leveäpuolaisilla 18" RS-vanteilla. Voi olla, että pyöräytän nuo kuvan mustat vanteet niille nastoille ihan ulkonäkösyistä. Eivät ole nimittäin mitkään mint-kuntoiset nekään. Ensi kesäksi voisin tällä pakottaa itseni metsästämään parempikuntoiset vastaavat jostain tällä keinolla.

Ja Jyväskylästä tämä löytyy!

Edit. Ja pieni Hot Hatch -offtopic, jotta ei ole niin tylsä postaus:
Eilen käytiin ajamassa tällaista. Tekniikkapuoli modattu todella hienosti, tällä hetkellä jotakin 430-470 hevosen väliltä ja päälle 600Nm vääntöä. Ja kaikki eturenkaille. Suhteellisen villin tuntuinen, ja vaikka taittuu mutkiin hienosti niin ehkä pelottavin laite mitä olen ajanut. Menohaluja on ihan yhtä paljon tuolla 180km/h päälläkin, kuin 80km/h:ssa. (Kuva klikkaamalla isompana.)
 
Viestejä
264
Tykkäyksiä
0
#72
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

Hurjan oloinen voorti. Siinä saa varmaan olla hyvä ote ratista kun kaasua painaa yhtään uraisemmalla tiellä, vaikka kuinka RevoKnucklet onkin. Onhan ne hevosvoimat kivoja, mutta jossain menee jokin rajakin etuvetoisessa autossa onko niistä enää hyötyä vai meneekö haitan puolelle. Puolitutulla oli täällä päin jokin aika sitten 420-heppainen kakkos-Golf, joka oli riisuttu ja kevennetty niin että paino jäi sinne 900 kg paikkeille - vaikka oli uniballit joka paikassa, vahvistettu kori, kunnon tolpat ja semisliksit alla niin mutkissa näytti vaativan vahtimista aika lailla kun kyydissä istuin. Onhan ne hauskoja pelejä, mutta mutta...

Tuosta sun Meganesta kysyisin, että miten se käyttäytyy jarrutettaessa sisään mutkaan; nouseeko perä niin että alkaa tuntua "elävyyttä" heti jos on ratti yhtään käännettynä? Sulla toki hieman modattu alusta, mutta peruskäytös varmaan on aika samalaista näissä kaikissa. Miten se muuten ottaa epätasaisuudet tuolla nykyisellä alustasetupillasi ja millä rengaspaineilla olet ajellut?
 

Antti O

Aktiivinen jäsen
Viestejä
840
Tykkäyksiä
3
#73
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

Onko noissa takasatuloissa integroitu kässäri? Mulla toisen mäntä jumitti, ja kun on se kässäri rakennettuna samaan satulaan.. en edes yrittänyt rempata. Saksasta sai 120eur pari alkuperäiset punaset TRW satulat.
Tokihan nekin on tehdaskunnostetut varmaan, mutta toimivat ainaskin täysin. Pääsee samantien ajamaan ei tarvi kun ilmata (paraskin sanomaan kun nytkin clio tallissa peiton alla täydessä iskussa ajoon valmiina).. mutta jostainsyystä olen tolla e46:lla nyt vaan ajellut :p
Takalevyt lähti cliosta ainaskin ihan se mutteri auki akku pulttikoneella (milwaukee) , ja sitten vaan otti levystä kii ja vähän suostutteli käsin se muljahti siististi irti. Uuden sitten asensin vaan paikalleen ja kevyt koputtelu ulkokoolille ja mutteri oikeaan momenttiin. Helppo homma vaihtaa taakse ainaskin rs cliossa..
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
#74
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

TurboJ sanoi:
Tuosta sun Meganesta kysyisin, että miten se käyttäytyy jarrutettaessa sisään mutkaan; nouseeko perä niin että alkaa tuntua "elävyyttä" heti jos on ratti yhtään käännettynä? Sulla toki hieman modattu alusta, mutta peruskäytös varmaan on aika samalaista näissä kaikissa. Miten se muuten ottaa epätasaisuudet tuolla nykyisellä alustasetupillasi ja millä rengaspaineilla olet ajellut?
Ei mitenkään paljon kiemurtele jarrutuksessa. Oma arvio aiheesta on, että tuo koko, massa ja pitkä akseliväli rauhoittaa autoa aika paljon verrattuna tohon 206:n tai johonkin 500 Abarthiin/muuhun oikeasti pieneen autoon. Kakkoskopan Meganesta tajusin vasta ostettuani sellaisen, että tuohan on suorastaan valtava auto ;D

2,5bar luokkaa taitaa olla renkaissa paineet. Onhan tuo aika kova, mutta vaikea puolueettomasti ja objektiivisesti sanoa onko liian kova. Mun mielestä ei, mun mutsin mielestä ajokelvoton. Jos vaihtelen tähän jouset/coiloverit vielä joskus, niin seuraavat varmaan progressiivisilla jousilla tai jollain apujousella, niin ujohko pintakovuus saattaisi helpottaa.

Antti O sanoi:
Onko noissa takasatuloissa integroitu kässäri? Mulla toisen mäntä jumitti, ja kun on se kässäri rakennettuna samaan satulaan.. en edes yrittänyt rempata. Saksasta sai 120eur pari alkuperäiset punaset TRW satulat.
Näissä on alumiiniset ATE:t takana, käsijarru integroituna joo. Kierteytetty itsestään säätyvä mäntä, kässärin mekanismi nostaa kierretappia sylinterin sisällä.
Kyllä mä näperrän nämäkin mielummin itse, vaikka kunnostettujakin saisi. Tulee juuri sellaiset, kuin itse haluaa (lue: sattuu tulemaan). Ja keltaiseksikin pitää vielä saada ::)

Männät olivat hyväkuntoiset, pikku kiilloituksella menee:


Satulat tiskattuna:


Satulat soodapuhallettuna, pientä värjäymää ja jotakin sormeen tuntuvaa rosoa jäi puhalluksesta, mutta hioin vielä käsin enimmät pois tämän jälkeen:


...ja pohjamaalissa:
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
792
Tykkäyksiä
10
#75
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

JiiKoo_20 sanoi:
...Kakkoskopan Meganesta tajusin vasta ostettuani sellaisen, että tuohan on suorastaan valtava auto ;D
Niin, tuohan muuten painaa tasan tarkkaan saman mitä farkku-Laguna samalla moottorilla ja 30 kg enemmän mitä vastaava lagun hatchback-versio. Laguna kuitenkin helposti mielletään ja varmaan tarkoitettukin siihen pykälää isompaan kokoluokkaan.
 
Viestejä
264
Tykkäyksiä
0
#76
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

kimbe sanoi:
JiiKoo_20 sanoi:
...Kakkoskopan Meganesta tajusin vasta ostettuani sellaisen, että tuohan on suorastaan valtava auto ;D
Niin, tuohan muuten painaa tasan tarkkaan saman mitä farkku-Laguna samalla moottorilla ja 30 kg enemmän mitä vastaava lagun hatchback-versio. Laguna kuitenkin helposti mielletään ja varmaan tarkoitettukin siihen pykälää isompaan kokoluokkaan.
Tuon 225:n painoa olen minäkin ihmetellyt. Ja kyllä se tosiaan Clion jälkeen tuntuu massiiviselta autolta kaikin puolin, vaikka ulkomitoissa ei niin radikaalia eroa olekaan. Kasvanut leveys ja raideväli yhdessä tuon lisäpainon ja sporttialustan kanssa karistavat "kauppakassimaisuuden" kyllä kokonaan pois. Erikoinen tapaus sikäli, kun tuossa Megane II:ssa on käytetty aika paljon muovia eri puolilla painoa pudottamaan, mutta silti se on tuollainen järkäle. Mainoskuvissa näkyvät turvarakenteet kyllä selittävät asiaa, koska ne suojarakenteiden teräspalkit näyttävät aika järeiltä ja niitä on paljon. Mutta millä ihmeellä ne ovat saaneet Lagunan pidettyä samassa painossa (!?) Ainoa teoria mikä tulee mieleeni on se, että jos Lagunassa suuremmat ulkomitat sallivat suuremmat kokoonpainuvat alueet vs. Megane, niin silloin olisi voitu pärjätä hieman kevyemmillä turvapalkkirakenteilla jos tavoitteena on ollut yhtäläinen törmäysenergian vaimennuskyky molemmissa malleissa... Tai ehkä asia on niin yksinkertainen, että massat on ilmoitettu suurpiirteisesti ja malleilla olisikin painoeroa toisin kuin ilmoitetaan. Tehtaiden painoilmoituksissa on harrastettu "markkinoinnillista pyöristämistä" monenkin automerkin toimesta. Vai olisiko sittenkin niin, että Lagunassa olisi enemmän suurlujuusteräksiä, koska kyseessä keskimäärin kalliimpi auto. Se voisi selittää miksi rakenteet olisivat suhteessa kevyemmät painoltaan.
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
#77
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

TurboJ sanoi:
kimbe sanoi:
JiiKoo_20 sanoi:
...Kakkoskopan Meganesta tajusin vasta ostettuani sellaisen, että tuohan on suorastaan valtava auto ;D
Niin, tuohan muuten painaa tasan tarkkaan saman mitä farkku-Laguna samalla moottorilla ja 30 kg enemmän mitä vastaava lagun hatchback-versio. Laguna kuitenkin helposti mielletään ja varmaan tarkoitettukin siihen pykälää isompaan kokoluokkaan.
...Vai olisiko sittenkin niin, että Lagunassa olisi enemmän suurlujuusteräksiä, koska kyseessä keskimäärin kalliimpi auto. Se voisi selittää miksi rakenteet olisivat suhteessa kevyemmät painoltaan.
Joo aika järeätä palkkia tuolta muovin alta löytyy, ja räjäytyskuvistakin näkee, että hirveä määrä pultattu rautaa toisiinsa kiinni. Tuo hinta voi olla se yksi tekijä, kuten mainitsit. "Kalliimmissa" autoissa saattaa löytyä enemmän muotoiltua ja suunniteltua palikkaa pintapeltien alta, megussa vaikuttaa äkkiseltään enemmänkin "I-palkki tuohon ja toinen tuohon" -tyyppiseltä ratkaisulta.

Mutta all in all, tuo koko - ja varmasti massakin - tuo autolle paljon rauhallisemman ja isomman auton fiiliksen ajossa. Ja muistaakseni kolaritesteissä hyviä tuloksia myös.
 
Viestejä
264
Tykkäyksiä
0
#78
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

JiiKoo_20 sanoi:
Joo aika järeätä palkkia tuolta muovin alta löytyy, ja räjäytyskuvistakin näkee, että hirveä määrä pultattu rautaa toisiinsa kiinni. Tuo hinta voi olla se yksi tekijä, kuten mainitsit. "Kalliimmissa" autoissa saattaa löytyä enemmän muotoiltua ja suunniteltua palikkaa pintapeltien alta, megussa vaikuttaa äkkiseltään enemmänkin "I-palkki tuohon ja toinen tuohon" -tyyppiseltä ratkaisulta.

Mutta all in all, tuo koko - ja varmasti massakin - tuo autolle paljon rauhallisemman ja isomman auton fiiliksen ajossa. Ja muistaakseni kolaritesteissä hyviä tuloksia myös.
Niinhän se tekee ja sitä osaa isommilla teillä kyllä arvostaa. Mutta tuo on jännän tuntuinen auto ajossa, kun se ei tavallaan tunnu perinteiseltä hot hatchilta vaan enemmänkin urheiluautomaiselta ajettavalta, ainakin järkevillä nopeuksilla ajettaessa. Eli siis tuntuma on hieman sellainen "raskas", viimeiseen asti vakaa ja runkorakenne tuntuu todella jäykältä eikä niin "kepeältä ja elävältä" kuin perinteisissä GTI-malleissa. Myös ohjauksen keskialueella on samantyylistä kuulalaakerifiilistä kuin vanhemmissa Porscheissa oli vaikka itse tuntuma onkin lopulta "sähköinen". Ja ovet kumahtavat kiinni kuin aikoinaan Mersuissa eikä yhtään silleen rämähtäen kuin esim. vanhassa BeeÄxässä. Siinä on tavallaan isomman auton "laatufiilistä" ja aitoa urheiluautohenkeä sekaisin - samoin moottorin veto-ominaisuudet ovat hyvin samantyyliset kuin aikoinaan 951-Porschessa, eikä yhtään sellaista "quick spool quick death"-meininkiä kuin useimmissa suoraruiskuissa puolestaan on (*köh köh *Golf* köh köh*). Valitettavasti vain Meganessa osa sisustan muoviosista on tosi heikkolaatuisia ja sähköjärjestelmäkään ei tunnu ihan sitä kaikista korkeinta laatua olevan ::)

Megane II oli käsittääkseni ensimmäinen C-segmentin auto maailmassa joka saavutti täydet viisi tähteä EuroNCAP:n törmäystesteissä, eli ei kaikki se teräs hukkaankaan mennyt. Eikä tuo kori kyllä lähde heti ensimmäisessä töyssyssä taipumaan toisin kuin niin monessa tämänkin ikäluokan autossa.

Hauskaa JiiKoo, kun pidät tätä ketjua aktiivisesti yllä. Mielenkiintoista seurata projektin etenemistä ja raportteja miten mikäkin korjaus ja muutos käytännössä vaikuttavat ko. autoon. Peukut.

...........................

*edit* Tiedätkö JiiKoo mikä on se oikea sytytystulppa tuohon autoosi kun varaosalistat näyttävät OEM-koodeilla kahta erilaista NGK:ta?
 
Viestejä
63
Tykkäyksiä
0
#79
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

TurboJ sanoi:
Valitettavasti vain Meganessa osa sisustan muoviosista on tosi heikkolaatuisia
Tämä on se ylivoimaisesti huonoin osuus tässä autossa IMO. Mutta toisaalta suorastaan houkuttelee riisumaan itsensä ja asentamaan puolikaaret kunnon Clubsport-hengessä ;D

TurboJ sanoi:
*edit* Tiedätkö JiiKoo mikä on se oikea sytytystulppa tuohon autoosi kun varaosalistat näyttävät OEM-koodeilla kahta erilaista NGK:ta?
Rofagilta muistaakseni tilasin tulpat. Olikohan niin, että numero muuttui 225-230 välillä. Yritin kaivella eBayn historiasta, mutta ovat menneet muuttamaan sitä enkä näemmä löydä enää mitään mitä olen ostanut.
OT: onko jollain kikka, miten saa oman eBay-historian näkyviin? Tällä hetkelle purchased itemsissa näkyy vain maksamattomat, hävinneet bidit jne. Ei maksettuja ostoksia ollenkaan.
 

Antti O

Aktiivinen jäsen
Viestejä
840
Tykkäyksiä
3
#80
Vs: Renault Sport Megane 225 2005

No kyllä mie nään taaksepäin aika pitkälle, kun laitan vaikka 2018 tai 2017 vuodeksi?
 
Ylös Bottom