Renault sähköautot

Cliopatra

"Älä ryntäytä kylmää moottoria"
Viestejä
380
Vs: Renault sähköautot

Tuollainen oli näytillä Ruotsissa kesätapahtumassa. Aika hauska kaksipaikkainen menopeli.
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 345
Vs: Renault sähköautot

Twizy saatiin Suomeen sittenkin,tosin ei nyt uutuutena,mutta kuitenkin. Näytillä kuulemma hesan automessuilla. Malli saatavana mopoauto varusteisena,b - kortillisena ja ns. pakettiautona, eli yksipaikkaisena. Hintahaarukka 13000-15000€. Nyt kannattaisi tuoda näitä käytettynä keskieuroopasta, ainiin miksikö ei? Sehän on rellu, jos keulassa olisi Vw,niin niitä olisi ollut jo 5 vuotta sitten. Nyt tämä on uutuus täällä,kun " auto" on ollut markkinoilla jo lähes 5 vuotta.
 

Puuha

Jäsen
Viestejä
63
Vs: Renault sähköautot


Kävin koeajamassa Twizyn syksyisen pirteässä säässä. toimii...
 

otto

tipan tuntija.
Viestejä
656
sähkö, kitkarenkaat ja diesel autot eivät tule meikäläisen elinaikana ostoslistalle, mieluummin pitkää keeuullaaaa ja V8, 440 MAGNUM JA LS3 uudemmat versiot kiinnostaa!!!o_O:eek:
 

Lagusamppa

Jäsen
Viestejä
205
sähkö, kitkarenkaat ja diesel autot eivät tule meikäläisen elinaikana ostoslistalle, mieluummin pitkää keeuullaaaa ja V8, 440 MAGNUM JA LS3 uudemmat versiot kiinnostaa!!!o_O:eek:
Minkä ikäinen lie olet? Jos et ihan 10v sisään kuole ja meinaat autoilua jatkaa (uudella autolla), niin osasta näitä periaatteita joudut luopumaan ;) Vähän sellainen on nyt suuntaus, että polttikset (uudet) tullaan vielä kieltämään kokonaan. Toki vanhoillahan voi jatkaa ajamista, jos ei välitä siitä että bensa maksaa 10€/l tahi jokin muu raskas raippavero on päällä.
 

Puuha

Jäsen
Viestejä
63
toi uus vitonen on kyllä tosi komea :D
Ja ostin muuten itselleni Twizyn työmatkakulkineeksi kun halavalla sain...
 

Tmex

Clio IV
Viestejä
442
Tulis nyt tuo sähkövitonen nopsaan, ainoa ulkonäöllään koukuttava sähköauto. Työsuhdeauto vaihtuu, Tesla 3 ja ID4 välillä arvon. Mulle jää nettopalkkaa enempi kun vaihdan hybridtyösuhdeautoilijasta sähkötyösuhdeautoilijaksi.Audin Q4 e-tron hinta varmaan karkaa. Teslan latauspisteet osuvat työtehtävän hoidon asiakasajoreitteihini. Hybridillä olen ajellut työajoa ja olenpa testannut latauspisteitä työmatkoilla. Aika kylmä fiilis tulee kun kuvitelee sähköautolla saapuvansa kylmälle lataustolpalle,tosi usein ovat omien kokemusteni mukaan maakunnissa virrattomina häiriö päällä. Sitten kun soittelin asiakaspalveluun ei ne niitä päälle saa. Teslan omat tolpat ovat taasen aina päällä ja Tesla 3 ei ole sellainen bugikatiska kuin VW ID tuotokset. Korona on leikannut työkilsoista 45% ja lisännyt Teams työkalun käyttöä poskettomasti. Ennen sitä kävi teollisuusasiakkaalla öljynvaihdossa, juomassa kupin kahvia ja pissalla :) Nykisin turistaan teamsilla.
 
Viimeksi muokattu:

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 121
Saisikohan sitä mitenkään säästöpossuun sen verran rahaa 2024-25 mennessä, että voisi silloin siirtyä täyssähköaikaan. Tuo RS-Cliojen seuraaja, todennäköisesti Alpine R5-brändättynä (jos tuollaisena toteutuu), olisi kyllä melkoisen houkutteleva. Ei mitenkään mahdottomuus, että tuolloin muutaman vuoden päästä hintaa jonkin matkaa alle 40te.

 

relluttelija

Jaa mitä että?
Viestejä
283
Kävin viikonloppuna hakemassa käytetyn, mutta kohtuu vähän ajetun -18 mallin Zoen. Hintaa 21 k€ ja kilometrejä 13000. Mun 100 kilometrin työmatkalle oiva peli kun on latausmahdollisuus molemmissa päissä. Tehdas ilmoittaa toimintasäteeksi jotain 300-400 km, mutta mun ajolla todellisuus on vähän päälle 200 km. Mutta tuo riittää. Masteriin verrattuna "polttoaineisiin" menee n. 500 €/kk vähemmän, eli kyllä tuo tulee edullisemmaksi vaikka laskee rahoituskulujakin mjukaan.
Tulee semmoinen sisäkarting fiilis kun tuolle kurvailee, tähän saakka tyytyväinen. Laitetaan vaihtoon ennen kuin akkutakuu loppuu, sitten varmaan seuraava Zoe isommilla akuilla.
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 121
halvimman mallin hinta jää alle 20 kiloeuroa
Taitaa vaan valitettavasti olla pelkkää unennäköä tämä. Tai sitten täytyy olla melkoisen pelkistetty muovikippo tuo hinnat-alkaen -malli. Hieno hommahan tietenkin olisi, jos nuo patteriautot jo hiljalleen alkaisi pääsemään fossiilisten kärryjen hintatasolle. Veroetu toki vähän auttaa asiaan.
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 148
Taitaa vaan valitettavasti olla pelkkää unennäköä tämä. Tai sitten täytyy olla melkoisen pelkistetty muovikippo tuo hinnat-alkaen -malli. Hieno hommahan tietenkin olisi, jos nuo patteriautot jo hiljalleen alkaisi pääsemään fossiilisten kärryjen hintatasolle. Veroetu toki vähän auttaa asiaan.
Myydäänhän maailmalla City K-ZE mallia reilusti alle 10.000€ hintaan (mm Kiinassa ja Intiassa), tuo sähköviitonen ei ole paljonkaan isompi joten kyllähän tuohon vielä varaa parempiin materiaaleihin ja viimeistelyynkin jää..
Veikkaampa että kuitenkin tuo alkaen malli kilpailee vastaavan Hondan kanssa (jossa on myös aika suppea noin 150km range).
Ja kilpailun sekä akkujen valmistusmäärien takia myös sähköautojen hinnatahan tulee alas koko ajan..
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 121
Myydäänhän maailmalla City K-ZE mallia reilusti alle 10.000€ hintaan (mm Kiinassa ja Intiassa), tuo sähköviitonen ei ole paljonkaan isompi
Niin, taitaa se Zoekin maksaa tänäkin päivänä vielä lähemmäs / yli 30 kiloa, joten mikä esim. siihen verrattuna saisi noin vuoden aikajänteellä tuosta sähkövitosen hinnasta kolmanneksen höylättyä pois?
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 148
Noista hinnoista vielä, lainaus Tekniikan Maailmasta: Dacia Springin puolestaan saa esimerkiksi Italiassa 6 000 eurolla, kun 11 000 euron hankintatuet käyttää täysimääräisesti.
Eli tuon Dacia Spingin voi ostaa Italiasta ja tuoda meille noin 17 kiloeurolla, Suomessa kun ei ei enään tarvitse maksaa autoveroa sähköautoista.
Vielä vuonna 2021 on vielä valtion 2000€ hankintatukis alle 50 kiloeuroa maksavalle sähköautolle joten tuolle jäisi hintaa juurikin noin 15k€.
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 121
Eli tuon Dacia Spingin voi ostaa Italiasta ja tuoda meille noin 17 kiloeurolla, Suomessa kun ei ei enään tarvitse maksaa autoveroa sähköautoista.
Vielä vuonna 2021 on vielä valtion 2000€ hankintatukis alle 50 kiloeuroa maksavalle sähköautolle joten tuolle jäisi hintaa juurikin noin 15k€.
Linkkaamasi TM:n artikkeli on maksumuurin takana. Kyllä tuosta väkisinkin tulee muutama epäkohta heti mieleen:
- Vaikka sen saisikin Italiasta ostettua 17 kiloeurolla, niin ilman minkäänlaisia haku- tai rahtikustannuksiako se Dacia Suomeen sieltä tulee?
- Toinen homma on se, että ei taida Suomen valtio hyvittää sitä (30.11.2021 asti voimassa olevaa) parin tonnin hankintatukea sille italialaiselle autoliikkeelle.
- Kolmanneksi, noinkohan on Italian markkinoille tehty Dacia esim. talvivarustelun osalta yhtenevä Suomeen tuotavien kanssa, vai tuleeko talvella vilu.
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 148
Linkkaamasi TM:n artikkeli on maksumuurin takana. Kyllä tuosta väkisinkin tulee muutama epäkohta heti mieleen:
- Vaikka sen saisikin Italiasta ostettua 17 kiloeurolla, niin ilman minkäänlaisia haku- tai rahtikustannuksiako se Dacia Suomeen sieltä tulee?
- Toinen homma on se, että ei taida Suomen valtio hyvittää sitä (30.11.2021 asti voimassa olevaa) parin tonnin hankintatukea sille italialaiselle autoliikkeelle.
- Kolmanneksi, noinkohan on Italian markkinoille tehty Dacia esim. talvivarustelun osalta yhtenevä Suomeen tuotavien kanssa, vai tuleeko talvella vilu.
Ei varmaan kukaan olettanut tuovansa Daciaa Italiasta, tuohan oli nyt vain hintaspekulaatiota.
Myös Ranskassa myyntiin tullessaan Spring maksoi 16 990€ ilman Ranskan 5000€ hankintatukea, pikaisen vilkaisun mukaan eri maiden maahantuojat hinnoittelevat hyvin pitkälle tuo Springin hinnan maan hankintatukien mukaan.
No nuo hyvät ulkomaisen hankintatuet tarkoittaa että näitä tulee saamaan kohtuu hintaan myös käytettynä, Saksasta saa jo nyt esim liikkeiden esitttelyautoja 13 000€ pintaan ja löytyypä jopa yksi uusikin alle 15 000€..
EDIT Näyttää olevan Saksassa useampiakin uusia Springejä alle 15 000€

Screenshot_2021-10-14 Dacia.png
 
Viimeksi muokattu:

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 121
Eli tuon Dacia Spingin voi ostaa Italiasta ja tuoda meille noin 17 kiloeurolla
Ei varmaan kukaan olettanut tuovansa Daciaa Italiasta, tuohan oli nyt vain hintaspekulaatiota.
Niin, konditionaali puuttui. Itse spekuloin, että ei taitaisi 17 kiloeurolla meille kuitenkaan tulla. Oletan, että tässä tapauksessa "meille" tarkoittaa kuitenkin Suomeen tuontia.

Mitä mahtaa käytettyjen hinnoille tapahtua, jos ja kun hankintatuet loppuu. Jos uudesta joutuu maksamaan enemmän, niin olettaisi käytettyjenkin hintojen suhteellisesti nousevan. Hankintatuen varassa ostaneilla kun on siinä vaiheessa hyvä tilaisuus hilata sitä omankin käytetyn hintaa ylöspäin. Ei näille mitään kaksihintajärjestelmää kyllä tule, että hankintatuella ostetut olisi selkeästi halvempia kuin ilman sitä hankitut. Se sitten tietenkin muuttaa asiaa, jos autovalmistajat muuttaa omaa hinnoitteluaan aina paikallisten tukijärjestelmien mukana.
 
Ylös Bottom