Renault Megane II 1.5DCi 106hp 2006

Viestejä
31
Tykkäyksiä
0
#1
mistäs tälläseen löytää kiinteen vauhtipyörän edullisesti..
haluan eroon tuosta kaksoismassanperkeleestä ennen ku se hajoo.
ei haittaa vaikka tilata pitäs ulkomailta.
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
796
Tykkäyksiä
11
#2
Kysymykseesi en valitettavasti osaa vastata, mutta noin muuten kysyn, että onko nyt ihan loppuun asti harkittu? Jokainen toki tehköön kuten parhaaksi näkee, mutta ei se niitä ajo-ominaisuuksia ainakaan paranna, eikä sitä kaksoismassaa ihan huvikseen sinne kuitenkaan ole laitettu. Kulutustavaraahan nekin, oli kiinteä tai kaksoismassa, joten uutta kaksoismassaa kehiin vaan, niin eiköhän sillä taas jonkinlaisen pätkän aja silläkin.
 
Viestejä
460
Tykkäyksiä
2
#4
Kas, eipä ole tullut mieleen, että tässä Megane-mallissa on kaksoismassavauhtipyörä. Itse pyrkinyt silti ajamaan reiluilla kierroksilla eli ei esim. 6 -vaihteella alle 1800rmp. Toivottavasti tuokin auttaa siihen että kaksoismassavauhtiyörän jouset ja muut osat eivät rasittuisi niin paljoa. Katsotaan kauanko kestää, mittarissa vasta reilu 220 tkm.
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 909
Tykkäyksiä
11
#6
Onhan noita olemassa kaksoismassapyörän korvaavia,mutta en tiedä että onko tuohon 1,5 dci malliin, ainakin 2.0 dci ja 2.2/2.5 dci malleihin.
 
Viestejä
31
Tykkäyksiä
0
#7
saa toki vinkata mistä tuon kaksoismassavauhtiksen saa edullisesti..
autodocista katoin jo ja niillä hinnoilla paalaan tuon ennemmin ku pistän 400€ siihen pelkästään :D vaikka onki muuten hyväs iskus. ajettu alle 250tkm.. vaihdelaatikko räjähti ja vei kytkimen ja luultavasti vauhtiski saanu osumaa niin oli tarkotus kiinteellä vauhtiksella saada kuluja korjaukseen alemmas.. mukavuus ei juuri kärsi kiinteelläkään nykysestä se on varma mikäli toho sellasen vaan jostaki löydän... alusta ku tullaan päivittämään ja tuo tiputetaan lähemmäs maata ja reilusti... :D
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 909
Tykkäyksiä
11
#8
Mister autosta katselin,että Valeon alkuperäinen kytkinpaketti vauhtipyörällä 400€ pintaan. Siinä ei kyllä kerrota että onko kiinteä vai kaksoismassa. Pelkkä kaksoismassa oli yksistään sen 400-500e. Kannattaa tarkistaa tämäkin. Mikä sitten aiheuttaa kaksoismassa hajoamisen? Yleisesti on sanottu,että tarpeeksi pienillä kierroksilla ja isoilla vaihteilla ajaminen. Muka haetaan polttoainetaloutta ja äänettömyyttä. Nimarkin sivuja en katsonut.
 

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
796
Tykkäyksiä
11
#9
mukavuus ei juuri kärsi kiinteelläkään nykysestä se on varma mikäli toho sellasen vaan jostaki löydän... alusta ku tullaan päivittämään ja tuo tiputetaan lähemmäs maata ja reilusti.
Mutta eihän se matalampi/jäykempi alusta niitä moottorin ja vaihdelaatikon värinöitä mihinkään poista, päinvastoin. Eikä ne värinät sillä kiinteällä vauhtipyörällä ainakaan vähene, kun ei ole sitä jousivaimennusta välissä absorboimassa niitä värinöitä. Kampiakselin tasapainoitus ja hitausmomentitkin on laskettu niille massoille, mitä molemmissa päissä tehtaan jäljiltä pyörii, eikä nuo kiinteät samoille massoille yleensä osu. Virivehkeet on sitten asia erikseen, mutta vakio- tai melkein vakiovehkeissä siitä kaksoismassasta nyt jotain hyötyäkin kuitenkin kiinteään nähden on, toisin päin vähemmän. Mutta jos sen kiinteän sinne pelkästään satasen-parin kustannussäästön takia haluaa laittaa, niin ok, onhan se syy sekin.

Siinä ei kyllä kerrota että onko kiinteä vai kaksoismassa.
Käsittääkseni ne Valeon kitit ainakin renuihin on kiinteällä vauhtipyörällä.
Mikä sitten aiheuttaa kaksoismassa hajoamisen?
Onhan kai noita kuluttavia tekijöitä; kytkimen käyttötapa, moottorin viritykset, jatkuva mäkeen pysäköinti (jos kuormitus jää enemmän vaihdelaatikon kuin käsijarrun varaan), runsas peräkärryn kiskominen, sähköisen käsijarrun automaattivapautus, repivät lähdöt liikennevaloista/risteyksistä, mitä vielä.
 
Ylös Bottom