Renault Megane Break 1,6 vm 2000

Viestejä
277
Tykkäyksiä
0
#61
Vs: Renault Megane Break 1,6 vm 2000

meganekuski sanoi:
2528ej sanoi:
No silloin ei virtalukkoa ensimmäisenä epäilisi. Onkohan akku kunnossa. Kaapelit akulta. Ettei se nyt nyykähdä virran puutteeseen.
No siinä se vika olikin. Akku on täysin sökö. Ei minkään näköistä virtaa enää anna sähkölaitteille vaikka jännite oli 12,5volttia.
Kokeilin kaapeleilla liittää veneen akun ja avot, heti oli autossa virtaa.
Sikäli omituista että akku on vajaan vuoden vanha ja se siis näytti jännitteeksi 12,5 volttia.
Kiitoksia 2528ej tästä avusta ja ideasta tarkastaa akku.
Sitten vaan pitää tarkastaa uuden akun asennuksen jälkeen latausjännite myös.
Osa kennoista oikosulussa, käyttäytyy juuri noin, virtaa mukamas on, mutta kun laittaa rasitukseen kyykähtää välittömästi.

Akuissakin on maanantai kappaleita.
 
Viestejä
191
Tykkäyksiä
2
#62
Vs: Renault Megane Break 1,6 vm 2000

Tarina jatkuu tämän auton kanssa.
Kävin Motonetin testauspaikassa ja ne siellä teki mittauksia.
Ongelmien syy ei ole akun viallisuus eikä akku ole oikosulussa.
Akun kyljessä on CCA-arvo 540A ja Motonetissä ne mittasi 501A. Akku sai arvosanan 9/14.
Muitakin testejä ne teki akulle. Lysti maksoi 3e.

Tänään sitten avasin kaikki akusta lähtevien kaapeleiden liitokset, hioin hiomapaperilla kontaktipinnat
ja kiinnitin takaisin ja päälle akkunaparasvaa. Myös löytämäni moottoritilan maadoituspisteet avasin ja tein ko. toimenpiteet.

En keksi enää muuta kuin että akun kaapelit olivat niin hapettuneita että virta ei kulkenut. Toistaiseksi auto on nyt toiminut.
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 618
Tykkäyksiä
3
#63
Vs: Renault Megane Break 1,6 vm 2000

meganekuski sanoi:
En keksi enää muuta kuin että akun kaapelit olivat niin hapettuneita että virta ei kulkenut. Toistaiseksi auto on nyt toiminut.
Tämä että akun navoissa kontakti huono on todella yleinen vika, vaikka kaikki ei sitä hevillä usko...
 
Ylös Bottom