Renault Megane Break 1,6 vm 1999

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Toimiiko jäähdyttimen puhallin? Lämpöjen ei pitäisi pahemmin nousta edes paikallaan jos puhallin toimii.
Jos lämmöt nousee liikaa, paisuntasäiliön korkki päästää ylimääräiset pois. Periaatteessa korkin kautta ei nestettä pitäisi tulla mutta jos nesteessä oleva vesi kiehuu niin sitten ylipaineventtiilistä voi purskahtaa nestettäkin.
Jos korkin ylipaineventtiili on viallinen, se voi aueta jo alemmassa paineessa.
Nuohan on tyypillisesti mitoitettu 110C lämpötilalle ja taisi veden höyrynpaine olla 1.5bar tuossa lämpötilassa eli toimivassa järjestelmässä voi olla maksimissaan tuo 0.5bar:n ylipaine.

Pikkuhukka

Jäsen
Ei se neste haise moottoritilassa. Joskus olen nähnyt punaisia nesteroiskeita paisuntasäiliön lähellä. Siinä vissiin joku letku vuotaa tjsp.
Jos vuoto on pientä niin itekin antaisin olla. Omat kokemukset Rellujen jäähdytinneste vuodoista: Syylärissä reikä, paisarin lähtö, termostaatin tiiviste, vesipumppu ja sisälämppärin kenno.

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Kyllä se kuumalla ilmalla jäähdyttimen puhallin toimii. Joskus se pyörii.
Seuraan tilannetta enkä ainakaan nyt tosiaan tee muuta kuin lisään nestettä.

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Ei mikään ihme että sitä jäähdytysnestettä vuotaa eri puolilta koska noin 3-4 vuotta sitten ajoin jäniksen päälle ja se osui syylärin kohdalle. Tällöin alkoi jäähdytysnestettä vuotamaan runsaasti syylärin laidasta. Paikkasin vuodon sellaisella paikkausaineella jota laitetaan järjestelmään. Se voi olla että vuotaa myös siitä kohdasta hieman nyt.

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Tässä on tullut elvytettyä vanhaa lavatanssiharrastusta. Olen nyt kiertänyt noita lavoja kuluneen 5 päivän aikana 1100km. Näissä jutuissa helposti auton mittariin kertyy vuodessa huikeita määriä. Tuo mun Meganen ajomäärä on lähes yksinomaan kertynyt tästä asiasta ja 7 vuoden aikana 123000km. Yleensä olemme kavereiden kanssa vuorotellen ajelleet noita humppareissuja.

Viimeksi muokattu:

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Ei mikään ihme että sitä jäähdytysnestettä vuotaa eri puolilta koska noin 3-4 vuotta sitten ajoin jäniksen päälle ja se osui syylärin kohdalle. Tällöin alkoi jäähdytysnestettä vuotamaan runsaasti syylärin laidasta. Paikkasin vuodon sellaisella paikkausaineella jota laitetaan järjestelmään. Se voi olla että vuotaa myös siitä kohdasta hieman nyt.
Eikö se paikkauseine ole tarkoitettu vähän vähän pienempien reikien paikkuuseen kuin jänekseniskemiin?! Itse en uskalla enää laittaa noita mömmöjä syyläriin, kun joskus sain pilattua Vectran lämppärinkennon. Löi sen niin tukkoon, että aikaisemmin lämmin auto muuttui viileäksi talviautoksi.

maanma

Aktiivinen jäsen
Keskuslukituksen solenoidin kun vaihtaa niin toimii taas pitkään. Vika on sellainen, että kuormittamattomana saattaa toimia. Aliexpressistä olen tilannut.

Ylös Bottom