• Kerhon kesäpäivät siirretty pidettäväksi Hämeenlinnassa Scandic Aulangossa

Renault Megane Break 1,6 vm 1999

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Viestejä
708
Merkkihuolto tekee noita vaihteensiirtoakselin tiivisteen vaihtoja ja tilasin korjausajan. Omaa varaosaa saa käyttää, merkkihuolto vielä tarkistaa osan sopivuuden ja varaa tarvittaessa alkuperäisen tiivisteen varmuuden vuoksi. Uusi alkuperäinen tiiviste maksaa noin 40e. Aikaa korjaukseen on varattu 3 tuntia.
 

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Viestejä
745
Pitkäänhän nuo meinaa askarrella. Kyllä tuo varmaan pariin tuntiin menis ihan jos kylmiltään koettaisi.
 

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Viestejä
708
Jonkin aikaa mietin että mitä teen tuon asian kanssa. Auton säilytyspaikkaan on tullut jonkun verran öljyläikkiä ja asia vaatii toimenpiteitä. Konttorillakin asiasta laitettiin noottia.
Toisaalta vanhan auton kallis kunnostus on järjenvastaista. Mutta autossani on hyvät molemmat renkaat, huollettu ja jakohihna kilkkeineen 2v vanha.
 

kulkunen

Jäsen
Viestejä
112
Merkkihuolto tekee noita vaihteensiirtoakselin tiivisteen vaihtoja ja tilasin korjausajan. Omaa varaosaa saa käyttää, merkkihuolto vielä tarkistaa osan sopivuuden ja varaa tarvittaessa alkuperäisen tiivisteen varmuuden vuoksi. Uusi alkuperäinen tiiviste maksaa noin 40e. Aikaa korjaukseen on varattu 3 tuntia.
Paljonko kustannusarvio on?
 

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Viestejä
745
Se on vanhemman auton dilemma, että ei oikein kannata pitää jos ei ihan omin pikku kätösin pysty tekemään kohtalaisenkin vaativia remppoja. Itellä tuohon pitäisi teettää jakohihnan vaihto, mutta mielestäni kannattaa koska autossa kaikki toimii ja tuntuu suht luotettavalta kulkupeliltä.
Niin, ja tuleehan ensi elokuussa jo kolme vuotta yhteistä taivalta iloineen ja pienine murheineenkin.
 

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
581
Itsellã menee noiden vanhojen käyttöautojen kanssa raja siinä että jos korissa alkaa ruoste pesimään niin sitten saa lähteä. Onneksi nãmä 2000 luvun renut ei ole kovia ruostumaan. Meganessa olen varautunut kytkinremppaan kun tuollanen nestetoiminen kytkin kuitenkin päästää jossain vaiheessa nesteet jommastakummasta sylinteristã pihalle. Ehkä tuon kytkinasetelman ja työsylinterin voisi jossain vaiheessa ennakoiden vaihtaa. Huomaa tuon 260tkm ajetun kytkimen kuluneisuuden polkimen raskautena aina kun välillã ajaa jollain vähemmän ajetulla autolla.
Jos auto muuten on kunnossa ja mieleinen niin kyllä siihen vielã 300€ remontin teettää. Jos tilalle ostaa jonkun 1000€ käytetyn niin yhtããn ei tiedã mitã siihen saa rempata seuraavan vuoden aikana.
 

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Viestejä
708
Postin mukana on tullut nyt yhteensä 3 pakettia joissa on ollut vaihteensiirtoakselin tiiviste:
- Febi Bilstein halkaistu tiivistesarja
-Corteco tiiviste
-Ebaysta Autogear Transmission -yrityksen JB2/JB3 laatikon tiivistesarja jossa on 2 kpl erilaista tiivistettä. Toinen on vaihteensiirtoakselin ja toinen johonkin vaihdelaatikon sisään, en tiedä mihin sinne. Joka tapuksessa se on joku akselitiiviste mutta isompi kooltaan.

Noissa yhtenäisissä akselitiivisteissä näkyy olevan pieni jousi sen kumitiivisteen ympärillä. En aluksi huomannutkaan sitä.
 
Viimeksi muokattu:

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Viestejä
708
Törmäsin pieneen ristiriitaan huolto-ohjeissa:
Alfamerin korjausopas suosittaa vähintään 4 vuoden välein jarrunesteen vaihtoa kun taas Total Lubadvisor- sivulla jarrunesteen vaihtoväli on 3 vuotta.
Suurta merkitystä tuolla ei ole ja olenkin vaihtanut ne 4 vuoden välein. Mutta kun on joutilasta aikaa ja vaihtokustannus on about 15e niin voisi vaikka tehdä tänä kesänä.
 

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 816
Itse pidän tuota 2 vuotta rajana ja sitten vaihtuu - viimeistään 3 vuoden kohdalla. Lähinnä sillä kun joku 20-40tkm tulee vuodessa ajoa, niin en mielellään 80tkm enempää samoilla liemillä aja.
 

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Viestejä
708
Aloitin jarrunesteen vaihdon. 2 satulasta olen vaihtanut ja myöhemmin pitää jatkaa.

edit1:Jarruneste kokonaan vaihdettu

 
Viimeksi muokattu:

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Viestejä
708
Tänään merkkihuolto vaihtoi vaihteensiirtoakselin tiivisteen. Samalla selvisi että kuulemma vetoakselin stefakin vuotaa, tämän olin aiemmin vuosia sitten myös huomannut mutta asia oli unohtunut multa. Tiivisteen vaihdon yhteydessä särkyi jousi joka on lähellä vaihteensiirtoakselia. Tämän jousen huolto vaihtaa huomenna ja laskun maksan huomenna. Uusi jousi maksaa 19euroa. Sen jousen merkityksen oli joku selittänyt muistaakseni aiemmin tässä threadissa vähän aikaa sitten. Auton korjaus tänään kesti noin 2h 20min.

@Heikmar oli tästä asiasta halukas kuulemaan.
 
Viimeksi muokattu:

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Viestejä
745
Joopa. Ei tuo remppa taida ihan helpoin rasti ollakaan, jos merkkihuoltokin kämmäilee jonkun jousen kanssa. Tuollahan tuo aikaisemmin tosiaan oli, että se on vaihdekepin keskitysjousi.
Luulisi että noita tiivisteenvaihtourakoita tekevät myös Renaultiin erikoistuneet pikkupajat, vai kysyitkö sellaisesta sitä vaihtotyötä?
 

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Viestejä
708
Ei se huolto varmaankaan kämmännyt, se jousi lienee ollut umpiruosteessa ja sitten kun sitä lähtee liikuttelemaan niin naps katki.
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 268
Siis se jousihan on ihan turha siellä, hyvin pelaa ilmankin. Se jousi nojaa sitä siirtäjän lattarautaa vasten ja menee kulumalla poikki jossain vaiheessa. Mulla se oli meganessa poikki ja mitään vaikutusta sillä ei ollut, hyvin keskitti kepin ilmankin.
 

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Viestejä
708
Puhuin korjaajan kanssa ennen poistumista huollon tiloista. Korjaaja testasi autoa ja kuulemma ykkösvaihde ja pakki sekoittuu jos tuota jousta ei ole.
 
Viimeksi muokattu:

Pikkuhukka

Jäsen
Viestejä
235
Puhuin korjaajan kanssa ennen poistumista huollon tiloista. Korjaaja testasi autoa ja kuulemma ykkösvaihde ja pakki sekoittuu jos tuota jousta ei ole.
Ei pitäisi sekoittua. Tuo johtuu yleensä siitä että siirtäjä on hitsattu hieman eri asentoon. Vaihteensiirtäjän tankoa saa säädettyä jos noin käy. Itsellä kävi ekalla kertaa noin kun tuli pieni virhe hitsatessa.
 
Ylös Bottom