Renault Megane 1.5 dci 110hp FAP

T_White

Aktiivinen jäsen
Viestejä
779
260thkm ajettu Megane III 1.5dci 110hp FAP. Onko autossa suurempia probleemia tms.?? Ehkä ostohousut jalassa, kun pienempää autoa katselemassa.
 

teekeepee

Jäsen
Viestejä
146
Moottori 1.5 dci 110hp (81kw) on hyvää peruskauraa. Tänään tuli kanssa neljännes miljoona mittariin. Meikäläisellä Scenic on kyseessä, joten arvelen Meganen kulkevan vielä pienemmällä kulutuksella. Se on sellainen säästöpossu lataushybridi-, ja sähköautoihin verrattuna. Kyllä mainitsemasi diesel on näissä maisemissa vielä kova sana.
 

T_White

Aktiivinen jäsen
Viestejä
779
Tuli sitten hankittua ko. auto ja moottori ja vaihteet tuntuu pelittävän hyvin. Pari asiaa vähän hämää. Kytkin on todella jäykkä näin Lagunan jälkeen. (Jarrunesteet vaihdettu hiljan) Muuten irroittaa hyvin eikä luista. Aika alhaalla kuitenkin nappaa kiinni. Onkohan asialle tehtävissä mitään?

Toinen asia tuli vasta matkalla huomattua. Jotenkin kulmikkaasti toimii tuo sähköinen ohjaus? Matka-ajossa joutuu hieman korjailemaan suuntaa, vai onko vaan niin tarkka ohjaus? Muuten tukeva peli kaikin puolin.

Jos näihin saisi jotain vastausta, niin voisihan tuota vielä paremmaksi saada.
 

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 202
Tuli sitten hankittua ko. auto ja moottori ja vaihteet tuntuu pelittävän hyvin. Pari asiaa vähän hämää. Kytkin on todella jäykkä näin Lagunan jälkeen. (Jarrunesteet vaihdettu hiljan) Muuten irroittaa hyvin eikä luista. Aika alhaalla kuitenkin nappaa kiinni. Onkohan asialle tehtävissä mitään?

Toinen asia tuli vasta matkalla huomattua. Jotenkin kulmikkaasti toimii tuo sähköinen ohjaus? Matka-ajossa joutuu hieman korjailemaan suuntaa, vai onko vaan niin tarkka ohjaus? Muuten tukeva peli kaikin puolin.

Jos näihin saisi jotain vastausta, niin voisihan tuota vielä paremmaksi saada.
Normaaali kytkin on sellainen että se vain muuttuu raskaammaksi käyttää kun se kuluu ja likaantuu, näin on ainakin kaikissa omissa autoissa käynyt. Eron huomaa aina kun ajaa jollain vähän ajetulla autolla Kevyemmäksi sen saa tekemällä kytkinrempan mutta tuskin sitä kannattaa tehdä jos kytkimessä ei varsinaista vikaa ole.

Etupyörien suuntaus kannattaa tarkistaa, jos on haritusta niin varmasti joutuu ohjaamaan.
 

teekeepee

Jäsen
Viestejä
146
Kattelin, että ihan kiitettävä T Whiten ajopeli historia näyttää olevan. Tosiaan uudesta kulkupelistä voit tarkistaa ohjauksen kulmat ja onko joka kulmassa jouset ehjät, ettei ole pätkääkään poikki. Joo ja se kääntölaakerien tarkistus. Rengasvalinta vaikuttaa myös, mutta tuntuma on haettava kokemuksen kautta. Mulla on tunne, että ihan samaan ajonautintoon et varmaan pääse, mitä menneisyyden autoillasi. Itse ostin ensimmäisen ranskalaisen 50 vuotta sitten, enkä ole vieläkään tullut järkiini. Niitä ranskiksia on ollut 14 autoa, joista kaksi vieläkin. Sun listasta nostaisin kärkipäähän sen kuustoistasen. Onnea uudelle hankinnalle ja totutusajoa ensin muutama vuosi.
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 391
Kytkin on todella jäykkä näin Lagunan jälkeen. (Jarrunesteet vaihdettu hiljan) Muuten irroittaa hyvin eikä luista. Aika alhaalla kuitenkin nappaa kiinni. Onkohan asialle tehtävissä mitään?
Kytkinasetelma on väsynyt, ei ole sinänsään tehtävissä muuta kuin vaihto kytkinlevyn yhteydessä (samalla kannattaa vaihtaa myös työsylinteri).
Sitten kun lakkaa irroittamasta kunnolla (vaihteita vaikea saada päälle tai kytkin ottaa lähes pohjassa kiinni) niin on asetelman ja levyn vaihdon aika..
Normaalisti tämän vuosituhannen relluissa kykin ottaa aika ylhäällä kiinni.
 

T_White

Aktiivinen jäsen
Viestejä
779
Nyt oli auto ammattilaisen koeajossa ja kytkin oli onneksi ihan ok. ja vastaavanlainen kuin muissakin uudemmissa.
Ohjauksen pieni takertuminen johtuu melko varmasti juurikin niistä kääntölaakereista tms.

Kiitos taas kirjoittajille. Lisää infoa myöhemmin kunhan kaikki paikat tsekattu.
 

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 202
Raskas kytkin on käytetyssä autossa enemmän ominaisuus kuin vika ja siihen tottuu. Mutta aina sen eron huomaa kun uudehkon auton penkiltä hyppää vanhemman auton rattiin.
 

T_White

Aktiivinen jäsen
Viestejä
779
On nämä Rellut kivoja autoja. Auto tuntuu nyt olevan kaikinpuoklin kunnossa kytkimen ja ohjauksenkin osalta. Luulen, että johtui käytön puutteesta nämä. n.5kk käytännön ajamatta. Nyt ei enää ohjaus takertele ja autokin alkoi pelaamaan ihan eri lailla kun kävi vähän "FAP:pia" putsaamassa kunnon kierroksilla n.30km matkan. Tuntuu kyllä ihan premiun tason kärryltä
 
Ylös Bottom